ענקית הטכנולוגה גוגל הודיעה על תמיכה בסך מיליון דולר בפיתוח הפרויקט "אושוויץ מול עיניך", באמצעות קרן הפילנתרופיה Google.org. הפרויקט מסייע להעמיק את המודעות והידע על אושוויץ ועל השואה, ולהגיע לקהלים נוספים בכל העולם, כולל לכאלה שאינם מסוגלים להגיע פיזית למחנה, אנשים ממקומות מרוחקים ועוד, באמצעות סיור וירטואלי המועבר ע"י מדריך בשידור ישיר וכולל תיאורים מפי ניצולי שואה, חומרי מולטימדיה ואפשרות לשאול שאלות.

גוגל מסתבכת, שוב: הבינה המלאכותית מסרבת לומר כמה יהודים נרצחו על ידי הנאצים

התמיכה תעזור לפתח את הפלטפורמה הטכנולוגית ואת הנגישות שלה, כולל הוספת כתוביות בזמן אמת, תרגום מבוסס בינה מלאכותית למספר שפות ודיגיטציה של עדויות ניצולים, שישולבו כחלק מהסיורים. התמיכה תכלול גם הכשרה מקיפה למדריכים ותגדיל את היכולת להביא לביקורים כאלו קהילות גדולות מרחבי העולם, כולל שותפות עם בתי ספר, שתאפשר לחנך עוד תלמידים ולהקנות להם ידע על השואה.

ב-27.1.2025 העולם יציין 80 שנה לשחרור אושוויץ. "הנגשת החוויה וההיסטוריה של אושוויץ לכולם, בכל מקום, היא המפתח לשימור זכר השואה וטכנולוגיה יכולה להיות כלי רב עוצמה לקידום חינוך וזיכרון. המימון שלנו בסך מיליון דולר יאפשר לאנדרטה ולמוזיאון אושוויץ-בירקנאו להרחיב את הסיורים החיים המקוונים שלהם לשפות חדשות, לשפר את הנגישות ולהמיר עדויות של ניצולים לפורמט דיגיטלי כדי להבטיח שהסיפורים שלהם ישמעו על ידי הדורות הבאים, ולעולם לא יישכחו", אמר רואן בארנט, מנהל Google.org, אירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

מאז שנת 2020, העניקה Google.org 1,500,000 דולר במזומן במימון מענקים לארגונים המתמודדים עם  אנטישמיות מקוונת בארה"ב, אירופה וישראל. אחד הפרויקטים המרכזיים השנה הוא הקואליציה למאבק באנטישמיות מקוונת באירופה, שהושקה 10 ימים לפני 7 באוקטובר 2023. בנוסף, Google Arts & Culture ביצעה עבודה נרחבת בדיגיטציה של ארכיונים של מוזיאונים המוקדשים לזיכרון השואה, מיד ושם ועד מוזיאון השואה בארה"ב.