סמסונג הכריזה היום (רביעי) על הסמארטפונים החדשים שלה: Galaxy Z Fold 6 ו-Galaxy Z Flip 6. מדובר בדגמים שבאים להציג את הבשלות של סמארטפונים עם מסך מתקפל ובעיקר לשמור על המובילות של החברה הדרום קוריאנית בקטגוריה הזאת.

סמסונג ערכה את אירוע ההכרזה במוזיאון הלובר בפריז, כנראה בשביל לצבוע את ההשקה של הסמארטפונים כפריט אומנותי, אבל בדרך גם להתחבר למשחקי האולימפיאדה הנפתחים החודש בצרפת. סמסונג היא אחת מנותנות החסות הראשיות של האולימפיאדה. 

הותירו שלושה ילדים: נועה וניר ברנס נהרגו מפגיעת רקטה ברמת הגולן
ליברמן חשף בשידור חי: זה הדבר שמוכיח - נתניהו הולך לבחירות

המיקוד ב-Z Fold 6 וב-Z Flip 6 הוא ביכולות ה-AI. סמסונג הייתה הראשונה לשלב בתחילת השנה יכולות מהסוג הזה בדגמי הדגל של ה- Galaxy S24 ועכשיו היא עושה את זה בסדרת ה-Z.

כמה הם יעלו?

ההזמנה המוקדמת לשני הסמארטפונים בישראל מתחילה היום. ה-Fold 6 בגרסת 256 גיגה עולה 7,000 שקל, ה-512 גיגה - 7,500 שקל וה-1 גיגה - 8,400 שקל. הרוכשים יקבלו במתנה כיסוי עם עט מגע - S Pen וגם 650 שקל לרכישת אוזניות או שעון של סמסונג.

מחירו של ה-Flip 6 נמוך יותר, גרסת ה-256 גיגה עולה 4,100 שקל וה-512 גיגה - 4,600 שקל. בהזמנה המוקדמת מקבלים במתנה - כיסוי Flip Suit במתנה ו-650 שקל לרכישת שעון חכם/אוזניות של סמסונג.

ה-Galaxy AI מגיע למתקפלים

סמסונג הביאה לשני המתקפלים החדשים שלה את יכולות ה-AI שהכרנו בסדרת ה-Galaxy S24 בתחילת השנה. זה אומר, ניתן לחפש על המסך כל דבר שרואים בו (תכונה בשם Circle to Search), פשוט מקיפים בעיגול תמונה שרואים וגוגל ימצא אותה ברשת. כך שצילום של נעליים יגלה לכם איזה דגם הם או שהקפה עם האצבע על קוד QR תביא לאתר שלו או הקפה של תמונת מקום תראה איפה היא נמצאת. בצורה דומה ניתן לצלם משוואת מתמטיות שמישהו כתב על דף ולקבל את התשובה שלהן. פתרון יעיל עבור סטודנטים ותלמידים.

תחום התרגום עובר שיפורים רבים בזכות ה-AI, מלבד היכולת לקבל במכשירי סמסונג תרגום בזמן אמת של שיחה טלפונית (לא בעברית) בין שני צדדים (כל צד שומע את השיחה בשפה שלו), ניתן לתמלל ולתרגם שיחות בזמן אמת עם אנשים שנמצאים באותו חדר, כאשר באמצעות המסך הכפול של המכשיר, כל אחד רואה מולו את התרגום בשפה שלו (גם היכולת הזאת לא נתמכת בעברית).

ניתן גם לתרגם מסמכי PDF ובתוך הדפדפן של סמסונג לבצע תרגום של תמונות וטקסט במשך הגלישה. באפליקציית הפתקים של סמסונג ניתן להקליט שיחות עם אנשים ולהמיר את ההקלטות לטקסט ובדפדפן ניתן לקבל סיכום מהיר של כתבות ומאמרים.

אם אתם לא ציירים מוכשרים, תוכלו לשרטט שולחן, כסא או אפילו משקפיים על פנים של אדם ולהפוך אותם באמצעות AI לציור מציאותי.

