אפל קיימה הערב (שלישי) את אירוע ההכרזה הראשון לשנת 2022. בראשית האירוע, מנכ"ל החברה טים קוק חשף גוון נוסף של מכשירי האייפון 13 - ירוק, שמצטרף לגוונים האחרים בהם המכשירים הללו זמינים. הרכישה המוקדמת של המכשיר הירוק תחל ביום שישי הקרוב, והוא יגיע לחנויות ב-18 במרץ.

דגמי האייפון 13 בצבע ירוק (צילום: אפל)
דגמי האייפון 13 בצבע ירוק (צילום: אפל)

לאחר ההכרזה על הגוון החדש, קוק חשף את הגרסה החדשה של האייפון SE - דגם הלואו קוסט של החברה - שלא זכה לעדכון מזה כשנתיים.

מבחינה חיצונית - המכשיר החדש דומה ל-Iphone SE הזמין כיום, וכולל מסך ברזולוציית 4.7 אינץ'. בנוסף, בהתאם להערכות וההדלפות השונות, הוא כולל את המעבד A15 Bionic (שנכלל במכשירי האייפון 13), לצד תמיכה בקישוריות הדור החמישי - 5G. בהתאם להערכות השונות, המכשיר לא כולל תמיכה ב-Face ID. הוא ניתן לרכישה בארבעה נפחי זיכרון - 64, 128 ו-256 ג'יגה.

באפל טוענים עוד כי חיי הסוללה של המכשיר טובים יותר מאלו של הדור הקודם. בנוסף, הזכוכית בקדמת המכשיר ובגבו שודרה לזכוכית Victus שנמצאת באייפון 13, והוא מחזיק בתקן IP67 לעמידות בפני אבק ומים. האייפון החדש כולל מערך צילום בודד, הכולל מצלמת 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.8 ועם תמיכה ברוב פיצ’רי הצילום של אפל. הוא מציע גם תמיכה בטעינה אלחוטית בתקן QI ובטעינה מהירה של 20 וואט. 

ההזמנה המוקדמת של המכשיר, שזמין לרכישה בצבעים אור כוכבים, כחול ואדום, תחל ביום שישי הקרוב, כאשר הוא יגיע לחנויות ב-18 במרץ. תג המחיר שלו יעמוד על 429 דולרים, מעט יותר מהדור הקודם. 

אייפון SE (צילום: אפל)
אייפון SE (צילום: אפל)

מוצר נוסף שקיבל עדכון הוא ה-iPad Air - שקיבל את השבב M1 (שנמצא במחשבי החברה) ותמיכה ב-5G. מדובר בהחלטה שיש המגדירים אותה מפתיעה למדי, שכן על פי ההדלפות השונות, הוא היה אמור לקבל את מעבד ה-A15, שמשולב באייפדים אחרים של החברה. בכל מקרה, לטענת אפל, המעבד החדש הופך את האייפד אייר למהיר פי 2 מהדור הקודם, ומכל לפטופ ווינדוז באותו תג המחיר. 

האייפד החדש מצויד במסך 10.9 אינץ', וה-Touch ID עבר לכפתור העליון של המכשיר, והוא תומך גם בדור השני של ה-Apple Pencil. בנוסף, הוא כולל מצלמה רחבה ברזולוציית 12 מגה פיקסל, לצד הפיצ'ר Center Stage שמוודא שהאדם המופיע במצלמה יוצג במרכז הפריים. 

אייפד אייר (צילום: אפל)
אייפד אייר (צילום: אפל)

המכשיר החדש זמין בנפחי זיכרון 64 ו-256 ג'יגה ובחמישה צבעים: אפור חלל, אור כוכבים, ורוד, סגול וכחול, כאשר תג המחיר עומד על החל מ-599 דולרים. המכירה המוקדמת של דגמי האייפד אייר החדשים תחל ביום שישי הקרוב, והם יגיעו לחנויות שבוע לאחר מכן, ב-18 במרץ.