לאחר שאומץ על־ידי הפרלמנט האירופי בחודש מרץ ולאחר שורת דיונים, אימצה מועצת אירופה את חוק הבינה המלאכותית האירופי, EU AI AC פורץ הדרך, שהוא דבר החקיקה המשמעותי הראשון בעולם המטפל בצורה נרחבת באינטליגנציה מלאכותית.

פורץ דרך: רובוט דמוי אדם המשלב טכנולוגיות בינה מלאכותית

החוק נוקט גישה מבוססת סיכון, שלפיה ככל שהסיכון גבוה יותר - כך גדל הסיכוי שייגרם נזק לציבור, ובהתאם לכך יש לאמץ מגבלות וסטנדרטים, במטרה לצמצם את הסיכון ועל מנת להגן על זכויות אדם.

החוק צפוי להיחתם על־ידי נשיאי הפרלמנט האירופי והמועצה האירופית, ואז להתפרסם ברשומות בימים הקרובים. לאחר מכן הוא ייכנס לתוקף בתוך 20 יום ממועד פרסומו כאמור, ולאחר מכן הוראותיו יחולו בצורה מדורגת.

לדברי עו"ד ליאור אתגר, שותף וראש תחום הגנת הפרטיות והמידע במשרד EBN ארדינסט, בן נתן, טולידאנו: "בישראל נרגיש במשמעות החוק הזה כבר בזמן הקרוב, עוד בטרם ייכנסו לתוקף כל הוראותיו, שכן החוק יעצב לא רק את האופן שבו יפתחו אלגוריתמים של AI אלא יכוון את השוק באופן שבו היישומים יפותחו".

עו''ד ליאור אתגר (צילום: אייל טואג)
עו''ד ליאור אתגר (צילום: אייל טואג)

"התעשייה תצטרך להיערך אחרת ולפתח כלים שיאפשרו שקיפות ופיקוח על תהליכי העבודה, כמו גם עיצוב המוצרים והשירותים", אמר אתגר. "אני מאמין שגם תתפתח תעשייה קטנה ליד תעשיית ה AI, אשר תעסוק בפיתוח כלים אלו של תיעוד וניהול מאגרי ה AI, תוך השפעה על היבטי קניין רוחני והגנת פרטיות, כמו גם אתיקה".