בהתאם להחלטת שר התקשורת שלמה קרעי, לקדם את השימוש במרשתת הדברים (Internet of things), הודיעה היום (רביעי) מנכ״לית משרד התקשורת, עו״ד עינבל משש, על הרחבה משמעותית של כמות מספרי הטלפון עבור שירותי האינטרנט (מרשתת) של הדברים (IoT) ל-100 מיליון מספרים, בהתאם לגידול העתידי הצפוי. המשרד הגדיר טווח מספור שיאפשר גידול משמעותי בשימוש במכשירים חכמים בתחומים מגוונים ובהם רפואה מרחוק, מפעלים חכמים, רכבים מקושרים ולשירותים עתידיים מתקדמים. 

30 שנה מאז שהאינטרנט נעשה ציבורי; חוקרים: זו המהפכה האמיתית שהוא יצר

בשנים האחרונות, השוק העולמי של מכשירי IoT - Internet of Things, חווה צמיחה אינטנסיבית בכמות המכשירים המחוברים לרשתות סלולריות בעיקר בטכנולוגיות דור 4 ברשתות LTE-M ו- NB-IoT. התחזיות כיום מדברות על טריליוני יחידות קצה IoT המחוברות לרשתות מפעילי התקשורת בעולם.  

ם בארץ כמו בעולם, הצפי הוא לגידול משמעותי במספר יחידות קצה מבוססות IoT בעיקר על רקע פרישה רחבה של תשתית דור 5 המבוססת על ליבת רשת עצמאית, והצורך לאפשר שירותים מתקדמים בכלל המגזרים.

בנוסף, לאור כניסת טכנולוגיות ה-eSIM וה-iSIM המייתרים את השימוש בכרטיס סים פיזי במכשירי IoT, המשרד יחייב לראשונה ניידות  מספרים אלו בין המפעילים וכך תוכל להשתפר התחרות בתחום.

מנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש אמרה: "האינטרנט של הדברים מביא עימו מהפכה טכנולוגית, מקדם חדשנות ויוצר הזדמנויות לשיפור יעילות ויצירת תועלות כלכליות. מהלך זה של הקצאת המספרים הנוספים לטובת שירותים מבוססי טכנולוגית IoT, יתן מענה להתפתחות המהירה של התחום ותסייע לשיפור בכלכלה, בכלל ענפי המשק ולרווחת הציבור״.