חברת סטארט-אפ הפינטק הישראלית-שווייצרית אוקורה (okoora), שפיתחה פלטפורמת ענן מבוססת AI לניהול תשלומים גלובליים, בנקאות וניהול סיכונים, נכנסת לשוק הפולני בצעד שיממש את התוכניות להרחיב את פעילותה באיחוד האירופי. הפעילות בפולין עתידה לכלול משרדי מכירות, צוות שיווק ושירות לקוחות וכן מרכז מו"פ שיתמוך בהמשך פיתוח המוצר. 

הכניסה של אוקורה לפולין תקל על עסקים בפולין לתכנן, לנהל ולבצע טרנזקציות מט"ח חוצות גבולות. פלטפורמת Automated Business Currency Management (ABCM™) של אוקורה מסייעת לעסקים לנהל את הסיכונים הכרוכים בתנודתיות של שערי מטבע. נוסף על כך, אוקורה מציעה שירותי בנקאות (BaaS) דרך APIs שמאפשרים לחברות פינטק, בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים להציע ללקוחותיהם שירותי בנקאות המשלבים טרנזאקציות וגידור סיכונים. ההתרחבות לפולין מתבצעת אחרי פתיחת משרדי אוקורה בלימסול, קפריסין שמטרתה המרכזית היא להבטיח ציות של הפלטפורמה לרגולציה של האיחוד האירופי. עם זאת, פולין היא השוק האירופי הגדול הראשון שבו מתכוונת אוקורה לשווק ולמכור את שירותיה לקהילה העסקית המקומית. 

אחת הסיבות לבחירת פולין כנקודת פריצה לשוק האירופי היא העובדה שהיא חברה באיחוד האירופי שמשתמשת במטבע שלה, הזלוטי. נוסף על כך התפתחה בה תעשיית פינטק משגשגת. על פי מחקר שנערך בחסות אוקורה ומאסטרקארד (Map of Polish Fintech) פעילים בפולין 368 חברות פינטק וחברות פינטק גלובליות כמו Binance, Curve, Kevin, Revolut ו-Tink פתחו בה מרכזי מו"פ. 

שווי הנכסים של כלל הבנקים בפולין נאמד ב-564 מיליארד יורו. עסקים קטנים ובינוניים – שהם קהל היעד המרכזי של אוקורה - מהווים 99% מהמשק הפולני, שמייצאים כ-50% מהמוצרים והשירותים שלהם  ואחראים ל-45.3% מהתוצר הלאומי הגולמי.  

בני אברהם, מייסד ומנכ"ל okoora: "אנו נכנסים לשוק הפולני עם אמונה שפתרונות לניהול מט"ח יכולים וצריכים לעבור מהפכה. כשבדקנו את השוק האירופי פולין קיבלה ציונים גבוהים בשל מגזר הבנקאות המפותח, סחר החוץ רחב ההיקף ומדדים כלכליים נוספים. בנוסף לכך, פולין מציעה תמריצים כלכליים שהופכים פתיחת מרכז מו"פ בה לכדאית. אנו מאמינים שזהו המקום הטוב ביותר להתניע את מהלך ההתרחבות שלנו בשוק האירופי". בני אברהם הוסיף: "סיבה נוספת לבחירה בפולין כנקודת הפריצה לשוק האירופי היא ההיקף הגדול של המרות המטבע בין השקל הישראלי לזלוטי הפולני שהתבצעו בפלטפורמה שלנו – שהוא החמישי בגודלו מבין מדינות האיחוד האירופי ומקדים מדינות כמו ספרד וצרפת". 

מאז השקת פלטפורמת ABCM חסכה okoora לעסקים בישראל למעלה מ-11 מיליארד ₪ בעסקאות מט"ח בינלאומיות תוך התמודדות עם החרפת הסיכונים הפיננסיים בישראל בשנת 2023 בעקבות המהפכה המשפטית והמלחמה בעזה. הפלטפורמה השיגה צמיחה של 83% בכמות הלקוחות בשנת 2023, כאשר עד כה נרשמו כ-15,000 לקוחות לשימוש בה.  החברה רשמה בשנה האחרונה עלייה של 465% בעסקאות התשלומים שביצעו לקוחותיה ועלייה של 161% בכמות עסקאות ההגנה מפני תנודות של שערי מטבע.

אוקורה נוסדה באוגוסט 2021 על ידי בני אברהם, מייסד קבוצת אופקים, חברת ניהול הסיכונים הפיננסים המובילה בישראל. החברה עברה לרווחיות בשנת 2023 ומתנהלת כבוטסטראפ ללא השקעות של משקיעים חיצוניים. החברה מעסיקה כ-100 אנשי מקצוע בישראל, שווייץ, גרמניה, קפריסין והודו ומגייסת עשרות עובדים נוספים לשלוחת החברה בישראל על מנת לתמוך בצמיחתה בארץ ובחו"ל.