הוא נחשב לאיש הבלתי מעורער של התפאורות, וכבר בנה את הבמות של האמנים הגדולים בעולם, ובשנים האחרונות הוא זה שמביא לכם את תפאורות האירוויזיון: פלוריאן ווידר, מעצב התפאורות הגרמני, החליט השנה לשים את הקהל במרכז וסביבו בחוויית 360 מעלות במת ענק עם תפאורת לדים הגדולה ביותר שנראתה אי פעם. עלות הפקת האירוויזיון, בעיקר בשל העלות הכבדה של הטכנולוגיה, עמדה השנה על כ-8 מיליון אירו. אז מה צפוי מהבחינה הטכנולוגיות בגמר הערב? הנה כמה עובדות שלא ידעתם.

הערב גמר האירוויזיון: עדן גולן בין הפייבוריטיות, כוננות שיא במאלמו

בהפקת האירוויזיון משתתפים אלפי עובדים, ול-400 מהם יהיו 400 מכשירי אוזניה אלחוטית ("נאבא") ביותר מ-60 ערוצי רדיו. 26 מצלמות יעבירו את השידור החי מתוכן 4 מותקנות על מסילה, 2 על מנופים טלסקופיים, 7 מצלמות אלחוטיות. בנוסף יהיו שתי מערכות מצלמות דו ממד שיעניקו עומק לתמונה ויאפשרו לשלב גם אלמנטים גרפיים במציאות רבודה. מחוץ לאולם במאלמו ימתינו לא רק 20 אלף מפגינים פרו פלסטיניים שינסו לחבל בקולות לישראל, אלא עשרות גנרטורים: איגוד השידור האירופאי לא סומך על אספקת החשמל ומציב את הגנרטורים הללו שיספקו גיבוי לרשת החשמל השוודית.

התפאורה בנויה הפעם מ-2168 גופי תאורה, לכל אחד מהם מקור לד או לייזר, אותם מתכנתים כבר 4 שבועות. סך גודל המסכים העצומים בתחרות נפרס על אלף מטרים רבועים בתוך הסרט ומעליו. מהתקרה מוצבות 5 קוביות וידאו לד בגודל 460 מטר רבוע, ומהרצפה מסך לד בשטח של 340 מטר רבוע. גם רצפת הבמה היא לד בשטח של 186 מטרים רבועים. 10 שרתי מדיה מריצים את תוכן הוידאו על כל מסכי הלד בסינכרוניזציה. את התאורה יפעילו 6 אנשים, את מסכי הוידאו 2 אנשים.

חזרה על הבמה לקראת גמר האירוויזיון (צילום: רויטרס)
חזרה על הבמה לקראת גמר האירוויזיון (צילום: רויטרס)

רוב התאורה ותנועות המצלמה מתוכנתות מראש, ואנשי הצילום רק ישגיחו שהסינכרון אכן עובד. במקרה של כשל כלשהו, ניתן להפעיל את המצלמות גם ידנית, או להעביר לשידור המוקלט, הזהה לחלוטין לשידור החי. באולם עצמו הוצבו 68 רמקולים. למשתתפים ולמנחים יש 56 מיקרופונים.

אחת לשלוש דקות מוקרן מעברון בן 40 שניות, שהן יקרות מפז כיוון שבמהלכן הצוות צריך להחליף את כל הסט הנייד שעל הבמה לטובת האמן הבא. לצורך כך קיים צוות "ניהול שלבים" של שישה אנשים שאחראי על צוות במה נוסף של 36 אנשים. יהיו להם 50 שניות לפנות את הבמה ולהעביר אליה את הסרט של האמן הבא. על התחלופה הזו הם מתאמנים במשך שבועות ארוכים כדי שהתזמון יהיה חלק ומדויק.

עדן גולן נציגת ישראל צפויה לעלות לגמר חמישית בסמוך לשעה 23:00, לאחר שהולנד הודחה מהתחרות בעקבות תגרות של הזמר ההולנדי והתנהגותו גם במסיבת העיתונאים: כשהריאיון עבר אל עדן, הזמר כיסה את ראשו בדגל הולנד קם ויצא מן האולם. נאחל בהצלחה למשלחת הישראלית ולעדן גולן שכבר הביאה לא מעט כבוד כשהעפילה לגמר עצמו.