חברת הסטארט-אפ סליגנוסטיקס (Salignostics) מירושלים הכריזה ש-Salistick, בדיקת ההיריון הראשונה בעולם המבוססת על דגימת רוק, תשווק ברשת מוצרי הבריאות והקוסמטיקה הגדולה בבריטניה Boots תחת המותג של הרשת הבריטית. הבדיקה, שהושקה החודש בישראל ברשת סופר-פארם, תשווק בחנויות הפיזיות והמקוונות של Boots. רשת Boots קיימת כבר 175 שנה ונחשבת לקמעונאית הגדולה בבריטניה בתחום הבריאות והיופי. הרשת פרוסה על פני כ-2,100 חנויות, החל מבתי מרקחת מקומיים ועד לחנויות גדולות בערים מרכזיות.

בעקבות המלחמה: התגברות משמעותית של תקיפות סייבר על ישראלים
מנכ"לית Iverse: "עולם הסטארט אפים לאחר ה-7.10 נלחם על הישרדותו"

המהלך החדש מהווה עליית מדרגה נוספת בחדירה של Salistick לשוק הבריטי, הנתמכת על ידי המפיצה הבלעדית של בדיקת ההיריון החדשנית בבריטניה ובאירלנד, חברת Abingdon Health (AIM: ABDX). בבריטניה בלבד נמכרו למעלה מ-100,000 בדיקות היריון של סליגנוסטיקס בחודשים האחרונים. Salistick הושקה במחצית השניה של שנת 2023 גם באירלנד ובשבדיה וזכתה לתגובות נלהבות.

Salistick היא בדיקת היריון חדשנית ופורצת דרך בתחום שעד כה התבסס על בדיקות שתן בלבד. היא קלה לשימוש, נעימה יותר בהשוואה לבדיקות ההיריון המסורתיות, ובעלת דיוק גבוה כבר החל מיום לאחר איחור הוסת. Salistick מבוססת על דגימת רוק, הנאספת בקלות ובאסתטיות באמצעות "סטיק". אפשר לבצע אותה בפשטות ובנוחות, בכל מקום וזמן, ולצד מי שרוצים – בן או בת הזוג, או כל אדם אחר.

הבדיקה מעניקה חוויית שימוש טובה יותר, ללא פשרות - רמת דיוקה ואמינותה כבר החל מהאיחור במועד הוסת המשוער, ובדומה לבדיקות היריון מסורתיות המבוצעות באמצעות דגימת שתן. הבדיקה קיבלה את אישור משרד הבריאות בישראל וגם את אישור האיחוד האירופי (CE). סליגנוסטיקס מייצרת את מוצריה במפעל שהקימה החברה באזור התעשייה לבון בגליל. על אף הקשיים הכרוכים בתקופת מלחמה המשיכה החברה את פעילותה כולל ייצור והשקה של מוצר סליסטיק כחלק מחזית חברות הטכנולוגיה הישראליות.

ד"ר גיא קריאף, מייסד משותף ומשנה למנכ"ל סליגנוסטיקס: "השקת Salistick ברשת רבת עוצמה כמו Boots היא אבן דרך נוספת בתנופה הנמשכת שלנו באירופה בכלל ובבריטניה בפרט. Boots היא קמעונאית מוצרי הבריאות הגדולה ביותר בבריטניה השולטת בתחום בדיקות ההיריון והעובדה שהיא תציע בדיקה מבוססת רוק תחת המותג שלה תשפר את ההיכרות, האמון והאימוץ של הנשים שירכשו את Salistick".

השוק העולמי לבדיקות היריון הוערך בשנת 2022 ב-1.7 מיליארד דולר. הוא צפוי לצמוח לכ-2.3 מיליארד דולר עד שנת 2028, עם קצב צמיחה שנתי של כ-5%*. בישראל השוק לבדיקת היריון הוערך בשנת 2022 בכ-20 מיליוני שקלים, כשמידי שנה נמכרות בישראל כמיליון בדיקות היריון.

אודות סליגנוסטיקס

סליגנוסטיקס נוסדה בשנת 2017 על ידי צוות חוקרים בעלי תואר דוקטור מהאוניברסיטה העברית בירושלים, שצברו ניסיון רב שנים במחקרים שנועדו לפענח את סודות הרוק: פרופ' אהרון פלמון, חוקר בעל שם עולמי בתחום הרוק, המכהן גם כסגן נשיא למחקר ופיתוח באוניברסיטה העברית, חוקר בעל 25 שנות ניסיון באוניברסיטה העברית, ד"ר עומר דויטש (מנכ"ל), ד"ר גיא קריאף (משנה למנכ"ל), ד"ר רלוקה כהן (המנהלת המדעית בחברה), וד"ר יואב נוימן (חוקר בכיר בחברה). במהלך הפיתוח גייסה החברה הון בשלבי פרה סיד וסיד ממשקיעים פרטיים וכן קיבלה המענק מארגון הבריאות האמריקאי (NIH) וארבעה מענקים מהרשות לחדשנות. 

הערכות של סליגנוסטיקס מאפשרות בדיקות ביתיות באמצעות דגימת רוק פשוטה תוך דקות ספורות. הן מתבססות על טכנולוגיה המאפשרת שימוש ברוק לאחר טיפול מקדים. טכנולוגיה זו, הכוללת יכולות מדעיות פורצות דרך בתחום הבדיקות הרפואיות המהירות, מותאמת למוצרי מדף ושימוש ביתי על ידי משתמשים פרטיים, פרי מחקרים מדעיים שהתפרסו על פני עשרות שנות אדם. בין מוצרי החברה אותם סליגנוסטיקס פיתחה ומייצרת, בדיקות מהירות המבוססות על דגימות רוק לגילוי מוקדם של היריון, ובדיקות קורונה.

Salignostics' founders. -  (צילום: Osnat Krasnansky)
Salignostics' founders. - (צילום: Osnat Krasnansky)

סליגנוסטיקס הכריזה לאחרונה על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם ARC – זרוע החדשנות של המרכז הרפואי שיבא, לפיתוח בדיקה לגילוי סרטן בחלל הפה, שיתבסס על דגימות רוק. החברה מפתחת בימים אלה בדיקות מבוססות רוק גם לזיהוי חיידק הסטרפטוקוקוס הגורם לדלקות בדרכי הנשימה. מדובר במוצר המתוכנן בעתיד להיות חלק מפאנל של בדיקות רוק לזיהומים נשימתיים, ומותאם במיוחד לשימוש נוח בקרב ילדים, זאת בנוסף למחלות נוספות שכבר מצויות בשלבי פיתוח.