הישג לחברת סטארט-אפ הפינטק אוקורה (okoora), שפיתחה פלטפורמת ענן מבוססת AI לניהול תשלומים גלובליים, בנקאות וניהול סיכונים. החברה נבחרה לרשימת חברות הפינטק המובילות בעולם של CNBC/Statista לשנת 2024.

רשימת חברות הפינטק המובילות של CNBC/Statista היא אחת מרשימות הדירוג  היוקרתיות בתעשיית הטכנולוגיה בכלל ובתחום הפינטק בפרט. היא מכתירה ומכירה בחברות שתרמו באופן משמעותי לטרנספורמציה ולחדשנות של תעשיית השירותים הפיננסיים באמצעות טכנולוגיה. תהליך הבחירה מבוצע על ידי אנליסטים הבוחנים אלפי חברות והוא מבוסס על בדיקות קפדניות של מדדים כמו המודל העסקי, הצמיחה בהכנסות, היקף המשתמשים, מידת החדשנות של החברה והשפעתה על אקו-סיסטם הפינטק.

החברות שנבחרו לרשימה הן חלוצות בתחומים כמו תשלומים ניידים, AI ואנליטיקה של נתונים. לצד ההשפעה על השוק והעוצמה הטכנולוגית הבחירה בחברות מעידה על יתרונן התחרותי בשוק הפינטק המתפתח במהירות. חברות פינטק חדשניות מחוללות מהפכה בניהול כספים, בדרכי הפעולה של בנקים מסורתיים ובחידוש פניו של עולם הפיננסים. בשנת 2023 נכללו ברשימה אחדות מחברות הפינטק החשובות בעולם וביניהן: Ant Group, Tencent, PayPal, Stripe, Klarna  ו-Revolut.

אוקורה פיתחה פלטפורמה משולבת לעסקים שעובדים בסביבת סחר בינלאומית (Cross-Border) ובשונה מחברות תשלומים ובנקאות אחרות, היא מציעה מודל ייחודי שמספק כלים תפעוליים שכל עסק צריך, כגון: חשבונות, ארנקים, המרות, תשלומים, ניהול תזרימים, חשבוניות ועוד, יחד עם כלים מובנים לניהול סיכוני מטבע אותם מספקת אוקורה באופן ייחודי. הפלטפורמה – ABCM™: Automated Business Currency Management, המבוססת על בינה מלאכותית, מחוברת לרשת גדולה מאוד של בנקים, סולקים וחדרי עסקאות, שמאפשרת ללקוחות החברה לקבל בכל רגע נתון את המחיר הטוב ביותר לכל טרנזקציה, כאשר כלי AI פועלים באופן רצוף כדי לאתר הזדמנויות ואיומים בסביבה המשתנה של שערי החליפין. הפלטפורמה מסייעת לעסקים מכל גודל וסוג לנווט את דרכם בביטחון בשוק הגלובלי. 

בפברואר 2024 הכריזה אוקורה שהיא השיגה לעסקים בישראל חיסכון מצטבר של למעלה מ-11 מיליארד שקלים בעסקאות מט"ח בינלאומיות מאז שהשיקה את ABCM™, כאשר רוב החיסכון הושג במהלך שנת 2023. בשנה זו רשמה אוקורה צמיחה של 83% בכמות הלקוחות וכן עלייה של 465% בעסקאות התשלומים שביצעו לקוחותיה ועלייה של 161% בכמות עסקאות ההגנה מפני תנודות של שערי מטבע. 

החברה פועלת באופן גלובלי במספר אזורי יעד, ביניהם ישראל.  לאחרונה הכריזה אוקורה על כניסה לשוק הפולני, שכוללת הקמת משרדי מכירות, צוות שיווק ושירות לקוחות וכן מרכז מו"פ שיתמוך בהמשך פיתוח המוצר. שוק זה יהווה נקודת פריצה לשוק האירופי. 

בני אברהם, מייסד ומנכ"ל okoora: "הבחירה בנו לאחת מהרשימות היוקרתיות בעולם של חברות פינטק מובילות היא אבן דרך חשובה ובעיקר הכרה בפתרון הייחודי שאנחנו מציעים לשוק. יש אינסוף חברות תשלומים או בנקאות מקוונת, אך אף אחד מהן לא מטפלת ברכיב ליבה שכמעט כל עסק נדרש לו: סיכוני מטבע. אנחנו לקחנו תחום מאוד מסובך והצלחנו לפשט ולהנגיש אותו באופן שהופך לטבעי לחברות ועסקים בכל סדר גודל. הערך שאנחנו מספקים ללקוח שעובד בסביבת סחר גלובלית הוא אדיר ואין שני לו. אנחנו מודים על הבחירה בנו, ממשיכים בכל הכוח ומצרפים לקוחות ושותפים מכל העולם לאקו סיסטם המדהים שבנינו".  

אוקורה נוסדה באוגוסט 2021 על ידי בני אברהם, מייסד קבוצת אופקים, חברת ניהול הסיכונים הפיננסים המובילה בישראל. החברה מתנהלת כבוטסטראפ ללא השקעות של משקיעים חיצוניים. מאז השקת הפלטפורמה בינואר 2022 רשמה אוקורה צמיחה משמעותית וצברה למעלה מ-15,000 לקוחות רשומים. אוקורה מעסיקה כ-100 אנשי מקצוע בישראל, שווייץ, גרמניה, קפריסין, פולין והודו ומגייסת עובדים נוספים כדי לתמוך בצמיחתה.