ענקיות הטכנולוגיה הציגו במהלך תערוכת IFA 2024 בברלין, תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית הגדולה בעולם, את הפיתוחים האחרונים בתחום, ששמו השנה דגש יותר מתמיד על הכוח של הבינה המלאכותית.

חברת לנובו הכריזה על סדרת מוצרים ב-Lenovo Innovation World 2024. כל אחד ממוצרים אלו נועד להגדיר מחדש את העתיד של המחשוב המקצועי והבינה המלאכותית. ביניהם, נייד הפרימיום שעבר עיצוב מחדש ThinkPad X1 Carbon Gen 13 Aura Edition, עם מעבדי Core Ultra העדכניים ביותר של אינטל (Series 2) ו-Lenovo Auto Twist AI החדשני שמוצג כהוכחת היתכנות.

לנובו הציגה גם את ThinkPad T14s Gen 6 ואת ThinkBook 16 Gen 7+ החדש עם מעבדי הבינה המלאכותית המעודכנים ביותר במשפחת ה-Ryzen של AMD. בנוסף, הציגה לנובו את ThinkBook 16 Gen 7 עם מעבד Snapdragon X Plus בעל 8 ליבות.

לנובו הכריזה גם על AI PC Fast Start, פתרון שנועד לסייע לארגונים לעבור במהירות למכשירי AI-ready, למקסם את החזר ההשקעה באמצעות ייעוץ מבוסס בינה מלאכותית. "הרלוונטיות של מחשבי AI PC צפויה להתחזק, כאשר למעלה מ-60% מהמחשבים שיימכרו עד 2027 צפויים להיות בעלי יכולת AI", אומרים בחברה. "מחשבי הבינה המלאכותית של לנובו שואפים לשנות באופן משמעותי את חוויות המשתמש באמצעות אינטראקציות טבעיות, מודלי שפה גדולים בהתאמה אישית וארכיטקטורות מחשוב מתקדמות שיהפכו את המחשוב לאישי, פרודוקטיבי ומוגן יותר".

ענקית הטכנולוגיה ASUS הכריזה היום על הטכנולוגיה העדכנית ביותר שלה ביום המדיה "תמיד מופלא" בתערוכת IFA 2024 שנערכה בברלין, גרמניה. החברה הדגישה את מחויבותה לחזון בינה מלאכותית כולל. יחד עם אפשרויות מופלאות על ידי חשיפת הפורטפוליו החדש של מחשבי ASUS Copilot+ מהדור הבא. מחשבים אלה מצוידים במעבד אולטרה קור של אינטל (דור 2) העדכניים ביותר, ומספקים ביצועים יוצאים מן הכלל עבור חוויות הבינה המלאכותית האולטימטיביות.

ASUS רתמה את הפוטנציאל המלא של Intel® Core™ Ultra (דור 2) על פני המערך המלא של המחשבים הניידים שלה, כאשר כל אחד מהם מותאם לדרישות הספק והעדפות משתמשים שונות. מחשבי הבינה המלאכותית החדשים הללו של ASUS מתעלים על המתחרים עם ביצועים מעולים, מגוון תצורות, וטווח מחירים רחב המתאים לדרישות שימושיות ותקציביות מגוונות. עם NPU מובנה המספק עד ל-48 TOPS, הם מאפשרים גם יכולות בינה מלאכותית מקומית במכשיר. הדגמים החדשים יקבלו עדכון בחינם לחוויות Copilot+ PC כאשר הן זמינות.

במהלך האירוע, ASUS הציגה מספר חידושים שמבשרים על עידן חדש בעולם המחשוב. המכשירים החדשים הללו, המצוידים בעד ל-Intel® Core™ Ultra 9 (דור 2) ומספקים עד ל-48 NPU TOPS, יביאו יכולות בינה מלאכותית בלעדיות על המכשיר ל-Windows 11. חוויות Copilot+ PC יהיו נגישות באמצעות עדכון חינמי כאשר יהיו זמינות. ASUS הציגה גם את Vivobook S 14, שמיוצר במיוחד עבור משתמשים הדורשים ביצועים יוצאי דופן בשילוב עם עיצוב אלגנטי וקל משקל, וכן את Vivobook 14 Flip ו-Vivobook 16 Flip הוורסטיליים, המציעים את Intel® Core™ Ultra 9 (דור 2) במחשבים ניידים עם מפרט הניתן לשינוי, עבור פרודוקטיביות משודרגת של בינה מלאכותית. כל דגמי Zenbook ו-Vivobook החדשים יגיעו עם אפליקציית StoryCube הבלעדית ל-ASUS, לניהול נכסים AI דיגיטלי וחכם באמצעות יכולות הבינה המלאכותית המקומיות של המחשב הנייד על מנת לייעל תהליכי עבודה יצירתיים, עם אפשרויות כגון חלוקה לקטגוריות של סצנות ויצירת סרטונים.

