בשבוע הבא תערוך חברת אפל את כנס המפתחים השנתי שלה בסן חוזה, קליפורניה, בו יוצגו החידושים הצפויים במערכת ההפעלה הבאה ובמכשירי האייפון. הכנס יארך בין התאריכים 10.6.24-14.6.24 וצפוי להתמקד בטכנולוגיית הבינה המלאכותית שצפויה להשתלב בדגם IOS18 עם לא מעט חידושים נוספים.

חשש מתקיפת סייבר על ישראל: אותרה חולשת אבטחה חמורה ב"צ'ק פוינט"   
AcePro - מצלמת אקסטרים לתיעוד החופשה ושיתוף ברשתות החברתיות | סקירה

כנס המפתחים השנתי של אפל, ה-WWDC, מעורר תמיד התרגשות גדולה בקרב ה"אייפוניסטים", אבל לא רק אצלם. אפל, שלעתים נוטה להתעכב בטכנולוגיות שמשמשות את המתחרים, צפויה השנה להפגיז בחידוש עליו שמה את הפורטה שלה השנה: הבינה המלאכותית שהולכת ומשתלטת על עוד ועוד חלקים מחיי היום יום של כולנו. וגם לאפל ברור: מי שלא ישתלב ב-AI, יישאר הרחק מאחור.

אירוע המפתחים של אפל הוא לרוב ממוקד תוכנה וענקית הטכנולוגיה לא נוהגת להציג בו מכשירים חדשים. לשם כך נצטרך להמתין לאירוע הסתיו הצפוי של אפל, שם יוצג האייפון הבא. כנס המפתחים בשנה שעברה היה חריג בהיבט הזה, עם חשיפת משקפי המציאות הרבודה המהפכניים של אפל, ה-Vision Pro. אבל השמועה אומרת שאפל תתמקד השנה בהצגת יכולות התוכנה שלה ועדכוני AI בלבד.

סירי. תפעיל אפליקציות בהוראה קולית (צילום: אפל)
סירי. תפעיל אפליקציות בהוראה קולית (צילום: אפל)

בתוך גל של פיתוחי בינה מלאכותית מחברות כמו גוגל, OpenAI ואחרות, לאפל יש ללא ספק במה להתעדכן. זו הסיבה שעל פי אנליסטים הבינה המלאכותית תתפוס חלק מרכזי בכנס, עם יכולות שזורות במערכת ההפעלה. על פי הדיווחים אפל תשלב את הבינה המלאכותית באמצעות תכונות כמו תמלול תזכורות קוליות, חיפוש מהיר יותר, וסירי "אנושית" יותר, שעשויה גם לתפעל אפליקציות בעצמה ולתת "סיכום חכם" של מה שהחמצת.

מי שמכיר היטב את סירי, יודע שלשאלות רבות היא אינה משיבה אלא מפנה לעמודי אינטרנט על צג האייפון, ולמעשה יכולותיה די מוגבלות. סירי צפויה גם להפעיל את יכולות הבינה המלאכותית במחשבי המק שלה, ובשעון האפל ווטש שיזכה לסירי משודרגת.

 ישנם גם דיווחים לפיהם אפל עובדת עם OpenAI כדי לשלב את הטכנולוגיה של החברה ב-iOS 18. דיווחים קודמים הצביעו על כך שאפל מקיימת שיחות דומות עם גוגל לגבי שילוב מערכת ה-Gemini AI שלה, אך נראה שהדיונים הללו לא הובילו בסופו של דבר לשותפות.

אפל עשויה לתת פרטים נוספים על האופן שבו האייפון יתמוך בהודעות טקסט ב-RCS, מה שאמור לשפר הודעות טקסט בין מכשירי אייפון ואנדרואיד. על פי הציפיה הזו, ניתן יהיה לשלוח הודעות טקסט משודרגות עם אימוג'י אישי מאייפון למכשירי אנדרואיד וחוזר חלילה. כיום ההודעות נשלחות רק כ-SMS רגיל, ולא כ-iMessege, שנשלח בין אייפונים ומאפשר רבדים גרפיים מתקדמים.

וכמובן, זה לא יהיה WWDC בלי דיבורים על שבבים. סביר להניח שנשמע על המעבד של האייפון הבא, שנקרא כנראה A18. המעבד הזה צפוי לאפשר ביצועי בינה מלאכותית טובים יותר, חזקים יותר ויעילים יותר, כולל למידת ביצוע משימות מבוססות בינה מלאכותית.

הדיווחים מתארים גם חידושים במראה האייפון: אפל צפויה להציג מרכז בקרה חדש עם ווידג'ט מוסיקה מעודכן, שדרוג של אפליקציית ההודעות שתאפשר בין היתר הנפשה של מילה בודדת בטקסט, ממשק חדש לאפליקציית התמונות, ושיפורים גם באפליקציית הדואר. על פי ההערכות, חידוש נוסף במערכת ההפעלה יאפשר למשתמשים גם לשנות את צבעי אייקוני האפליקציות.