שבעה באוקטובר תפס את כולנו לא מוכנים. הצורך בביטחון לאזרחי המדינה הביאו לכך שיותר ויותר רשויות מקומיות נערכות במוסדות החינוך, במרחב הציבורי ובכל מקום בו יוכלו להעניק לתושביהן קצת שקט וביטחון. ועידת השלטון המקומי תתקיים ב-9 וב-10 ביוני בסימן "תקומה ישראלית", ובה יציגו עשרות חברות ישראליות פתרונות וטכנולוגיות שיגנו על מוסדות ציבוריים, המרחב הציבורי ועוד.  

דיכטר כמו שעוד לא שמעתם אותו: "7 באוקטובר היה כישלון קטסטרופלי"
הקמפיין של ש"ס מאותת: דרעי בדרך לפירוק השותפות עם נתניהו | אנה ברסקי

הטכנולוגיה שמונעת פגיעה של כלי טייס עוינים למבנים

חברת אורטק הישראלית פיתחה פאנל ייעודי קל משקל, עמיד לתנאי הסביבה ומותקן בקלות ובמהירות. הפאנל, שמורכב על מעטפת המבנה מבטיח, שבעת פגיעה של רחפן או כלי הטייס או מטען נפץ, תמנע התפוצצות על המבנה עצמו. חברת אורטק, מקיבוץ כרמיה בעוטף עזה, פועלת למיגון והקשחה של מבנים קיימים או ניידים כדי לשמור על רציפות עסקית ותפקודית, בשגרה ובחירום. בנוסף, החברה ממשיכה בכל העת לספק דו"חות שרידות וניסויי שטח, כדי להבטיח מענה מקיף לכל צורך ותובנות מקצועיות התומכות בתהליכי קבלת ההחלטות. בין לקוחותיה נמנים גופים ממשלתיים, ארגונים צבאיים, חברות מסחר ותעשיה ולקוחות פרטיים בישראל ובחול.  

הפיתוח הישראלי שעוזר להגיע לכל מקום 

ה-EZRaider הוא כלי רכב חדשני, קטן, צר, שקט ולא מזהם המותאם לתנאי שטח קשים ולנסיעה בשטח ובתוך הערים עם קהל גדול וצפוף. הכלי מתאים לגופי ביטחון, חירום באתרים מורכבים, ניהול וסיוע בתוך הפגנות גדולות ואף לשמש כאמצעי חילוץ עבור גורמי ביטחון בתנאי שטח. הרכב הייחודי הינו פיתוח ישראלי הכולל מערכת מתלים בעלת שישה צירים שנרשמה כפטנט, ארבעה גלגלים, מרכז כובד נמוך ובלימה מדויקת שמבטיחה בטיחות ויציבות לרוכב ולסובבים אותו.

עד היום הרכב זכה להצלחה רבה בקרב הכוחות המיוחדים בצה"ל, משטרה וצבאות זרים במדינות רבות כגון ארצות הברית, יפן, פולין, איטליה, אזרבייג'ן ועוד. בארץ הרכב בשימוש על ידי גופי החירום והביטחון, מרבית העיריות, רכבת ישראל, נת"ע ועוד. בנוסף, משמש ה-EZRaider ככלי תיירותי על ידי עשרות חברות תיירות בארץ ובעולם המנהלות סיורים עירוניים או בשטח ע"ב הכלי, באתריי תיירות, כרכב חקלאי, כקלנועית לאנשים עם מוגבלויות וכמובן לרכיבת פנאי בעיר ובשטח.

ה-EZRaider (צילום: בני דויטש)
ה-EZRaider (צילום: בני דויטש)

הטכנולוגיה שהופכת ערים לחכמות

חברת MER הישראלית עוסקת במתן פתרונות מותאמים אישית המבוססים על טכנולוגיות חדשניות, בתחום הערים הבטוחות והחכמות בישראל ובעולם. החברה מציעה פתרון מקיף לניהול בעת שגרה וחירום, הכולל תשתית מתקדמת של סיבים אופטיים המותקנת בטכנולוגיית microtrenching. קבוצת MER מציעה לרשויות מערך ניהול ובקרה מקיף של טכנולוגיות Iot, סנסורים מתקדמים, אנליטיקה ו AI על ידי פלטפורמה חכמה לחיזוי, ניבוי  ומניעה בעזרת מערכת השו"ב SMART-M ,שמרכזת את כל הנתונים שמגיעים מכל חלקי העיר ומאפשרת למקבלי החלטות ניהול המידע בצורה אופטימלית. הטכנולוגיות הללו לניהול, אכיפה ותפעול מבטיחות שליטה גדולה יותר של הרשות המקומית ויכולת תגובה מהירה.