גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל. משתמשים בו מעל ל-90% מהגולשים בעולם כולו. לכן, הוא מקום הכרחי להופיע בו וערוץ אפקטיבי לפרסום. מי שלא שם לא קיים.

פרסום עולה כסף. הפרסום בגוגל הוא בעצם תחרות על המקומות הראשונים בדף תוצאות החיפוש- תהליך המכונה קידום. ניתן לבצע קידום אורגני ולהגיע למקומות טובים בדף התוצאות זאת באמצעות פעולות עצמיות, שאינן כרוכות בתשלום לגוגל. דרך זו טובה אך, איטית ודורשת סבלנות. הדרך המהירה היא לשלם- מכאן המונח קידום ממומן בגוגל. כל עוד נשלם, נבטיח לעצמנו מקום טוב בעמוד התוצאות. ברגע שנעצור, נלך ונדחק למקומות אחרונים ונעלם מעיני הגולשים. מכאן מגיעה התלות בתקציב קידום ממומן בגוגל - לא תשלם פשוט תעלם! העסק שלך וכל מה שהשקעת בקידומו בגוגל עד רגע זה.

קידום ממומן – מה הכוונה?
בעבר הלא רחוק, פרסום היה שם נרדף למימון מודעות בעיתונים, כתבי עת, שילוט, פליירים, ברושורים, טלויזיה, רדיו וכדומה. ככל שגדלה חשיבותו של האינטרנט בחיינו, כך מעמדה של הרשת כמדיה נוספת לפרסום, לשיווק ולקידום מכירות.

הפעולה הראשונה של רוב האוכלוסיה בימנו, המבקשת לרכוש מוצר/שירות היא, לחפש אותם בגוגל! לכן, הופעתם של עסקים באינטרנט הכרחית עבורם ביותר. ההשקעה הכספית של עסק בקידום ממומן בגוגל, צריכה ויכולה להחזיר את עצמה ובנוסף להניב רווחים. יחד עם זאת וכמו בכל השקעה, יש לשקול את האפשרויות והכיוונים הנכונים.

חברת גוגל מציעה מספר אפשרויות למיקום מודעות פרסום ובהתאם אופן התשלום:

  • במנוע החיפוש של גוגל – המודעות תופענה כקישור בדף תוצאות החיפוש לביטויים נבחרים. בראש/תחתית העמוד.
  • ברשת השותפים שלה – בה מנועי חיפוש נוספים ( AOL, ASK, NETSCAPE ועוד(.
  • במנוע החיפוש שלה יוטיוב – בו ניתן לקדם באמצעות סירטוני וידאו ובנוסף, למקם מודעות שמוצגות לצופים לפני התחלת סירטונים שונים.
  • מערך התוכן של גוגל – פרסום מודעות במקומות מיועדים באתרים של משתמשים ולא במנועי החיפוש. כאן גוגל מקשר בין מילות מפתח במודעה לבין תוכן באתר, בו תופיע המודעה.

התשלום עבור פרסום המודעות מוצמד לשיטה המודדת כמות הקלקות. בקריאת הנתונים במעקב אחר פעולות הקידום שלנו, נוכל לבחון מה מספר ההקלקות שקיבלנו עבור כל חשיפה של מודעה. כמו כן, לאמוד את כמות ההתייחסות לכל ביטוי שבחרנו לקדם. על סמך עובדה זו בין היתר, נוכל לקבל החלטה אילו מודעות טובות לנו ובאילו עדיף שנחדול להשקיע תקציב.

לגוגל מספר פרמטרים לפיהם היא משקללת ציון איכות למודעות. שוב, במטרה להביא בפני הגולש את המידע והתכנים הכי רלוונטים לחיפושים שביקש. להגדיל את הסיכוי שהוא אכן יהיה מעוניין, במידע על מבצע למכונות כביסה שאתם מציעים וכדומה. לשיקלול איכות המודעה של גוגל, יש יחס ישיר למחיר שישלם המפרסם עבור כל הקלקה. ככל שנדע לעמוד בדרישות ולקבל ציון גבוה יותר, כך נשלם פחות פר הקלקה.

