אפל ערכה הערב (שני) את כנס המפתחים השנתי WWCD 2024 ובמרכז ההכרזות הבינה המלאכותית שמצטרפת למערכות ההפעלה של אייפון, אייפד ומחשבי המקבוק. אפל משפרת גם את איכויות הצילום ואת טכנולוגיות המציאות הרבודה במשקפי ה- Vision Pro שהושקו לפני ארבעה חודשים.

אפל פתחה את האירוע במערכת ההפעלה Vision OS 2  של משקפי המציאות הרבודה. מערכת ההפעלה תשפר את איכויות הצפיה באירועי ספורט, אנימציות ומשחקים הרבודים בתוך החדר בו נמצא המשתמש. אפל תוסיף אפליקציות חדשות ותציע אלפיים מהם במשקפיים.

מחלצים את החטופים תחת אש כבדה: תיעוד מטורף ממצלמות לוחמי הימ"מ
"החמוצים משתגעים": התכתבויות חדשות של מירי רגב נחשפות | בן כספית

חידוש נוסף במערכת ההפעלה החדשה תאפשר להפוך תמונות דוממות לתמונות תלת ממדיות המשולבות בתוך החדר. המשתמש יוכל לצפות בהן יחד עם משתמשים נוספים מרוחקים. המערכת תאפשר לשלוט באפליקציות בקלות רבה יותר באמצעות תנועות קלות של הידיים והאצבעות. חיבור למקבוק יאפשר פריסה של המסך בצורה מרחבית ועמוקה יותר. 

הבינה המלאכותית

מרכז אירוע אפל מתמקד בבינה המלאכותית שתשולב במכשירי החברה, תחת המותג: Apple Intelligence. האייפון יוכל לשנות את סדר התראות העדכונים שיופיעו על המסך לאחר שילמד אתכם. הבינה המלאכותית תשתמש בכלי שפה כך שהמערכת תעבור על הטקסטים שלכם, תבדוק אותם ותוכל להציע טקסט משופר.  כמו כלי בינה מלאכותית אחרים, יאפשרו מכשירי אפל ליצור תמונות ואיורים, גם בהודעת SMS פשוטה.

אפל תבין גם את הקשר השפה: מערכת הבינה המלאכותית תקשר בין כל האפליקציות שלכם, תעבד את המידע בין האפליקציות השונות ותיתן למשתמש מידע. כך למשל המערכת תוכל לזהות פגישה מתוזמנת ואת מיקומה, תתכנן עבורכם את מועד היציאה על פי פקקי התנועה שאותרו באפליקציית המפות ותעזור לכם להתכונן עם המידע שנדרש לקראת הישיבה.

בחברה התייחסו גם לאבטחת המידע: לדברי אפל המידע לא נשמר במחשבי החברה וסטנדרטים חדשים יאפשרו לנעול את הנתונים שלכם מכל פריצה או זליגה.

השימוש המרכזי של הבינה המלאכותית לו ממתינים המשתמשים הוא שילוב ה-AI בעוזרת הקולית סירי: עד כה מאפשרת סירי לבצע פקודות פשוטות יחסית. כעת סירי תוכל לבצע פקודות מורכבות יותר. מעתה אפל תאפשר לכם גם להקליד את הבקשות ולא רק לבקש אותם בקולכם. סירי תוכל מעתה גם להפעיל אפליקציות ולבצע אלפי פעולות שונות בתוך האפליקציה עצמה. באפל מבטיחים לשפר את יכולות הבינה המלאכותית של סירי כך שהיא תוכל לבצע עוד פעולות. גם המחווה של הפעלת סירי תשתנה: מעיגול צבעוני, משתנה סירי לרקע צבעוני מתחת לתצוגת המסך.

אחרי ספקולציות ותחזיות, אפל חושפת כי תשלב את ChatGPT (המכונה בסלנג הטכנולוגי ג'פטה)  במכשירי החברה, והשימוש באינטגרציה של צ'ט הבינה המלאכותית הפופולרי יהיה חינם לכל המשתמשים. ג'פטה יופיע במערכת ההפעלה IOS 18. באפל טוענים כי בהמשך ישלבו עוד מערכות בינה מלאכותית חיצוניות במכשירי החברה.