Z Fold 6 - שיפור בעמידות ומשקל קל יותר

הפחד הגדול של צרכנים הרוכשים סמארטפון עם מסך מתקפל הוא תקלות. כמו בכל שנה, סמסונג רוצה להפחית את החששות. היא שילבה ב- Fold 6 מסגרת Armor Aluminum מחוזקת, מסגרת וציר עמידים בפני שריטות וזכוכית קדמית ואחורית עם עמידות מסוימת לנפילות ושריטות מדגם Gorilla Glass Victus 2 של חברת Corning (המוכרת גם מתחום כלי המטבח העמידים לבית). המיגון למים הוא בתקן IP48, אשר מספק גם הגנה מפני חלקיקים קטנים.

עוד נקודות ששופרו במיגון הן עמידות חזקה יותר ב-30% של המסך למניעת נזק מלחץ חיצוני ועצמים חדים. גם ציר הקיפול שופר והוא בעל מסילה כפולה וחוזק להגנה מפני פגיעות פיזיות.

Galaxy Z Fold 6 (צילום: צחי הופמן)
Galaxy Z Fold 6 (צילום: צחי הופמן)

ה-Fold 6 מגיע בשלושה צבעים חדשים: כסוף, ורוד וכחול כהה. המשקל שלו הופחת ב-14 גרם מ-253 גרם ב-Fold 5 ל-239 גרם בדגם הנוכחי. זה אומנם נשמע מעט, אבל המשקל (וגם הגודל של ה-Fold) הן נקודת התורפה של המכשיר, שהופך לקצת כבד בכיס המכנסיים. הקיצוץ ב-14 גרם הרגיש לי שהסמארטפון החדש נעים בהרבה ביד, גם בזכות העובי המעט דק יותר כאשר המכשיר מקופל. מדובר ב-12.2 מ״מ (הפחתה של 1.2 מ״מ לעומת הדור הקודם).

מגיע בשלושה צבעים. Galaxy Z Fold 6 (צילום: צחי הופמן)
מגיע בשלושה צבעים. Galaxy Z Fold 6 (צילום: צחי הופמן)

גם המסך החיצוני והפנימי עברו שינוי ב-Fold 6. המסך החיצוני גדל מ-6.2 אינץ׳ ל-6.3 אינץ׳ והפנימי נשאר באותו גודל - 7.6. אינץ׳, בסמסונג שינו את היחס של המסך הפנימי, הם הורידו את הגובה והגדילו את הרוחב, כך שמקבלים מסך נוח יותר לצפייה. 

Galaxy Z Fold 6 (צילום: צחי הופמן)
Galaxy Z Fold 6 (צילום: צחי הופמן)

המעבד כאן הוא Snapdragon 8 Gen 3 שהותאם במיוחד על-ידי קוואלקום עבור ביצועים מיטביים במכשירים החדשים של סמסונג, כאשר זיכרון העבודה (RAM) הוא 12 גיגה ואת נפח האחסון ניתן לקבל בשלושה גדלים: 256 גיגה, 512 גיגה ו-1 טרה. 

הסוללה מגיעה באותה קיבולת מהשנה שעברה של 4,400 מיליאמפר/שעה, אבל בסמסונג אומרים שבזכות מיטוב צריכת חשמל חכם במכשיר, אפשר להוציא ממנה זמן שימוש ארוך יותר. מדובר בעוד שעתיים בצפייה בווידיאו (עד 23 שעות) ועוד 3 שעות בניגון אודיו (עד 76 שעות). חבל שהטעינה נשארה לא מהירה במיוחד, עדיין רק 25 וואט.

מערך הצילום האחורי נשאר זהה בנתונים שלו לדור הקודם: חיישן ראשי 50 מגה פיקסל עם מייצב תמונה אופטי, חיישן רחב 12 מגה פיקסל וחיישן טלפוטו של 10 מגה פיקסל עם זום אופטי כפול 3.