לקדם ולהתקדם
עד כה נשמע לכם מורכב? אתם צודקים וזה הולך ומסתבך עוד יותר. גוגל אומנם מעמידה לרשות המפרסם כלים וממשקים מעולים לניהול הקידום הממומן אך, נדרשת למידה עמוקה. ניהול הקידום הממומן בגוגל הוא מקצוע בפני עצמו, בעל שפה ודינמיקה קריטית. מי שלא מבצע פעולות על סמך פיענוח תוצאות הקידום, יטעה בהחלטות ההמשך שלו.

ידע זה הוא בעצם ההגדרה לתפקיד ניהול קמפיין/ניהול קידום. ללא יכולת זו, הצלחת הקמפיין והקידום בכללותו, לוטה בערפל. אתם תמצאו עצמכם "שמים כספכם על קרן הצבי".

הכלים הדיגיטלים מנתרים את פעולות הקידום, מודדים את תגובות הגולשים אליהן ומתרגמים זאת במערכת מפורטת. באמצעות הגרפים שהם מציגים, ניתן לפענח ולנתח נתונים, ולהבין את הפסיכולוגיה שמאחורי התנהגות קהל היעד שלנו. כאשר נדע למשל, איזו מודעה ספציפית אהבו יותר, לאיזה דף נחיתה נרשמו יותר וכדומה, נוכל להתמיד בהם, לחדד ולדייק את פעולות הקידום שלנו ולחסוך בתקציב.

בנוסף, כלי העזר של גוגל מבצעים מדידות ופיענוח עצמאי, קולטים את הנתונים ופולטים אלינו המלצות לנקיטת פעולות והתייעלות. בהחלט כדאי לקחת אותן בחשבון ולבדוק מי מהן יכולה להתאים לנו.

איך לנהל את תקציב הקידום בגוגל?
אם כך, מה שמומלץ לעשות הוא, לפנות לקידום אתרים עם חברת WEBS המומחית בבניית תכנית קידום באינטרנט ובהוצאתה אל הפועל. תכנית כזו תשלב בין קידום ממומן לקידום אורגני. כאשר הקידום האורגני אינו בתשלום ונעשה ברקע באופן שוטף. הוא יתחזק את כל ההשקעה באתר שלנו, ישמור שהוא יופיע במקומות טובים בגוגל. במקביל, בנקודות מסומנות בלבד בתכנית, יצטרף אליו הקידום הממומן.

חברה מקצועית לקידום אתרים, תגבה אותכם בשני מובנים משמעותיים. האחד, היא תדע לשים דגש על תקופות ומועדים מראש במהלך השנה וכמו כן, לזהות הזדמנויות כדאיות עבורכם, בהם יהיה טעם להשקיע תקציב בקידום ממומן. השני הוא בקיאותה בכלי המדידה של גוגל. יכולת הפיענוח של הפרמטרים לצורך כיוון ודיוק, ההשקעות והמאמצים בסוג הקמפיין ובאילו מודעות ספציפיות להמשיך ועוד. תיכנון כזה יגביר את היחס בין העלות לתועלת. שילוב זה בין קידום ממומן לאורגני, מוזיל את ההוצאה הכספית ויותר מכך, משחרר אותכם מהתלות הרציפה והמעיקה, בהפרשת תקציבים לקידום הממומן.

לסיכום, הקידום הממומן הוא כדאי למי שיודע לנהל אותו. אין צורך להשתמש בו ברצף כל עוד יודעים במקביל לנהל קידום אורגני. זו הדרך לשחרר את העסק ואותנו מתלות מיותרת בתקציב. באין ידע מעמיק בתחום קידום אתריםSEO  ובפרט PPC, רצוי לפנות לספקים מומחים בתחום. ככל שנתמקצע או נמצא את הספק המתאים, יורגשו תוצאות הקידום בכניסות לאתר שלנו, בפניות אלינו ובמכירות בפועל.