הבינה המלאכותית הופכת "אנושית" מרגע לרגע: חברת OpenAI החלה לשחרר גרסת מפתחים של ה-ChatGPT החדש ובו גרסה מתקדמת של פונקציית הזיהוי הקולי. מעתה יוכלו המשתמשים גם "להפריע" לצ'ט באמצע התשובה כך שהיא תהיה מדויקת יותר.

ה-ChatGPT החדש: פותר תרגילים במתמטיקה ומפלרטט בדייטים

באירוע ההשקה האחרון שנערך במאי הדגימה החברה לראשונה את היכולות המתקדמות של הצ'ט הקולי שנשמעת כמעט אנושית. על הבמה באותו אירוע נראו עובדי OpenAI משוחחים עם הצ'טבוט הקולי כשהם מפריעים ל"קול" באמצע תשובתה, כך שהתגובות שלה הופכות מותאמות יותר לשאלות ולנושא השיחה. 

צפו, העוזרת הקולית החדשה בשיחה "אנושית":


החברה ספגה ביקורת על כך שהקול נשמע דומה מאוד לסקרלט ג'ונסון, ומאחר יותר נדחתה מטעמי בטיחות. החברה שיפרה לדבריה את התקלות, וכעת כאמור משחררת לחלק מהמשתמשים את הפונקציה. 

גרסת הניסוי הייתה אמורה להשתחרר בסוף יוני, אולם OpenAI עיכבה את ההשקה בחודש, כדי להשלים את התיקונים הנדרשים. לדברי החברה, יכולות מודל הקול נבדקו עם מעל 100 צוותים חיצוניים שניסו "לתקוף" את הטכנולוגיה כדי למצוא חולשות. לאחרונה החברה עמדה בפני בדיקות רבות לגבי מדיניות הבטיחות שלה, והחליטה להוסיף מסננים חדשים שיזהו ויחסמו בקשות מסוימות ליצירת מוזיקה או אודיו אחר שמוגן בזכויות יוצרים.  

במהלך האירוע של OpenAI, אחת הביקורות המרכזיות על המצב החדשה הייתה עד כמה הקול על הבמה, שזכה לכינוי Sky נשמע אכן כמו קולה של ג'והנסון שגילמה קול בינה מלאכותית בסרט Her. ג'והנסון עצמה שלחה באמצעות נציגיה פניות לחברת OpenAI בשאלה כיצד נוצר הקול, והאם מדובר בעיבוד של קולה. בחברה דחו את הטענות וטענו כי האפליקציה אינה יכולה להתחזות לקולות של אנשים אחרים.

חברת OpenAI מתכננת להשיק לכלל משתמשי ChatGPT Plus את המצב הקולי החדש בסתיו. עדיין לא נמסר האם הגרסה הסופית תשוחרר גם למשתמשים בישראל.