Z Flip 6 - מתקפל אופנתי

ה-Z Flip 6 הוא הסמארטפון בעל המסך המתקפל של סמסונג שמנסה לפנות יותר לצעירים ואנשים שמחפשים מכשיר שהופך לקומפקטי במיוחד. מדובר במכשיר שנראה כמו פריט אומנות, הוא מתקפל כמו טלפוני הצדפה של פעם ונפתח למכשיר עם מסך בגודל רגיל. יש לו יכולות AI דומות לאלו שב-Fold 6.

המצלמה ב-Flip 6 שופרה לעומת זאת מהשנה שעברה. במקום חיישן ראשי של 12 מגה פיקסל, מקבלים פה חיישן 50 מגה פיקסל והחיישן הרחב נשאר זהה - 12 מגה פיקסל.

סמסונג גם הוסיפה למצלמה שיפור באמצעות ה-Galaxy AI, כך שבמסך החיצוני ניתן לכוון עם האצבע בצורה אינטואיטיבית יותר את הזום בזווית המועדפת. ה-AI מאתר אוטומטית בזום את הזווית הטובה יותר בכל תמונה. צילומי הדיוקן מקבלים עומק טוב יותר ומנוע זיהוי האובייקטים מנקה קווי מתאר ומספק לפנים צבעים אותנטיים.

המסכים נשארו זהים בגודל שלהם. המסך החיצוני הוא 3.4 אינץ׳ וכאשר פותחים את המכשיר מקבלים מסך - 6.7 אינץ׳.

גם ה-Flip 6 עבר שיפורים במיגון שלו, מלבד עמידות בפני מים וחלקיקים (תקן IP48), עמידות המסך שופרה והיא כוללת שכבת מגן עבור ספיגת זעזועים. ציר המסילה הכפול מפזר גם הוא זעזועים ושלדת האלומיניום בעלת עמידות גבוהה יותר ב-10% בפני שריטות. הזכוכית עצמה היא - Gorilla Glass Victus 2 ומשקל המכשיר נשאר זהה וקל - 187 גרם.

המעבד הוא Snapdragon 8 Gen 3, הזיכרון הוא 8 גיגה ונפח האחסון מגיע בשני גדלים: 256 גיגה ו-512 גיגה. הסוללה מגיעה בקיבולת 4,000 מיליאמפר/שעה לעומת 3,700 מיליאמפר/שעה. הטעינה עדיין רק 25 וואט.

מבצעים ברשתות

פרטנר מציעה את הסמארטפונים החדשים עם אחריות ל-3 שנים ועם אפשרות לטרייד אין בהחזרת סמארטפון סמסונג (עד 3,100 שקל, תלוי מכשיר). ה-Z Flip 6 בגרסת 256 גיגה עולה 4,000 שקל ודגם ה-512 גיגה עולה 4,450 שקל. דגם ה-Fold 6 עם 256 גיגה עולה 6,900 שקל ודגם ה-512 גיגה ב-7,200 שקל. בנוסף, מקבלים הטבות של כיסוי והנחה של 650 שקל לרכישת שעון חכם/אוזניות.

ברשת דינמיקה מציעים את ה-Z Flip 6 בגרסת 256 גיגה ב- 3,950 שקל ודגם ה-512 גיגה עולה 4,450 שקל. דגם ה-Fold 6 עם 256 גיגה עולה 6,850 שקל ודגם ה-512 גיגה ב-7,200 שקל. בנוסף, מקבלים הטבות של כיסוי והנחה של 650 שקל לרכישת שעון חכם/אוזניות.

חברת פלאפון מציעה 5 שנות אחריות על הסמארטפונים החדשים ו-650 שקל הטבה לרכישת אוזניות או שעון בנוסף לכיסוי מקורי של סמסונג מתנה וכן אפשרות לטרייד אין עד 3,000 שקלים בהחזרת מכשיר ישן.

בפלאפון ניתן לרכוש את ה-Z Flip 6 בגרסת 256 גיגה ב-4,000 שקל, ואת דגם ה-512 גיגה ב-4,500 שקל. דגם ה-Z Fold 6 עם 256 גיגה עולה 6,900 שקל ודגם ה-512 גיגה עולה 7,200 שקל.