27 סטארט אפים בתחום הבינה המלאכותית התכנסו במשרדי גוגל, לאירוע לכבודם, שיזמה ענקית הטכנולוגיה. אלו המיזמים שנבחרו על-ידי גוגל לתמיכה של קרן שהוקמה לקידום ה-AI בישראל בשווה ארבעה מיליוני שקלים. בנוסף לתמיכה הכלכלית תתמוך גוגל בחברות באמצעות גישה למומחי החברה בתחומים שונים. 

"אם לנהל חברה זה קשה במלחמה, אז סטארטאפ על אחת כמה וכמה. צריך להמשיך בפיתוח בתנאי מלחמה, כשהעולם עוצר והצוות חסר. אבל התגברנו, הצלחנו ורשמנו שני פטנטים, למרות שצוות האלגוריתמיקה שלנו גויס", אמרה היזמת שירה ספטר בנאום שנשאה בשם הסטארט אפים שגוגל בחרה. 

ספטר הקימה ומנהלת את Iverse, סטארט אפ המתמחה בישום פתרונות בינה מלאכותית לשוק משאבי האנוש. המוצר של החברה הוא מערכת חדשה לשיפור תהליכי גיוס ומיון עובדים. המערכת, המבוססת על AI, נבנתה והתאמנה על בסיס אלפי שיחות מיון של מועמדים מול פסיכולוגים תעסוקתיים במאות משרות מעשרות ארגונים בסקטורים שונים. הידע שהוטמע בה מאפשר לה לנתח מועמדים לעבודה ברמה של פסיכולוג תעסוקתי אנושי במהלך ראיון וידאו בשפה טבעית, פשוטה וברורה. 

המערכת מאפשרת ניתוח אישי ומדויק של כל מועמד, ומספקת בסוף כל ראיון דו"ח מקיף על המועמדים, ומדרגת אותם לפי התאמתם לתפקיד ופוטנציאל להצלחה בארגון. בפיילוטים שנערכו לה לאחרונה הוכיחה המערכת תוצאות דיוק והתאמה יוצאות דופן. 

"כל המדינה, וגם אנחנו, עזבנו הכל ובדקנו איפה צריכים אותנו. אני, אישית, ירדתי לים המלח לעזור בפרויקט מדהים של עמותת זכרון 710 לשמירת כל הודעות הוואטסאפים, שיהוו עדות ולא יימחקו. רק אחר כך דאגנו לחברה, אבל המשבר הזה דווקא הצמיח אותנו. למדנו שאנחנו מסוגלים, שאין משהו שאנחנו לא יכולים לו. אבל לא לבד. עם שותפים ומשקיעים", סיפרה ספטר על הסיוע של רשות החדשנות לצד תמיכת המשקיעה הגדולה - פילת. 

יחד עם ספטר השותפים למיזם הם פרופ' עודד מימון, מראשוני החוקרים של תחום הבינה המלאכותית באקדמיה בישראל,  וזוהר מימון, הבעלים והיו"ר של קבוצת פילת, המובילה והוותיקה בעולם העבודה וגיוס העובדים בישראל. 

"התמיכה של גוגל היא חלק חשוב. כן, המענק הכספי נחמד, וזה תמיד טוב לקבל כסף, אבל העניין פה הוא ההכרה. להיות אחת מ–27 חברות שגוגל בוחרת, כחברות פורצות דרך בתחום ה-AI, זו גושפנקא לפעילות שלנו. אנחנו מסתכלים בציפייה קדימה לליווי ההמשך, לפתיחת דלתות ולחיבורים שיאפשרו לנו להוסיף לעולם, ולהיות היוניקורן הבא".