במקביל, אינטל ומיקרוסופט הכריזו על שיתוף פעולה מהפכני שיביא את חוויית Copilot+ PC למחשבים המצוידים במעבדי Lunar Lake החדשניים של אינטל. פאוואן דאבולורי, סגן נשיא תאגידי במיקרוסופט, הציג את הפרטים בהשקת מעבדי Intel Core Ultra. במהלך הצגתו, דאבולורי הכריז: "חוויות ה-AI של Copilot+ PC תגיע ל-Lunar Lake החל מנובמבר דרך עדכוני Windows בחינם". באינטל מציינים כי הכרזה זו מסמנת אבן דרך משמעותית בהנגשת טכנולוגיות AI מתקדמות למשתמשי מחשבים אישיים ברחבי העולם. דאבולורי טען כי "בעת שימוש ב-Copilot+ PC עם Lunar Lake, בין אם גולשים ב-Edge או עובדים ומשתפים פעולה באמצעות Microsoft 365, אנשים יחוו ביצועים מדהימים שעולים על ה-Macbook Air". בלב המעבד החדש של אינטל עומד ה-NPU החדש. Copilot+ PC המצוידים במעבדי Lunar Lake כוללים NPU מובנה המסוגל לבצע עד 48 טריליון פעולות בשנייה. מבחינת שיפורי ביצועים, דאבולורי ציין שיפור של 18% בביצועי ה-CPU מדור לדור, עלייה של 30% בביצועי הגרפיקה, ושיפור פי 2 ביעילות האנרגטית. נתונים אלה מצביעים על קפיצת מדרגה משמעותית בביצועים ובחיסכון באנרגיה. דאבולורי הדגיש כי "כל Copilot+ PC עם Lunar Lake הוא מחשב ליבת אבטחה עם מעבד האבטחה Microsoft Pluton מובנה". זוהי הבטחה לרמת אבטחה גבוהה במיוחד, אשר חיונית למשתמשים פרטיים ולארגונים.

תן לבית לבשל עבורך

חברת LG חשפה בתערוכת IFA 2024 את החזון שלה לבית עתידי מבוסס בינה מלאכותית, תוך הצגת מגוון פתרונות בינה מלאכותית לבית לכל צורך וסגנון חיים, תחת הכותרת "Experience, Affectionate Intelligence (AI) Home". במרכז הבית של LG יש את LG ThinQ ON, רכזת בינה מלאכותית מתקדמת שנועדה לספק נוחות מותאמת להעדפות אישיות של בני הבית. ThinQ ON משתלבת בצורה חלקה עם מכשירי ה-AI העדכניים ביותר של LG, ומהווה את הליבה של פתרונות הבית החכם, LG AI Home Solution.

המערכת מונעת על ידי בינה מלאכותית ידידותית – Affectionate Intelligence, טכנולוגיית ה-AI האמפטית של LG. ככל שפתרון ה-AI הביתי לומד יותר אודות השגרות, ההעדפות וההתנהגות של המשתמשים לאורך זמן, הוא יוצר חוויה מרחבית מותאמת אישית, מספק ערך ללקוח ומשפר יותר את חיי היומיום. מתחם מיוחד בתצוגה הדגים את המחויבות של LG לשפר את חיי הקשישים על ידי הקלה במטלות הבית והעשרת פעילויות הפנאי. התצוגה ממחישה דרכים בהן זיהוי דיבור וניהול שיחה עם מכשירי חשמל ביתיים שונים מפשטים את ניהול הבית. כך, למשל, הגדרה אוטומטית של המייבש לביצוע מחזור ייבוש מותאם לזה של הבגדים שסיימו זה עתה את שלב הכביסה במכונה. מרכז הבינה המלאכותית יכול גם לספק תדרוכים קוליים כדי לעדכן את המשתמשים במתרחש, להפיג מתחים על ידי מתן הדרכה למשימות כמו הזמנת מונית, ולהעריך את זמן הנסיעה ליעדים שנבחרו.

במתחם הבית המבוסס בינה מלאכותית, הוצגו פתרונות AI שנועדו לסייע למשפחות בטיפול בילדים ובחיות מחמד. רכזת ה-AI הביתית מסוגלת לשלוט במכשירי בינה מלאכותית וחיישני IoT, מתאימה את הגדרות המכשיר ותנאי הסביבה כדי לענות על צורכי הילדים. היא יכולה, לדוגמה, להפעיל מצב שינה סמוך לשעת ההשכבה, לעמעם אורות ולהוסיף אפקט של אור כוכבים כדי לעזור לילדים להירדם. בנוסף, המרכז תומך במשימות למידה על ידי שימוש בבינה מלאכותית, ליצירת סיפורים מציורי ילדים.

באזור טכנולוגיות המטבח, מציעה רכזת ThinQ ON דרכים חדשות ליצירת חוויה קולינרית נוחה יותר באמצעות המלצות על מתכונים מותאמות אישית, כמו גם ניתוח דפוסי תזונה והמלצות תפריט.

סמסונג חשפה על הבמה בכנס IFA את החידושים האחרונים שלה והציגה כיצד AI יכולה לשפר את חיי היומיום. המוצרים החדשים כוללים שני מחשבים ניידים חדשים מסדרת Galaxy Book, מהדורה מוגבלת של רמקול Music Frame בשיתוף פעולה עם המחזמר "Wicked", והשקת מכונת הכביסה והייבוש המשולבת Bespoke AI Laundry Combo באירופה.

ערכת SmartThings המחברת כיום למעלה מ-500 מיליון מכשירים, היא חלק מרכזי בחזון ה-AI של החברה. המערכת מאפשרת שליטה מרחוק על כל מוצרי הבינה המלאכותית של סמסונג, מהפעלת והכיבוי של החימום ועד ניהול כל המכשירים בבית או מחוץ לו וניווט במכשירי הטלוויזיה. "סמסונג רואה ב-AI כוח לשינוי ומחויבת לפעול למען סביבה נקיה יותר. החברה שואפת להגיע לפליטות אפס עד שנת 2050, ו-93% מפעילותיה בתחום החדשנות הדיגיטלית כבר מושתת על אנרגיה מתחדשת. מוצרי סמסונג בנויים עם דגש על חיסכון באנרגיה. לדוגמה, מקררי AI Hybrid משלבים שתי טכנולוגיות קירור לחיסכון באנרגיה", הדגישו בחברה.