IOS 18

מערכת ההפעלה החדשה שתוצע במקביל לדור האייפון החדש בספטמבר, תאפשר שליטה רבה במסך הבית.  החלקה מלמעלה למטה תחשוף את מרכז השליטה שיאפשר לדלג בין מסכי שליטה מקבילים. מרכז הבקרה יאפשר להוסיף עוד אלמנטים שלא היו קיימים קודם לכן.

במסך הנעילה ניתן יהיה לשנות את שני האייקונים בתחתית המסך – הפנס והמצלמה, לאייקונים אחרים. אפל תאפשר שיפורים גם בשליחת אסמס: המשתמשים יוכלו באמצעות ה- iMessege לקבוע מראש את מועד שליחת הודעת הטקסט, להוסיף אנימציות טקסט, ושליחת הודעות באמצעות לוויין כשאין חיבור סלולרי.

שיפורים גם במערכת הדואר האלקטרוני: אפל תאפשר לארגן את המיילים בקטגוריות שונות שיאפשרו איתור הודעות דואר במהירות. הארנק הדיגיטלי יציע את שירות Tap to Cash  שיאפשר להעביר כספים מאייפון לאייפון באמצעות הצמדת המכשירים זה לזה.

אפל תסייע להשתלט על אלפי התמונות שמצטברים אצל המכשירים: בעיצוב החדש יופיע גריד התמונות בשני שלישים העליונים של המסך, ובשליש התחתון ניתן יהיה לצפות בקטגוריות המחולקות לנושאים. כניסה לכל קטגוריה תאפשר לצפות בספרייה בקלות רבה יותר.

איירפודס

האוזניות יאפשרו לענות לשיחות גם כשהידיים עמוסות, באמצעות תנודות הראש. בטכנולוגיות קוליות חדשות האוזניות יאפשרו לצמצם את הרעשים בסביבה, כך שהשומע בצד השני יוכל לשמוע רק אתכם. 

אייפד

החידוש המרכזי בו מתגאה אפל הוא המחשבון שלא עודכן מעולם, פשוט כי אפל לא הייתה מרוצה מהניסיונות לשפר את האפליקציה. מעתה נוספו למחשבון פונקציות נוספות כשהחידוש המרכזי מטמיע את המחשבון גם מחוץ לאפליקציה: באמצעות עיפרון אפל ניתן יהיה לבצע חישובים מתמטיים באמצעות כתיבת הנוסחה על המסך בכתב ידיכם. המחשבון יקלוט את מה שכתבתם, יחשב את התוצאה והיא תופיע בכתב ידיכם על המסך. המחשבון החדש יאפשר לבצע גם חישובים שונים גם דרך אפליקציית הפתקים Notes.

חידוש נוסף הוא Smart Scripts שיאפשר להשתמש באייפד כמחברת: ניתן יהיה לכתוב באמצעות עיפרון אפל על המסך כאילו נכתב על נייר או מחברת. אפל יזהה את מה שכתבתם כאילו הוקלד, יאפשר להעתיק את הפסקה וגם לתקן טעויות הקלדה.

מחשבון האייפד החדש. התוצאה מופיעה בכתב ידכם (צילום: Apple)
מחשבון האייפד החדש. התוצאה מופיעה בכתב ידכם (צילום: Apple)

אפל TV

הצופים בתכני אפל TV יוכלו להחליק מטה במסך הסרט ולצפות בשחקנים וגם במוזיקה הנשמעת בפס הקול. המערכת תאפשר צפיה בסרטים גם ברזולוציה קולנועית ביחס של 21:9.

אפל ווטש 

מערכת Apple Watch 11 תציע שיפורים נוספים בתחומי הכושר והבריאות. השעון יציג מעתה מעקב אחר תנודות הדופק הטמפרטורה והסטורציה במהלך היום ותתריע בעת חריגות. השעון מעתה יסייע גם לנשים בהיריון לאתר שינויים המשפיעים על הפוריות כמו חום וקצב הלב. 

מערכת ההפעלה של שעון אפל תאפשר תצוגות שונות של הפעילות הגופנית. בין היתר תציג מערכת ההפעלה של השעון את עוצמת פעילות הכושר המחושבת בנוסחה המשלבת את הדופק ועצמת הפעילות. עוצמת הפעילות תופיע בסולם של אחד עד עשר ותאפשר למתאמן להתאים את הפעילות הגופנית לעוצמה הרצויה.