חברת הסטארט אפ הישראלית וקטוריוס פיתחה חיישן לחץ זעיר (3 מ"מ), המתקדם ביותר מסוגו בעולם, והיחיד שמושתל בלב. החיישן הדיגיטלי, שמושתל בצינתור ואינו מכיל בטרייה,  משדר נתונים המאפשרים ניהול עצמי של חולי אי ספיקת לב, המחלה השכיחה והמורכבת ביותר מבין מחלות הלב. באמצעות אפליקציה ייעודית, ובהסתמך על נתונים מהלב, החולים מתאימים לעצמם את מינון התרופות וכך נמנעת התדרדרות המחלה ואשפוזים חוזרים ומתאפשר שיפור משמעותי באיכות החיים של החולים.

המחקר שפורסם הנו מחקר פיילוט שבחן את הבטיחות, השימושיות וביצועי המערכת ואת הפרדיגמה הטיפולית שפותחה. המחקר הדגים לראשונה שניהול עצמי של חולי אי ספיקת לב, המתבסס על לחץ מהעלייה השמאלית, הנו בטוח ויעיל. לאחר 12 חודשי מעקב, לא דווחו סיבוכים או תופעות לוואי הקשורות למערכת או הטיפול העצמי.  יציבות ודיוק החיישן נשמרו לאורך תקופת המעקב, שיתוף הפעולה של החולים לטיפול היה גבוה מאוד וניצפו שיפורים משמעותיים במדדי איכות חיים והפחתה באשפוזים על רקע אי ספיקת לב.

האפקט הקליני שנצפה במחקר זה עשוי להיות קשור לשתי תצפיות עיקריות: ראשית, ע"י ניהול עצמי של המחלה, רוב המטופלים (90%)  נמנעו מלחצים גבוהים מאוד בעליה השמאלית, הנחשבים כמנבאים חזקים לגודש ובצקת ריאות המובילים לאשפוז. שנית, העברת השליטה למטופל מכילה מרכיב התנהגותי שתורם להשפעה הכוללת של הטיפול. בעזרת המערכת, המטופלים קיבלו משוב מיידי שאפשר להם לאזן לא רק את הטיפול התרופתי אלא גם את אורח החיים.

כיום, ישנם 55 מושתלים בישראל ובאירופה עם יותר מ 40,000 ימי מעקב מצטברים. בקיץ הקרוב מתוכננות השתלות במרכזי לב מובילים בארה"ב כחלק מהמשך התרחבות הניסוי הקליני. 

אייל אוריון, מייסד שותף ומנכ"ל חברת וקטוריוס: "פרסום המחקר בכתב עת מדעי מהשורה הראשונה הנו אבן דרך היסטורית לחברה שמפתחת מעל עשור לא רק את אחת הטכנולוגיות המורכבות ביותר אלא גם שיטה טיפולית חדשה. העברת השרביט הטיפולי לחולה מחייבת טכנלוגיה מתקדמת, אמינה ומדויקת לאורך זמן וזהו אתגר משמעותי מאוד שמצריך התמדה וסבלנות. יש לנו עוד דרך לעשות על מנת לשנות מהיסוד את הדרך בה מבינים ומטפלים במחלת הלב השכיחה ביותר, אבל יחד עם עובדי וקטוריוס המדהימים, הרופאים, המשקיעים שלנו והשותפים האסטרטגיים אנחנו מתקרבים לשם צעד אחר צעד. אני גאה מאוד על ההזדמנות שיש לנו למקם את ישראל כפורצת דרך בתחום עם אימפקט כל כך משמעותי על עשרות מליוני חולים בעולם".

חברת וקטוריוס הוקמה בשנת  2011 בחממת רד ביומד ע"י ד"ר אייל אוריון ואורן גולדשטיין. החברה מעסיקה 100 עובדים בישראל וגייסה כסף ממשפחת זיסאפל, זוהר גילון, ערי סטימצקי , Broadview Ventures, GO Capital, ומשקיעים אסטרטגיים נוספים.