בענקית הטכנולוגיה NVIDIA אישרו כי בימים האחרונים נחתמה רכישת הסטארט-אפ הישראלי Deci, שמתמחה בפיתוח כלי בינה מלאכותית ואף זכתה על כך בפרס.  "היכולות של Deci בתחום ה-NAS (ר"ת Neural Architecture Search), שמאפשרות אוטומציה לבנייה של מודלי למיקה עמוקה לטובת שיפור ביצועים, תהווה שילוב משלים למומחיות של אנבידיה בבינה מלאכותית", אמרו בחברה.

יו"ר ארגון המורים: "ננתק מגע עם משרד החינוך, סמוטריץ' מפקיר את עתיד המדינה"
לאמריקנים מתחיל להימאס מהמחאות: שוטר תועד יורק על דגל פלסטין

"לצוותי ההנדסה והפיתוח ב-Deci מומחיות בתחומי NAS, מודלי בסיס של בינה מלאכותית (Foundation Models), הסקה (Inference) ופיתוח אלגוריתמים מורכבים", מוסיפים גורמים בחברה.

ג'נסן וואנג, מנכ''ל אנבידיה (צילום: רויטרס)
ג'נסן וואנג, מנכ''ל אנבידיה (צילום: רויטרס)


חברת Deci הוקמה בסוף 2019 על ידי ד"ר יונתן גייפמן, פרופ' רן אל-יניב ויונתן אליעל. החברה גייסה עשרות מיליוני דולרים מאז הקמתה מקרנות מובילות בהן אינסייט פרטנרס, Jibe  Ventures, Emerge, Square Peg Fort Ross Ventures ומעסיקה עשרות עובדים בישראל ובארה"ב. Deci עובדת עם יצרני חומרה, יצרני OEM ומובילי מערכות אחרות של למידת מכונה והיא  שותפה רשמית, בין היתר, של אינטל, אנבידה, HPE ו-AWS.

NVIDIA Grace, מעבד למרכזי נתנונים המיועד לחישובי בינה מלאכותית (צילום: יח''צ)
NVIDIA Grace, מעבד למרכזי נתנונים המיועד לחישובי בינה מלאכותית (צילום: יח''צ)


החברה זכתה בפרסים על פיתוח כלי ה-Edge AI הטוב של השנה בבחירה של מומחים מובילים בתחום הבינה המלאכותית. הפרס ניתן על חדשנות, השפעה על הלקוחות ועל השוק ובידול תחרותי.

כזכור, רק ביום רביעי האחרון הכריזה NVIDIA כי היא חתמה על הסכם לרכישת הסטארט-אפ הישראלי Run:ai, שפיתח טכנולוגיה מבוססת קוברנטיס לניהול עומסי העבודה של בינה מלאכותית בתשתיות מחשוב על ל-AI. רכישה זו נועדה לעזור ללקוחות החברה לעשות שימוש יעיל יותר בתשתיות מחשוב ה-AI שלהם.