סירי עומדת להשתדרג משמעותית: אתר בלומברג מדווח כי אפל מתכננת לשלב בינה מלאכותית במערכת ההפעלה החדשה IOS18 שיאפשר למשתמשים לשלוט בפונקציות של האפליקציות באמצעות הקול בלבד. השינוי דרש חידוש של התוכנה הבסיסית של סירי. השדרוג צפוי להיחשף בכנס המפתחים העולמי של אפל שייערך ב-10 ביוני.

מכה לארדואן: דו"ח סייבר מציג נתונים מטרידים לגבי טורקיה
הושק מיזם טכנולוגי מבוסס AI למיפוי אנרגטי של ערים

כחלק מההשקה סירי תוכל לבצע חיפוש ולתת תשובות לשאלות כמו באפליקציות בינה מלאכותית מקבילות, אולם לראשונה היא תוכל גם לבצע פקודות באייפון, כולל פתיחת מסמכים, העברת או מחיקת מיילים, שליחת קישור אינטרנט בדואר אלקטרוני, ביצוע תקצירים למאמרים, והפעלת פקודות באפליקציות ולא רק פתיחתן כפי שמתאפשר כיום. 

אפל מתכננת לגרום לסירי לתמוך במאות פקודות שונות, אולם בתחילתה הסירי החדשה תטפל בפקודה אחת בכל פעם. בשלב מאוחר יותר יוכלו המשתמשים לשרשר פקודות יחד. כך למשל, הם יוכלו לבקש מסירי לסכם פגישה מוקלטת ואז לשלוח הודעה לעמית בבקשה אחת. או לבקש מהאייפון לחתוך תמונה ואז לשלוח אותה בדואר אלקטרוני לחבר.

הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה תושק ככל הנראה בספטמבר, בערך במקביל לדגמי האייפון הבאים. עם השדרוג של סירי, אפל מחפשת גם להחיות מחדש את העוזרת הקולית, לאחר שאיבדה את ההובלה לאלקסה של אמזון, ול-Google Asistant הנחשבים מתקדמים יותר. רבות מהיכולות החדשות של סירי ידרשו אייפון Pro 15 ומעלה, מהלך שאפל נוטה לקדם בכל פיתוח חדש, כדי להרחיב עוד יותר את המכירות של המכשירים החדשים.