אם יש שתי מילים שיתארו הכי טוב את המחשב הנייד החדש של ASUS, ה־Zenbook 14 OLED, הן יהיו נוחות ועוצמה – שתי תכונות סופר־חשובות עבור לפטופ לצורכי עבודה ופנאי.

"משקר במצח נחושה": השר שיקלי סוגר חשבון עם ראש הממשלה לשעבר
"מסממים את ילדינו מהגיל הרך": מדוע אליהו יוסיאן תקף את רינת גבאי?

נתחיל עם נושא הנוחות - המחשב האולטרה־נייד שוקל 1.2 ק"ג ועוביו 14.9 מ"מ, או במילים אחרות, אפשר לשבת איתו בנוחות לכתיבה ארוכה בנסיעות אוטובוס או בטיסה בלי להפריע לאנשים מסביב. מדובר בחופש של ניידות בלתי מתפשרת, לצד עיצוב אלגנטי, עם גוף מתכתי חזק לחוויית משתמש חלקה במיוחד.

אלו מכם שרגילים למסכים גדולים יותר או מקלדות רחבות יצטרכו טיפה להתרגל, אבל תוך כמה שעות תתקתקו במהירות. דבר נוסף שראוי לציון הוא הנוחות של המקלדת והשקט של ההקלדה. משטח המגע כולל את לוח המספרים הווירטואלי של אסוס. כמו כן השקט של המחשב עצמו בזמן העבודה, כך שאתם לא מפריעים למי שנמצא לידכם.

מבחינת תצוגה מדובר במסך מרשים שכיף לראות עליו סרטים וסדרות, כמו גם הזרמת תוכן לצפייה בזמן אמת באיכות גבוהה מאוד. תצוגת ה־ASUS Lumina OLED כוללת בהירות של עד 600 ניטים, יחס גובה־רוחב 16:10 מותאם לאינטרנט, יחס מסך גוף של 87% וסנכרון אדפטיבי המתאים אוטומטית את קצב הרענון לדימויים חזותיים חלקים כל הזמן.

בנוסף, תצוגת תצוגות ASUS Lumina OLED מספקות התאמה אישית של מרכיבים חזותיים, פתרון חסכוני בחשמל ושידור חד. המסך מגיע עם Corning Gorilla Glass - משטח תצוגה שהוא עמיד פי שישה מזכוכית רגילה למחשב נייד ועם חדות תנועה של 120 הרץ, כך שדימויים הנעים במהירות חלקים וברורים מתמיד.

מבחינת תפוקת עבודה המחשב מצויד בחומרה איכותית וסוללה חזקה, עם מעבד Ultra 9 של אינטל ומעבד גרפי של אינטל, יחד עם זיכרון של 32 GB RAM. הסוללה מחזיקה מעל 10 שעות עבודה עם טעינה של כ־60% בפחות משעה.

למחשב יש גם יכולת ריבוי משימות משופרת באמצעות מנוע הבינה המלאכותית של שבב ה־NPU המשולב במעבד ה־Intel Core Ultra, יישומים מבוססי בינה מלאכותית יטוסו, והאחסון האולטרה־מהיר עד ל־1 טרה בייט SSD וה־Wi-Fi 6E מביאים לכך שתוכלו לחכות פחות ולעבוד מהר יותר. המחשב מגיע גם עם מצלמת ASUS AiSense וטכנולוגיית ביטול ראשים באמצעות בינה מלאכותית. המחיר המומלץ לצרכן הוא 6,900 שקל.