מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו אמר בראיון ששודר במהלך הלילה (בין שני לשלישי) ברשת פוקס ניוז כי נשקלת הטלת איסור על שימוש באפליקציות סיניות, בהן טיקטוק הפופולרית. "אנחנו שוקלים את הנושא", הסביר, "אני לא רוצה להקדים את הנשיא, אבל הנושא הזה בהחלט נמצא בבדיקה". הוא הוסיף: "אנשים שמורידים את האפליקציה הזו צריכים לקחת בחשבון שהמידע הפרטי שלהם יועבר לידי המפלגה הקומוניסטית בסין". בטיק טוק סירבו להגיב להאשמות של פומפאו.

דבריו של פומפאו מתפרסמים בתקופה מתוחה מאוד בין שתי המדינות, כאשר הדבר בא לידי ביטוי בכמה תחומים בהם ביטחון לאומי, סחר וטכנולוגיה. חברת טיקטוק, שנמצאת בבעלות ByteDance הסינית, זכתה לביקורות חוזרות על ידי גורמים אמריקאים, שהגדירו אותה כ"איום על הביטחון הלאומי" - זאת בגלל קשריה לסין. לטענתם, ניתן יהיה לחייב את החברה לתמוך ולשתף פעולה עם המודיעין של המפלגה הקומוניסטית הסינית. בחברה ציינו בעבר כי הם פועלים בנפרד מ-ByteDance, ומרכזי הנתונים שלה נמצאים מחוץ למדינה ואינם כפופים לשלטון הסיני. 

בתוך כך, אמש דווח באוסטרליה כי חברי פרלמנט במדינה שוקלים לחסום את האפליקציה, בעלת מיליוני המשתמשים, ממניע של ביטחון לאומי. חבר הפרלמנט האוסטרלי מסר לעיתון The Herald Sun כי יש לבדוק אם טיקטוק היא "חלק ממזימה של המפלגה הקומוניסטית של סין". הוא הוסיף כי פוליטיקאים רבים פועלים לחסימת האפליקציה ביבשת.

כמו כן, יו"ר הועדה העוסקת בהתערבות זרה דרך הרשתות החברתיות הוסיפה בראיון לגרדיאן שתפעל לזמן את טיקטוק למתן עדות. "כשיש כזה איום על הביטחון הלאומי, וכשמומחי טכנולוגיה מעלים טענות כאלה נגד טיקטוק, עלינו לפעול ברצינות", אמרה.

בשבוע שעבר פורסם כי ממשלת הודו חסמה 59 אפליקציות סיניות, בהן TikTok ו-WeChat. בהודו הכריזו כי האפליקציות "גנבו מידע מהמשתמשים והעבירו אותו לשרתים מחוץ להודו", אך בוושינגטון פוסט דיווחו כי ייתכן שמדובר בתגובה לעימותים בין שתי המדינות בגבול ההימלאיה.