ד"ר אורי פורת, בעל ניסיון עשיר של 30 שנה בתעשיית הייצור האלקטרוני, מונה ליו"ר הדירקטוריון, ולצידו גיל טל, שכיהן בתפקידי מפתח ב- Flex, מונה למנכ"ל הקבוצה. המינויים מגיעים לאחר שחברת א.י. אלקטרוניקה רכשה את מפעל צמח טכנולוגיות, מפעל ייצור למוצרי אלקטרוניקה, בעלות מוערכת של מיליוני שקלים, ובימים אלה עבר סידרה של התאמות ורכש ציוד משלים.

רכישת המפעל והטמעת טכנולוגיות וציוד חדשני מהווה שינוי אסטרטגי עבור החברה, מחברה שעסקה בעיקר במכירות רכיבים ובהפעלת קבלני משנה, לחברה שמעתה תעביר את מרכז הכובד העסקי שלה לייצור של מוצרי אלקטרוניקה מ-A ל-Z ובהגדלת שרותי התמיכה ללקוחותיה. מינויים של ד"ר פורת וגיל טל נועדו לתמוך באסטרטגיה זו, כשהשניים מביאים עמם ניסיון נרחב בניהול והובלת פרויקטים בתעשיית הייצור האלקטרוני בארץ ובעולם.

מחוץ למגרש: האתגרים באולימפיאדה לא מוגבלים לתחום הספורט
סירי, מאחורייך: ChatGPT משיקה את פונקציית הדיבור המשופרת

ד"ר אורי פורת הקים וניהל את חברת AMS שהונפקה ציבורית בשנת 2000. בהמשך הקים וניהל שני מפעלים עבור "עורב מערכות בצפון". בעשור האחרון שימש כמנכ"ל מפעלי ,Flex הגדולים ביותר באירופה, שהועסקו בהם מעל 7,000 עובדים באוקראינה ובטקסס, ובתפקידו האחרון כמנהל אזורי של הונגריה ואוקראינה עבור Jabil העולמית.

אורי פורת (צילום: פרטי)
אורי פורת (צילום: פרטי)

גיל טל מילא תפקידי ניהול בכירים ב- ECI, שם ניהל את התפעול שכלל חמישה אתרי ייצור בארץ ובעולם וכן שרשרת אספקה גלובאלית. במהלך 12 שנותיו ב- Flex שימש כמנכ"ל פלקס מגדל העמק, אופקים וערד  בישראל, וניהל אלפי עובדים.

ד"ר אורי פורת, יו"ר א.י אלקטרוניקה: "אני שמח להצטרף לחברה בשלב כל כך משמעותי. הידע והניסיון שצברנו גיל ואני לאורך השנים מאפשרים לנו להיכנס לערוץ עסקי חדש ולהוביל חברה עם שורשים של 44 שנים בתעשייה מול הצרכים האסטרטגיים של תעשיית האלקטרוניקה. אנו שמחים להודיע על השקת EMS-PLUS פלטפורמה חדשה במתן שירותי EMS בארץ, שבה נרחיב את שירותי התמיכה מעבר לקיים בשוק זה כדי לספק את כל הצרכים הנדרשים ללקוחותינו. נמשיך להתחייב לסטנדרטים של מצוינות עבור לקוחותינו בישראל ובעולם, לצד מחויבות ערכית עם הרחבת שירותי הייצור המקומי בישראל".

יניב רוד, נשיא א.י. אלקטרוניקה: "הניסיון שצברנו לצד המהלכים האחרונים, ביניהם רכישת המפעל ושילובם של שני בכירי התעשייה, אורי וגיל, יאפשרו לנו לבסס תעשייה מקומית אמיתית עם מגוון שירותים. אני גאה להיות חלק מחברה שתומכת בפועל בתוצרת כחול-לבן".