גוף הפיקוח של חברת מטא קבע היום (רביעי) כי אין להסיר באופן אוטומטי פרסומים המכילים את הביטוי "מהנהר עד הים". לטענת הגוף, הפרסומים שנבחנו ובהם הופיע ביטוי זה אינם מהווים הפרה של מדיניות החברה האוסרת על דברי שנאה, הסתה לאלימות או הלל לארגונים מסוכנים.

"בעוד שהביטוי יכול להתפרש על ידי חלק כעידוד ולגיטימציה לאנטישמיות ולחיסול אלים של ישראל ועמה, הוא משמש לעתים קרובות גם כקריאה פוליטית לסולידריות, שוויון זכויות והגדרה עצמית של העם הפלסטיני, ולסיום המלחמה בעזה", נכתב בהחלטה. דובר מטא, קורי צ'מבליס, אמר בהצהרה כי החברה מברכת על הבחינה של הגוף. "בעוד שכל המדיניות שלנו מפותחת מתוך מחשבה על בטיחות, אנו יודעים שהן מגיעות עם אתגרים גלובליים ואנו מבקשים באופן קבוע תשומות ממומחים מחוץ למטא, כולל מגוף הפיקוח", אמר.

הפגנות פרו פלסטיניות במאלמו (צילום: News Agency/Johan Nilsson via REUTERS)
הפגנות פרו פלסטיניות במאלמו (צילום: News Agency/Johan Nilsson via REUTERS)

הגוף בחן שלושה מקרים בהם הביטוי הופיע בפלטפורמה, כולל תגובה לסרטון בפייסבוק שכללה את ההאשטאג #FromTheRiverToTheSea יחד עם #DefundIsrael ואימוג'י לבבות בצבעי הדגל הפלסטיני. במקרה אחר, משתמש פרסם תמונה של פרוסות אבטיח - תחליף לדגל הפלסטיני - שיצרו את הביטוי, לצד התגובה "פלסטין תהיה חופשית".

קבוצות יהודיות מסוימות האשימו את ענקית המדיה החברתית בכך שהיא מאפשרת לאנטישמיות לגאות ברשתות שלה בעקבות התקפת חמאס ב-7 באוקטובר שהציתה את המלחמה. מצד שני, מטא ספגה ביקורת גם מפעילי זכויות דיגיטליות וקבוצות פרו-פלסטיניות, הטוענים כי היא דיכאה ביקורת פוליטית לגיטימית על ממשלת ישראל וצה"ל במהלך המלחמה.

סשה רויטמן-דרטווה, מנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות: "מדובר בהחלטה שגויה, פסולה ואף מקוממת. 'מהנהר לים' היא סיסמה שנוצרה מתוך החזון הג'יהדיסטי להשמיד את מדינת ישראל, ויש לשפוט אותה בהקשר הזה. זו קריאה מפורשת לרצח עם ולהשמדת המדינה היהודית מצד אנטישמים ושונאי ישראל, ואין דרך להבין זאת אחרת או לייחס לכך משמעות אחרת. מאז ה-7 באוקטובר, ועוד קודם לכן, ראינו כיצד שיח מסית, אלים ואנטישמי המתקיים באינטרנט וברשתות החברתיות הופך לתקריות אלימות וטרור נגד יהודים בשטח. ב'מטא' חייבים להבין זאת, ואסור להם לתת במה ולגיטימיות לקריאה גלויה לרצח יהודים".