ניצחו את האתגר: בתום ארבעה חודשים שבהם עמלו המשתתפים באתגר החדשנות העולמי (TOM (Tikkun Olam Makers לפיתוח פתרונות טכנולוגיים חדשניים המסייעים לאנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם, הוכרזו הזוכים באתגר לשנת 2024 בארבע הקטגוריות המרכזיות - ספורט ופעילות גופנית, מוזיקה ואומנות, חירום ושיקום וחיי יומיום.

"ישנה את התעשייה": הבשורה החדשה של עולם הבינה המלאכותית
בין הראשונות בעולם: בזק משיקה נתב בתקן Wi-Fi 7

ההכרזה על הזוכים באתגר החדשנות העולמי של TOM לשנת 2024 נעשתה באירוע וירטואלי על ידי חבר שופטים ממגוון תחומי הטכנולוגיה, השיקום ועבודה עם אנשים עם מוגבלויות.

בקטגוריה ספורט ופעילות גופנית זכה צוות מאוניברסיטת California Polytechnic, שפיתח שרוול נגיש המאפשר לקטועי יד לטפס על קירות טיפוס באופן תחרותי. בקטגוריה מוזיקה ואומנות זכה צוות מהמכון הטכנולוגי בחולון, שפיתח רצועת יד המאפשרת לאנשים עם מוגבלות בידיים, בעיקר אנשים עם שיתוק מוחין, לאחוז בכלי יצירה ולצייר.

בקטגוריה חירום ושיקום זכה צוות ממכללת אורט סינגלובסקי בתל אביב, שפיתח אפוד המסייע בשיקום של קטועי גפיים עליונות ומאמן אותם לקראת שימוש בפרוטזה. בקטגוריה הכללית של חיי היומיום זכה צוות מאוניברסיטת Widener בפנסילבניה, שפיתח עזר מיוחד המאפשר לנשים עם כאבים כרוניים בפרקים ובידיים להשתמש במוצרי היגיינה נשית בצורה נוחה ועצמאית. בתחרות חולקו פרסים בסך כולל של 20 אלף דולר.