בצלאל אקדמיה לאומנות ועיצוב ירושלים הציגה את תערוכת הבוגרים והבוגרות לשנת 2024. השנה התערוכה מתקיימת בצל המלחמה והמשבר הפוליטי. במסגרת הביקור בתערוכה היה אפשר לסייר גם בין עבודות בנושאים חוצי מחלקות ובהם עיצוב וטכנולוגיה, קיימות ומגדר. בין העבודות שהוצגו היה מודל חדש של אמבולנס אוטונומי חשמלי וזעיר, שישתלב בארסנל הכלים של גופי פינוי פצועים, ואותו פיתח בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל.

הכלי מאפשר פינוי מטופלים ללא מגע אדם או צוות אנושי פיזי. הפינוי מתבצע תוך כדי שכיבה ומעקב מרחוק, ובכך מפנה אנשי צוות רפואי לטפל במקרים דחופים יותר ולהקל בפינוי. הרכב הקטן משפר את יכולת המענה במקרה חירום או באירוע רב־נפגעים ומציל חיים. 

פרויקט אחר הציג פתרון חדשני לריפוי צלקות קשות. מיכל הרכבי, סטודנטית במחלקה לעיצוב תעשייתי, עיצבה פאצ'ים מיוחדים לטיפול והסתרה של צלקות ירי ובכלל צלקות מורכבות שלוקח להן זמן להחלים. מה שמיוחד בפרויקט הוא שהתחבושות נעשות באופן אישי, לפי סריקת הצלקת והתאמת התחבושת על ידי תוכנה. ההתאמה האישית מגדילה משמעותית את סיכויי ההחלמה והקטנת הצלקת לאחר ההחלמה. בנוסף, ישנו יתרון משמעותי גם בצד האסתטי, כאשר הפאץ' מייתר חבישות גדולות ומגושמות שגם מפריעות לתזוזה וגם אינן אסתטיות. הפתרון מודפס מחומר ביו־רפואי, מורכב סיליקון. פרויקט נוסף שהוצג הוא F-HEAT, נעל חכמה שתחליף אביזרים נלווים המוצמדים לשחקני כדורגל בעת המשחק והאימונים.

איסוף נתונים הפך לחלק בלתי נפרד מהכדורגל המודרני. מידע איכותי ומדויק חיוני לצורך הפקת לקחים ושדרוג הקבוצה, ואף יכול להיות ההבדל בין ניצחון להפסד. אחת השיטות הנפוצות בתחום היא שימוש במפות חום, שיוצרות תמונה מלאה של מהלך המשחק. דן גרינצוויג, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, התייחס בפרויקט שלו לפתרון חדש לשחקני הכדורגל. 

מדובר בנעלי כדורגל בשילוב חיישני לחץ, היוצרות מפת חום ומספקות נתונים מדויקים של פעילות הרגליים, במטרה לאפשר לשחקנים לייעל ולפתח את ביצועיהם ומיומנותם. פתרון זה אינו רק יהיה יעיל יותר, אלא גם נוח ואסתטי יותר, הואיל והפתרון הקיים לאיסוף נתונים אלו הוא בעזרת שכבת לבוש נוספת בדמוי גופייה מתחת לחולצת המשחק.