חברת המים הלאומית מקורות הרחיבה לאחרונה את היקף הפעילות שלה בתחומי החדשנות עם השלמת שתי השקעות חדשות בחברות סטארט-אפ ישראליות חדשות - Argu ו-Bimmatch. 

המהלך הושלם על ידי חטיבת החדשנות בראשות סמנכ"ל ההנדסה יוסי יעקבי, כאשר ההתקשרויות החדשות מסכמות פעילות מול 11 חברות שונות עם מיקוד בתחומי אספקת ואיכות מים, תפעול ואחזקה הגנות הסייבר, ניהול אנרגיה או תחזוקת תשתיות בשילוב בינה מלאכותית. 

ההשקעה בחברת ארגו (Argu) עוסקת בניתוח וידאו בזמן אמת, תוך מתן שכבת הגנה חדשה עבור חברות תשתית קריטית שמחזיקות צבר של מתקנים חיוניים לניהול המדינה, עם מורכבות הנדסית שמחייבת פיקוח הדוק על תקינותם. המערכת המתקדמת של ארגו המתבססת על אלגוריתם חכם הניזון ממערכת המצלמות של מקורות, עם יכולת לזהות ולדווח בזמן אמת על אנומליות בתחום בטחון ואיכות מים, אירועי חומ"ס, ביטחון פיסי ובטיחות מאירועי חבלה, תקלות טכניות או שגיאה אנושית, כמו גם ניטור תהליכים מורכבים בקווי הייצור. לטענת אורי סגל, יו״ר Argu, מדובר בפתרון שיסייע למקורות לחזק יכולותיה בתחום בטחון המים, להקטין הסיכוי לתקלות ויכולת ייחודית לנתח ולשפר תהליכים בזמן אמת.

ההשקעה השנייה שמקורות ביצעה היא מול חברת בימאצ' (Bimmatch), חברה שמפתחת פלטפורמה המבוססת על מתודולוגיית BIM ובינה מלאכותית. החברה מספקת שירותי פלטפורמה המאפשרת יצירת סטנדרטיזציה של הוראות ותקנים באמצעות ספריה ארגונית, שכאמור משלבת בינה מלאכותית כדי להתאים רכיבים בין חלקי פרויקט נתון לתקן הארגוני. חלי וסרמן, מנכ"לית ומייסדת שותפה בחברה, מסבירה שמהנדסי מקורות יוכלו לבצע  בקרת תכנון אוטומטית על פרויקטי תשתיות מים, תוך התאמה מלאה להנחיות מהנדס ראשי ולמפרטים, תוך חסכון בזמן, צמצום טעויות תכנון והגדלת היעילות בשטח.

יעקבי מסכם שההשקעה בשתי החברות סינרגטית עבור מקורות. מדובר למעשה בהרחבת הפורטפוליו של חברות ההי-טק שהחברה השקיעה בה, כאשר עד היום מקורות רכשה אחזקות בהיקף של עד 20% בחברות  בתחום אספקת ואיכות מים, תפעול ואחזקה, הגנת סייבר, ניהול מערכי אנרגיה, ניתוח נתונים ותחזוקת תשתיות משולבת ב-AI. ההשקעה בחברות הזנק נולדה מכוח רגולציה שמתירה למקורות להשקיע בחברות סטארט-אפ ישראליות, כאשר אלו משמשות את מקורות גם בפעילותה בישראל וגם במסגרת סל שירותי הייעוץ והבקרה שמקורות מציעה למדינות שונות בחו"ל ובארבע יבשות שונות לרבות ארגנטינה, איטליה, סינגפור, אזרבייג'ן, הודו וקפריסין.