כנראה שרובנו איבדנו מתישהו את הסמארטפון שלנו, בין אם זה לזמן קצר או לעד. מה עושים שרוצים לגלות איפה שכחנו את המכשיר ואיך אפשר להגן על המידע מרחוק?  סמסונג מציעה את התכונה ״אתר את הנייד שלי״ ו-״Samsung Find״ שבאות לפתור את הבעיות האלו.

כאשר מפעילים את האפשרות אתר את הנייד שלי, התכונה Samsung Find מאפשרת לכם לאתר ולנעול את המכשיר ואפילו למחוק את הנתונים במכשיר כדי לחסום כל גישה אליו. כל עוד המכשיר מופעל, תוכלו למצוא אותו אפילו אם הוא לא מחובר לרשת סלולרית. באמצעות Samsung Find, תוכלו להשבית לא רק סמארטפון Galaxy, אלא גם אוזניות Galaxy Buds, מכשירי טאבלט ושעונים.

משתמשים יכולים להזמין בני משפחה ביישום Samsung Find לראות את המיקום או להפעיל קולות צלצול כדי לאתר מכשירים משותפים. לסבירות הגבוהה ביותר לאיתור המכשירים שאבדו באמצעות Samsung Find, תוכלו להאריך את חיי הסוללה על ידי הפעלה מרחוק של המצב 'חסכון בחשמל'.

'הגדרות' > 'אבטחה ופרטיות' > 'הגנה על המכשיר שאבד' (Lost device protection)

לוח הבקרה של ״אבטחה ופרטיות״ מאפשר לכם לנהל באופן מלא את הנתונים שלכם. הוא בין היתר מאפשר לקבוע מי רואה את הנתונים ואיך משתמשים בהם. בממשק אחד פשוט, אתם יכולים לראות, ליצור ולעדכן את ההרשאות של היישומים, את אמצעי הבקרה ואת תכונות שיתוף הנתונים.

לוח הבקרה מאפשר לכם גם לראות נתונים שעלולים להיות בסיכון, כאשר מוצג לכם סטטוס הבטיחות של פריטי אבטחה.

'הגדרות' > 'אבטחה ופרטיות'

משם, תוכלו לשנות את ההגדרות ולנהל את הסכנות. הפריטים מסודרים לפי עדיפות הפונקציות שעשויות להשפיע באופן המשמעותי ביותר על הבטיחות המקוונת שלכם, למשל, מסך נעילה, אבטחת החשבון, הגנה מפני אובדן מכשיר באמצעות התכונה 'אתר את הנייד שלי', אבטחת יישומים ועדכונים. הפריטים האלה נגישים ומופיעים בחלק העליון, כאשר התראות בצבעים: אדום, צהוב וירוק מציינות אם קיימות בעיות באבטחה ומאפשרות לכם לראות אותן במבט חטוף.

מכשירי Galaxy מבטלים הרשאות של יישומים שלא השתמשתם בהם למשך תקופה מסוימת. אם תרצו, תוכלו להפעיל שוב את ההרשאות בלוח הבקרה.

ניתן להפעיל אותן דרך 'מנהל הרשאות' (Permission Manager) ו'שימוש בהרשאות' (Permission Usage). ב'מנהל הרשאות' אפשר לראות בקלות לאילו יישומים יש גישה לנתונים שלכם, בין שמדובר במיקום שלכם, במצלמה או במיקרופון וגם את ההקשר של הגישה (למשל, רק בעת השימוש ביישום). שימוש בהרשאות מאפשר לראות בקלות את ההרשאות שנעשה בהן שימוש לאחרונה, ובפרט, אילו יישומים השתמשו בהרשאה מסוימת במהלך 24 השעות האחרונות או 7 הימים האחרונים.

ניתן להיכנס ללוח הבקרה של 'אבטחה ופרטיות'. נכנסים ל'הגדרות' ול'אבטחה ופרטיות', שם אפשר לבדוק ולשנות את ההרשאות בהתאם לצורך.

אתם יכולים גם להתאים את התכונות כדי לשפר עוד יותר את הפרטיות של המכשיר, למשל, להפעיל או להשבית את התכונה גישה אל הלוח (Clipboard Access). אם תפעילו את התכונה (דרך 'הגדרות', 'פרטיות' והחלפת מצב של לחצן ההזזה 'התראה במהלך גישה אל הלוח'), תקבלו התראה בכל פעם שיישום מסוים ידביק משהו מהלוח שלכם.

לחצו כאן לכתבות נוספות באתר The Gadget Reviews