כיום, בעידן הרשתות החברתיות, "אושיית רשת" הפך למקצוע ראוי ומתגמל, באמצעותו מפורסמים ומפורסמות בעלי מספר K של עוקבים יכולים ליהנות משלל הטבות והנחות. ונכון, לא כל אחד ואחת מאיתנו יכול (או רוצה) להפוך למשפיען בעל עשרות אלפי עוקבים, אבל מה אם אגיד לכם שאתם יכולים ליהנות מכל הטוב שמקבלים הסלבס האינטרנטיים – בלי להפוך לכאלה?

תפעול אפליקציית xTribute (צילום: פרטי)

כששמעתי לראשונה על אפליקציית xTribute לקח לי רגע או שניים להבין עד כמה תועלת היא מסוגלת להביא לכל אחד מהצדדים שיבחר להשתמש בה. בין אם אתם הצד של הלקוח שיזכה להנחות בשלל חנויות ומסעדות ובין אם אתם בעל העסק, במקרה הזה WIN-WIN זה שם המשחק. 

הפלטפורמה החדשה, שיצרה חבורה חמישה חברים יוצאי יחידות מיוחדות, נועדה לשרת את כולם. אבל באמת את כולם. העולם ההיברידי והדיגיטלי בו אנו חיים הפך כל אחד ואחת מאיתנו ל"מרכז קהילה" – קבוצות בוואטסאפ, עוקבים באינסטגרם או חברים בפייסבוק. וכעת, הכוח הזה שלנו הופך ליתרון משמעותי (ובעיקר כלכלי) שיעזור לנו לתת לאחרים, אבל גם לקבל בתמורה. 

על האפליקציה
אז אחרי בילד-אפ כזה, הגיע הזמן שאספר לכם קצת עם האפליקציה. xTribute היא פלטפורמה שמסוגלת להפוך כל רשת חברתית לעסק קטן המבוסס על המלצות של כל לקוח. כל מה שעל המשתמש לעשות הוא להצמיד את הטלפון לצ'יפ העגול שמודבק בכל בית עסק, לצלם תמונה נחמדה מהמקום, לשתף את הקישור שמונפק באופן ייחודי עבור כל משתמש – וזהו! מכאן, הקישור שיופץ על ידיכם בפלטפורמות השונות יוכל להעניק לכם כסף, ומכל עסקה שתביאו תוכלו לצבור 3% קאש-בק לארנק שלכם באפליקציה (מטבע=שקל)

אם אתם מהצד השני של העסקה, כשיתגלגל לידיכם קישור מאחד מבתי העסק שעובדים עם האפליקציה, תוכלו ללחוץ עליו ולקבל אוטומטית 10% קאש-בק לרכישה הבאה. ואם אתם בית העסק – תזכו לקבל שיווק חינמי, ליהנות מלקוחות חוזרים ובעיקר להפוך הנאה רגעית של לקוח בודד לנחלת רבים. 

xTribute  (צילום: פרטי)
xTribute (צילום: פרטי)

איך הכל התחיל?
אביב בן ה-26, אחד ממקימי הסטארט-אפ, הגה את הרעיון הגאוני במהלך הטיול הגדול באוסטרליה. בזמן שהותו ביבשת הדרום-מזרחית עבד אביב במתן שירות, דרך חברה המשדכת בינו כבעל מקצוע ללקוחות הפוטנציאליים. עבודת השיווק באמצעות גוגל, שגובה מכל משתמש מספר גבוה של אחוזים מכל עסקה, הובילה אותו להמציא את שיתוף הפעולה הפורה הזה שמופיע כעת בצורת אפליקציה קלה ונגישה לשימוש. 

בראיון למעריב סיפר ימין: "הרעיון שלי היה להבין שאם על לקוח שהייתי אצלו והוא מרוצה מהעבודה שלי יכול להמליץ עליי הלאה, הייתי יכול להשתמש בו כ'ליד' ולהפוך את המנגנון של הרשתות החברתיות ליעיל יותר". לדבריו, המטרה של הפלטפורמה היא למסד את הקשר בין העסקים ללקוחות – בית העסק יעניק מחווה קטנה ללקוח, שבתמורה יהפוך לשגריר ויספק עבורו שיווק דיגיטלי חינמי ויעיל.  

צוות xTribute (צילום: פרטי)
צוות xTribute (צילום: פרטי)

על הלוגו
הלוגו עוצב באופן מחושב, ככה שיוכל להעניק למשתמשי האפליקציה רפרנס לכל סוגי הרשתות החברתיות המוכרות - וואטסאפ, אינסטגרם, טיקטוק, פייסבוק או טוויטר. הוא בעצם מדמה עוגה המתחלקת שווה בין כולם וכל אחד מחזיק בנתח, בדיוק כפי הרעיון המרכזי של האפליקציה לפיו כולם מרווחים, והאיקס באמצע מתקשר באופן אוטומטי לשם הסטראט-אפ xTribute שמשמעותו Exchange Tribute. 

xTribute (צילום: פרטי)
xTribute (צילום: פרטי)

אז אם גם לכם יש עסק ובא לכם שיווק מקורי, אם אתם לקוחות קבועים של בית הקפה מתחת לבית שלכם או שמא אתם סתם נהנים ממשחק האסימונים החוויתי שאשכרה מומר לכסף אמיתי – אין שום סיבה שלא תורידו את האפליקציה גם אתם. נכון, אתם ודאי מחפשים את הקאצ', גם אני חיפשתי אותו – ולכן, מבטיחה לכם, שפשוט אין.