ULT הוא מותג אודיו חדש של סוני המאגד תחתיו רמקולים ניידים ואוזניות Over Ear (אוזניות העוטפות את האוזניים, בניגוד לאוזניות הנכנסות לתוך האוזן). הדגש ב-ULT, מלבד שם קליט יותר מזה שסוני בדרך כלל נותנת למוצרים שלה, הוא המיקוד בבאס. סוני רוצה לפנות פה לחובבי ז׳אנר ההיפ הופ, אבל לא רק, כשבדרך היא מציעה חלק מיכולות ונתוני החומרה של אוזניות הדגל שלה – WH-1000XM5 (לסקירה המלאה), רק שה-ULT Wear הן זולות יותר, 680 שקל לעומת 1,250 שקל.

הישג בינלאומי מרשים לצוות מדעי החיים של קבוצת לוצאטו
שואב גאון: Dreame מביאה לישראל את מכונת השאיבה החזקה ביותר בעולם

עיצוב ושליטה: ULT Wear – מתקפלות, קלות ועם משטח מגע

ה-ULT Wear כמעט זהות במראה שלהן לאוזניות הדגל של סוני משנת 2020, דגם – WH-1000XM4 (לסקירה המלאה). זה אומר, שבמקום המבנה המעוגל השלם, יש כאן מבנה מתפרק (לא במובן השלילי, אלא העיצובי). הן עדיין נראות אוזניות איכותיות בצבע אפרפר מיוחד ויש גם גרסאות לבנות ושחורות. הן קלות, שוקלות 255 גרם, מתקפלות (דבר שלא אפשרי ב-1000XM5) ובגלל זה גם מארז הנשיאה הקשיח שמגיע בערכה, תופס פחות מקום בתיק, שזה דבר שהפריע לי בדגם הדגל, שלקחתי אותו לנסיעות.

לאוזניות משטח מגע בצד הימני, המאפשר את התפעול: נגיעה כפולה במשטח לניגון/עצירת השיר או מענה/ניתוק שיחה, החלקה לצד הימני מעבר שיר קדימה והחלקה לצד שמאל מעבר שיר אחורה. החלקה למעלה ולמטה משמשת לשליטה בווליום. בצד השמאלי של האוזניות יש כפתור פיזי למעבר בין מצב סינון רעשים אקטיבי (ANC) ומצב שקיפות (אמביינט) וגם כפתור יעודי בשם ULT המשמש לשליטה בבאס (הרחבה בהמשך).

האוזניות כוללות חיישן המזהה באופן אוטומטי לבישה/הסרה שלהן להפעלה/השהיית המוזיקה המתנגנת וגם מולטיפוינט – חיבור כפול לשני מכשירים (למשל, סמארטפון ולפטופ) ושיוך פשוט באמצעות Fast Pair לסמארטפונים עם אנדרואיד וגם Swift Pair למחשבים מבוססי ווינדוס 10.

סוני ULT Wear (צילום: צחי הופמן)
סוני ULT Wear (צילום: צחי הופמן)

סאונד ושיחות: ULT Wear – כפתור ייעודי לבאס

סוני משתמשת במעבד מה-1000XM5, דגם ה-V1, בלוטות׳ 5.2, דרייברים של 40 מ״מ וקודקים מסוג SBC הבסיסי, AAC וגם קודק איכותי הרבה יותר מסוג LDAC לאיכות שמע גבוהה. באופן לא מפתיע, מדובר באוזניות שמספקות סאונד מוצלח, כמו שאנחנו רגילים לקבל מסוני. באופן כללי, לא הרגשתי שחסר לי באס במצב האזנה רגיל, אבל שימוש בתוספת הבאס דרך הכפתור (לחיצה בודדת), הוסיפה עומק לחוויה המוזיקה ונתנה דגש מוצלח לצלילים הנמוכים.

לחיצה נוספת, מתוארת על-ידי סוני כ- Attack Bass, המספקת יותר אנרגיה. לי אישית התוספת באס הזאת כבר הייתה מוגזמת ופגעה בחוויה ובצליל. מה שעוד הפריע לי, שכל לחיצה על כפתור ה-ULT מנגנת צליל קצת דומה לפיצוץ אלקטרוני, בהתחלה זה נחמד, אחרי זה, זה מפריע לשמע הרציף.

סוני ידועה באיכות המוצלחת של טכנולוגיית ה-ANC שלה וגם כאן היא לא מאכזבת, עם יכולת סינון שמאפשרת להתנתק מהסביבה ולהפחית רעשי רקע.

באוזניות הדגל שלה, סוני מזהה שאתם מתחילים לדבר ועוצרת את המוזיקה באופן אוטומטי, כך שתוכלו לשוחח עם אנשים בסביבה, מבלי להתעסק באוזניות. כאן, אתם יכולים להניח את היד על האוזנייה הימנית ואז האוזניות עוברות באופן אוטומטי למצב שקיפות, עד שאתם מסירים את היד. האופציה הזאת נוחה מאוד, שרוצים להקשיב למשהו בסביבה הקרובה או רוצים להגיד למישהו משפט קצר. באופן כללי, מצב השקיפות עבד בצורה טובה והרגשתי שאני יכול לשוחח עם אנשים, מבלי להסיר את האוזניות מהאוזניים.

בכל הנוגע לשיחות, ה-ULT Wear מגיעות עם מיקרופונים בטכנולוגיית Beam Forming וטכנולוגיה נוספת של סוני בשם Precise Voice Pickup היודעות לבודד את הקול של האדם המדבר מהאוזניות ולחסום רעשים מהסביבה החיצונית. בבדיקות שלי, שמעו אותי ברור, עם הפרדה מרעשי רקע כאשר שוחחתי בטלפון באופן ספייס רועש (עדיין שמעו קולות של אנשים שדיברו לידי, אבל לא בצורה שהרסה את השיחה).

סוני ULT Wear (צילום: צחי הופמן)
סוני ULT Wear (צילום: צחי הופמן)

סוללה: ULT Wear – יותר מיום של מוזיקה

הסוללות של האוזניות מספקות 30 שעות של מוזיקה יחד עם ה- ANC ויש להן גם טעינה מהירה – 3 דקות טעינה מאפשרות שעה וחצי של עבודה.

מחיר: 680 שקל (יבואן רשמי ישפאר)

בשורה התחתונה, סוני מנסה לעשות שני דברים עם ה-ULT Wear, אחד לפנות לקהל חובב היפ הופ בזכות כפתור הבאס. אני אומנם לא מאזין יותר מדי להיפ הופ, אבל גם ברוק מדובר בתוספת חיובית מאוד. הדבר השני, לתת אלטרנטיבה זולה וחדישה לדגם הדגל הנוכחי והיקר שלה. לכן, בסופו של דבר, ה-ULT Wear הן אוזניות עם איכות סאונד מוצלחת, בעלות תוספת באס ומגוון פיצ׳רים שקיימים באוזניות הדגל של החברה שאפשר למצוא גם כאן.

לחצו כאן לכתבות נוספות באתר The Gadget Reviews