הקיץ הקרוב הביא עמו לא מעט אירועים גדולים, כמו היורו והאולימפיאדה - וזה רגע טוב לתת מבט על השינויים שטכנולוגיית ה-AI הולכת לעשות להרגלי ואיכות הצפייה שלנו.

כניסתו של ה-AI למוזיקה הוא סימן למנגינה האחרונה של האנושות?

סקרנו את ליין הטלוויזיות החדש מדגמי QNED, שמגיעים בטווח גדלים רחב מאוד, 55 אינץ', 65 אינץ', 75 אינץ' ו-86 אינץ', ומהניסיון שלנו משדרגים את חוויית הצפייה באמצעות הטכנולוגיות החדשות המוטמעות בה, בעיקר מעבד ה-AI שעושה פלאים בשיפור התכנים שדווקא לא מגיעים באיכות 4K - בעיה נפוצה עם טלוויזיות רחבות שלעתים מציגים תמונת לא חדה בשידורי HD.

הדגם שסקרנו הוא QNED 86T. המערכת מגיעה עם מעבד אלפה 8 AI, המשפר את איכות התמונה והשמע ומציג רזולוציה עד 4K ULTRA HD, עם קצב ריענון מסך של עד 120 מגה הרץ. כאמור, הטלוויזיות החדשות משלבות כלי שיפור תמונה באמצעות AI משודרג, תוך שימוש בניתוח תמונה מדויק ברמת הפיקסלים.

המעבד מחדד ביעילות תמונות, אובייקטים ורקעים שעלולים להראות מטושטשים, הכל בתהליך אוטומטי מבוסס בינה מלאכותית, לטובת חוויית צפייה ברורה ואיכותית יותר. בנוסף, Dynamic Tone Mapping מכוונן את הבהירות והניגודיות בכל מקטע תמונה, על ידי ניתוח השינויים בבהירות בנקודות בהן האור חודר לסצנה.

הטלוויזיות ממחישות ניגודיות מציאותית בזכות טכנולוגיית Precision Dimming לשיפור מעברי הצבע ושליטה מדויקת בתאורה האחורית וכוללים טכנולוגיית עמעום מקומי לניגודיות חיה ובהירות יוצאת דופן.

חוץ מיכולות AI, בתמונה יש גם פיצ'רים שמסייעים לשפר את איכות הסאונד המאפשרים צלילים מלאים יותר ללא צורך בחיבור לרמקולים חיצוניים. כלי AI Sound Pro עושה שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית שמפרידה ביעילות קטעי שירה ומוסיקה מפס הקול. הטלוויזיות משלבות גם ממשק גיימינג ייחודי המאפשר לגיימרים לעבור בקלות בין הגדרות מוגדרות מראש של תצוגה המיועדות לז'אנרים שונים של משחקים.

התמונה חלקה במיוחד, איו לאגים או קטיעות בפריימים, יש לציין שגם חיבור האינטרנט האלחוטי של המסך מאוד יציב ומהיר. חוויית הבידור הביתי משודרגת באמצעות מגוון יכולות התאמה אישית. שימוש בגרסה העדכנית ביותר של webOS מאפשר למשתמשים להגדיר עד 10 פרופילים שונים כדי להתאים את החוויה לכל צופה.

הטלוויזיות החכמות של LG יכולות אפילו לזהות את הקולות של המשתמשים על סמך פרופילים – ולהציע המלצות הגדרה ותוכן מותאמות אישית על ידי ניתוח דפוסי היסטוריית שימוש. משתמשים יכולים להתאים אישית את מסך הבית ב-webOS ולבנות את ההגדרות האישיות שלהם במינימום מאמץ.

על מנת להפוך את חוויית המשתמש לחלקה יותר, הממשק הידידותי של מסך הבית מספק תצוגה מקדימה של התוכן האחרון שנצפה מעל גבי המסך, מאפשר גישה מיידית למידע על אפליקציות בהן נעשה לאחרונה שימוש, ולהפעיל סרטונים במהירות וללא מאמץ. מחיר מומלץ לצרכן של המסך בגודל 65 אינץ' - 5,990 שקל.