עולם המחשבים הניידים מתקדם בצעדי ענק אל עבר מהפכת ה-AI, ובעוד המכשירים המתקדמים יותר כבר עוד רגע דופקים על דלתנו (בטווח המחירים המתאים), כבר היום בשוק יש לא מעט מחשבים טובים וחזקים, שכבר משתמשים ביכולות AI לשפר את הביצועים ופיצ'רים קיימים. אחד מהם הוא ה-ה-ASUS Zenbook S 16, מחשב נייד מרשים שמציע ביצועים חזקים ועיצוב אלגנטי, עם מעבד מתקדם ומסך OLED 16 אינץ'.

המחשב מגיע עם עיצוב יוקרתי המשלב אלומיניום וקרמיקה, עם מראה ייחודי לצד עמידות גבוהה ועיצוב דק במיוחד, כך שהוא נהדר לקחת אתכם לדרכים,  למרות שהמסך טיפה גדול. הוא שוקל 1.5 ק"ג בלבד,  מה שהופך אותו לנוח לנשיאה ולשימוש יומיומי.  המסך, בגודל 16 אינץ’ עם תצוגת OLED ברזולוציית 3K וקצב רענון מסך של 120 הרץ,  מספק צבעים חיים וברורים, אם כי הבהירות שלו יכולה להיות מעט נמוכה, אבל זה לא בולט יותר מדי.

המחשב מצויד במעבד AMD Ryzen AI 9 HX 370, שמציע ביצועים חזקים במיוחד, במיוחד במשימות שדורשות לעבד יישומי AI. בכלל, זה הזמן להתרגל לכך ש-AI הופך להיות כלי משמעותי בחיינו, גם אם אנחנו לא מודעים אליו. מעבד הרייזן של AMD כבר מצויד ביכולות AI שיבצעו שיפור ביצועים ברקע: בין אם מדובר בניהול קירור שקט של המחשב, ביטול רעשים במהלך שיחות וידאו וה-AI נכנס גם למצלמת הרשת על מנת לשפר את התמונה באופן אוטומטי. יש לו מעבד NPU ייעודי (מעבד AI) עם יכולות של עד 50 טופס (עד 50 טריליון פעולות בשנייה), שמאפשר עומסי עבודה מתמשכים בתפוקת כוח נמוכה יותר - דבר שעוזר גם להאריך את "חייו" של המחשב.

הוא מצויד בכרטיס גרפי משולב מסוג  AMD Radeon 890M1. הכרטיס הגרפי הזה מספק ביצועים טובים למשימות גרפיות יומיומיות, כולל עריכת וידאו, משחקים קלים ועבודה עם תוכנות גרפיות.

מבחינת עבודה זה מחשב מאוד נוח עם מקלדת נוחה להקלדה ושקטה, ומשטח מגע ארגונומי רחב מתחת למקלדת, מגיב בצורה מהירה וחדה. אם אתם מעוניינים להשתמש בו כהאב בידורי, לצפייה בסרטים או סתם שמיעת מוזיקה, הגעתם למקום הנכון, יש לנייד 6 רמקולים  המחשב כולל שישה רמקולים שמספקים צליל ברור וחזק, עם דגש על הבס. הרמקולים ממוקמים בצידי המחשב, המאפשר פיזור צליל טוב יותר. המערכת תומכת בטכנולוגיית Dolby Atmos, שמספקת חוויית שמע תלת-ממדית ומעמיקה, לצד טכנולוגיית Smart Amp של ASUS שמגבירה את עוצמת הקול עד פי 3.5 ומונעת עיוותים בצליל. עם זאת, שמתי לב שאם מניחים את המחשב על משטח רך כמו מיטה או ספה, בגלל מיקום הרמקולים בצדדים זה משפיע על איכות הצליל לרעה, משהו שצריך לקחת בחשבון שממקמים את הנייד.

ה-ASUS Zenbook S 16 מצויד בסוללת ליתיום יון חזקה, של 4 תאים, עם קיבולת 78 וואט. המחשב תומך בטעינה מהירה שמאפשרת להגיע ל-60% טעינה תוך 49 דקות בלבד. זו לו הסוללה הכי חזקה מול המתחרים, אבל היא כן מספקת זמן עבודה ממושך, אך הביצועים עלולים להשתנות בהתאם לשימוש מסיבי. צפייה רצופה בסרטים, באיכות גבוהה, תגמור את הסוללה בכ-10-11 שעות.

ה-ASUS Zenbook S 16 מציע מגוון רחב של יציאות וכניסות שמאפשרות חיבור נוח וגמיש למגוון רחב של מכשירים ואביזרים, מה שהופך אותו למחשב נייד מצוין לשימוש יומיומי ולעבודה מקצועית. יש לו יציאת USB 3.2 סוג A, מסדרת GEN2, שתי יציאות USB 4.0 מסוג C מסדרת GEN3, התומכות בהעברת נתונים מהירה, טעינה וחיבור של מסכים חיצוניים. יש לו יציאת HDMI 2.1 לחיבור מסכים חיצונים, שקע אודיו 3.5 מ"מ לאוזניות ומיקרופון, ובנוסף קורא כרטיסי SD 4.0 לחיבור כרטיסי זיכרון.

לסיכום, ה-ASUS Zenbook S 16 הוא מחשב נייד מצוין למי שמחפש ביצועים חזקים ועיצוב יוקרתי. המראה שלו ייחודי ויוקרתי, מעבד ה-AI והפיצ'רים הנלווים נותנים המון ערך מוסף, ויש לו מספיק כוח לתת לכם שקט נפשי לכל תחומי העבודה והתוכנות הכבדות ביותר. בונוס נוסף הוא המסך הגדול והאיכותי  שמגיע עם גוף דק ונוח לעבודה והקלדה, כך שהוא מתאים לנשיאה ונסיעה. מחיר מומלץ לצרכן 10,270 שקל.