חברת האודיו האמריקנית Sonos נחשבת לאפל של תחום הסאונד. יש לה אקוסיסטם סגור של רמקולים מסוגים שונים, היודעים לעבוד במקביל ולספק חוויה חלקה. קהל המשתמשים הגדול של החברה חיכה זמן רב ש-Sonos תביא לו אוזניות, שיאפשרו לו להאזין למוזיקה בכל מקום. ה-Ace הן האוזניות הראשונות של החברה. מדובר באוזניות פרימיום עם חווית פרימיום ותג מחיר תואם.

עיצוב ושליטה: Sonos Ace – שליטה נוחה וחיבור לסאונדבר

ה-Ace מגיעות בעיצוב Over Ear העוטף את כל האוזניים. יש להן גימור מט אלגנטי ושימוש בחומרים קלים ועמידים להתאמה אוורירית. כרית האוזן עשויה מ- memory foam רך עם עור טבעוני, בעוד שרצועת הראש וכוסות האוזניים ניתנות להתאמה אישית. משקל האוזניות עומד על 312 גרם. זהו לא משקל קל, אבל חלוקת המשקל טובה והן לא הרגישו לי כבדות על הראש. מדובר באוזניות שאומנם לא מתקפלות, אבל הן נראות יוקרתיות, נראות טוב כאשר אפשר למצוא אותן בשני צבעים: שחור או לבן.

השליטה באוזניות מתבצעת באמצעות כפתורים פיזיים ואין כאן שילוב עם משטחי מגע, כמו שסוני אוהבת לעשות בצורה מוצלחת. מתג ההזזה הראשי משמש לשליטה בווליום ולמעבר בין שירים, כאשר כפתור נוסף מאפשר מעבר בין מצב סינון רעשים אקטיביים (ANC), מצב רגיל ומצב שקיפות (מצב בו אפשר לשמוע את הסביבה הקרובה ולדבר עם אנשים מבלי להוריד את האוזניות).

הנרתיק של האוזניות בנוי בפרופיל נמוך, למשל, בניגוד לנרתיק של סוני, המגיע במבנה גדול מאוד. הנרתיק של Sonos נכנס בקלות לתיק הגב. מה שמפריע בנרתיק הזה, הוא הרוכסן, שכל הזמן נתקע שמנסים לפתוח אותו (וזאת לא רק בעיה שאני נתקלתי בה). בתוך הנרתיק יש יחידת אחסון מגנטית לשמירה על הכבלים.

Sonos הייתה חייבת להוסיף תכונה ב-Ace, שתאפשר למשתמשים ליהנות מהחיבור לרמקולים של החברה. Sonos עשתה את זה בעזרת הסאונדברים של החברה (דגמים תומכים בלבד, לפחות כרגע רק ל-Arc). בלחיצת ארוכה על כפתור הווליום, ניתן להתחבר עם האוזניות לסאונדבר ולקבל את השמע של הטלוויזיה באוזניות. פתרון מוצלח שעובד בצורה מהירה כאשר לא רוצים להפריע לשאר דייר הבית בלילה. חבל שעוד חברות שמייצרות גם סאונדברים או טלוויזיות לא חשבו על זה (למשל, סוני). כרגע התכונה הזאת זמינה רק למשתמשי iOS, אבל צריכה להגיע גם למשתמשי אנדרואיד.

סאונד ושיחות: Sonos Ace – צליל מפורט ומצב שקיפות מוצלח

ה-Ace מגיעות עם בלוטות׳ 5.4, חיבור לשני מכשירים במקביל (מולטיפוינט), דרייברים של 40 מ״מ ותמיכה באודיו באיכות גבוהה (Lossless Audio). יש להן תמיכה באודיו מרחבי עם דולבי אטמוס, אשר בא לספק צליל עוטף וגם לספק מעקב ראש דינמי אחר המשתמש.

איכות הסאונד פה מוצלחת מאוד, עם דיוק בצלילים ורמת פירוט גבוהה, כך שאפשר להבחין בכל צליל קטן. היה חסר לי קצת יותר באס, במיוחד ששמתי אותן מול הסוני – WH-1000XM5. מצד שני הבמה של Sonos הרגישה לי טיפונת יותר רחבה.

עבור טכנולוגיית ה- ANC, משתמשים ב-Sonos בשמונה מיקרופונים לנטרול רעשי רקע חיצוניים. Sonos מצליחה להפחית כאן את רעשי הרקע בסביבה בצורה מוצלחת מאוד וצלילים מסוימים גם להעלים.

עבור ניסיון ראשון של Sonos לספק מצב שקיפות, היא עושה את זה גם בצורה טובה, בדרך שלא יוצרת עמימות על האוזניים ומאפשרת להישאר איתן על הראש וגם לדבר עם אנשים.

איכות שיחות הטלפון שביצעתי עם האוזניות במשרד, העבירה את הקול שלי בצורה נקייה וברורה, כך שלא התקשיתי לשוחח באמצעותן.

סוללה:  Sonos Ace – יום של מוזיקה

זמן הסוללה של ה-Ace עומד על 24 שעות עם ANC, כאשר טעינה מהירה של 3 דקות מספקת 3 שעות ניגון.

מחיר: 2,000 שקל (יבואן רשמי רשת באג)

בשורה התחתונה, שוק אוזניות ה-Over Ear ובמיוחד הפרימיום מציע מגוון אוזניות איכותיות משלל מותגים, אבל Sonos לא מגיעה אליו בידיים ריקות. יש לה קהל לקוחות נאמן והיסטוריה ביכולת לספק סאונד מוצלח. האוזניות הראשונות של החברה – Ace מצליחות לתת מענה למי שחיכה למוצר ראשון של החברה בקטגוריה הזאת. מדובר באוזניות שנראות ומרגישות נהדר עם סאונד איכותי, סינון רעשים שעובד היטב וגם יכולת לעבוד יחד עם חלק מהסאונדברים של החברה. תג המחיר שלהן יקר יותר ממה שאנחנו רגילים לשלם על אוזניות מקבילות, מצד שני, במקרה של Sonos, זה פחות מפתיע.

לחצו כאן לכתבות נוספות באתר The Gadget Reviews