מטה סוף סוף חושפת את הצ'אטים לצד שלישי שלה: בעלת ווטסאפ בשלבי הכנות אחרונים לפתיחת אפליקציית המסרים להודעות לאפליקציות צ'אט אחרות כמו מסנג'ר ו-iMessege של אפל. עדיין לא ברור האם יתאפשרו הודעות גם לאפליקציית טלגרם שנחשבת מאובטחת פחות. כזכור מנכ"ל טלגרם נעצר בשבוע שעבר בצרפת עקב היעדר בקרת תכנים עברייניים לכאורה בטלגרם.

לדברי מטא היא "עשתה מעל ומעבר לתכונות הבסיסיות הנדרשות להעברת הודעות הדדיות" והיא תציע תכונות הודעות עשירות כמו תגובות, תשובות ישירות, מחווני הקלדה ואישורי קריאה. וואסטאפ תכלול גם את האפשרות ליצור קבוצות עם אנשים אחרים בצ'אטים של אפליקציות אחרות, וגם תמיכה בשיחות וידאו של משתמשים באפליקציות אחרות.

1.9 מיליארד דולר: חברה ישראלית עושה אקזיט ענק
כדי לקבל תוצאות טובות: איך לגרום לבינה המלאכותית לחשוב בדיוק כמוכם

המהלך הוא חלק מחוק השווקים הדיגיטליים של האיחוד האירופי שנכנס לתוקפו לפני מספר חודשים. חברות כמו מטא נדרשות לפי הרגולציה החדשה לפתוח את המוצרים שלהן למתחרים. בהתאם לכך נקנסה השנה אפל בסכום הגבוה ביותר שהוטל על חברת טכנולוגיה -  1.84 מיליארד יורו, כעונש על כך שמנעה מלקוחותיה להירשם לשירותי ספוטיפיי וסטימינג אחר מחוץ לחנות האפליקציות שלה, תוך שהיא מחייבת גביית עמלה של 30% מכל רגישה כזו.

אפשרות לצ'אטים קבוצתיים מכמה אפליקציות (צילום: מטא)
אפשרות לצ'אטים קבוצתיים מכמה אפליקציות (צילום: מטא)

המהלך אומר שתוכלו לצפות בהודעות שנשלחות מאפליקציות אחרות, גם אם אין להם אותן בטלפון שלכם. מערכות העברת ההודעות ההדדיות חייבות לשמור על הצפנה מקצה לקצה. בהיבט הזה לאפליקציות המסרים האחרות מבית מטא – אינסטגרם ומסנג'ר של פייסבוק, לא יהיה מכשול והן התאימו עצמן להצפנה של ווטאסאפ. אלא שגם אפליקציות חיצוניות כמו סיגנל (שפחות פופולרית בישראל אמנם) ו-iMessege – תוכנת האסמס של אייפון, יצטרכו להתאים את קודי ההצפנה לאלו של וואסטאפ.

בתוך כך בספטמבר האחרון דווח כי מטא בודקת את גרסת הווצטסאפ לאייפדים: מצילומי מסך ראשונים ששוחררו לרשת החיבור לגרסת האייפדים דומה להתחברות לוואסטפ שעל המחשב והוא מתבצע באמצעות סריקת קוד QR לאחריו אפליקציית הווטסאפ מסתכרנת ישר לחשבון האישי כשהגודל שלה מותאם למסך הטבלט מבית אפל, ללא צורך להתחברות נוספת.  אפליקציית האייפד של וואסטאפ צפויה לכלול את כל הפיצ'רים המוכרים, כולל אפשרות שיחות טלפון או וידאו.

כך זה ייראה. העברת צ'אט לאפליקציה אחרת (צילום: מטא)
כך זה ייראה. העברת צ'אט לאפליקציה אחרת (צילום: מטא)

יש כמה מכשולים שהיא תצטרך להתגבר עליהן, מכיוון שחברות אחרות שרוצות להשתלב עם WhatsApp ומסנג'ר יצטרכו להשתמש באותו פרוטוקול אות כדי לשמור על פרטיות ההודעות. בעותק של ההסכם שעל אפליקציות צד שלישי לחתום, מטה אומרת שהיא תהפוך את פרוטוקול האותות לזמין לשותפים לפי בקשה.