ראש השנה בפתח ויש שני דברים שאפשר לדעת בוודאות: שוב נקבל תווי קנייה כשי לחג ממקום העבודה או מבני המשפחה ושוב, לא ננצל אותם. התווים ילכו לאיבוד בהר המיילים, לא נמצא את הקוד, בדיוק כשנהיה בקופה נמהר ולא תהיה לנו סבלנות להסתבך איתם, או שפשוט נשכח מהם עד שיהיו פגי תוקף. אולי השנה זה יהיה אחרת - האפליקציה החדשה גיפקה באה לעזור לנו בדיוק בזה.
גיפקה היא אפליקציית ארנק דיגיטלי שמטרת לטפל בתופעה עולמית שנקראת "ברייקג'" (brakedge), בה 15% משווי כרטיסי הגיפט קארד, חשבוניות הזיכוי והשוברים לא מגיעים לכדי מימוש. בעולם זה בא לידי ביטוי בנזק צרכני של מאות מיליארדי דולרים, ובארץ מדובר על נזק של כמיליארד שקלים בשנה, שמתבטאים במאות שקלים לצרכן הבודד.
האיום על התוכן המקומי: כיצד שליטת גוגל בשוק הפרסום תשפיע על התקשורת הישראלית?
סקירה: הכבל שהביא את הטעינה המגנטית לסמארטפון וללפטופ שלי – Connect Pro
במקום שהכסף ייכנס לכלכלה ויפרנס עסקים, הוא נשאר אצל המנפיקים - חברות התווים או המותגים עצמם, שייהנו משורת רווח נקי שנובעת אך ורק מההסתבכויות שלנו עם התווים. בדיוק לכאן גיפקה נכנסת, כשמטרתה היא לעזור לנו לממש את הכספים שנמצאים בתווים ובשוברים.
אז איך זה יעבוד?
גיפקה באה לטפל בבעיה באמצעות הפעלת ארבעה מנגנונים שיעזרו לנו לנצל את הכספים:
1. ארנק דיגיטלי אחד, מסודר וויזואלי בו נוכל לאחסן כל השוברים והתווים שלנו בצורה זכירה ונגישה.
2. הנגשת מידע ברורה לגבי מיקומי החנויות המכבדות ומגבלות השימוש שלהן, כולל פרטי התקשרות וכתובת.
3. מתן תזכורות שימוש מבוססות קרבה לחנות ותאריך פקיעת תוקף, או כאשר ניכר שהיוזר לא משתמש בכרטיס שלו.
4. זירת מסחר בה ניתן למכור כרטיסים ותווים שאין לנו בהם צורך למשתמשים אחרים בהנחה של 20%.
אלי אלעד כהן, היזם והבעלים של גיפקה, שוחח עם "מעריב" והסביר "בשביל שתתקיים עסקה צריכים להתממשק כמה וקטורים - כרטיס, רשת, מיקום וכוונה. במצבים בהם אין מפגש בין ארבעת הפרמטרים - לא תתרחש קניה. המטרה שלנו היא למפות ולהפגיש את הפרמטרים האלה עבור הצרכן".
כהן, בן 43 מתל אביב, בעל תואר ראשון במנהל עסקים מאוניברסיטת פלורידה ותואר שני MBA מאוניברסיטת תל אביב, מספר: "הצורך עלה לי כשקיבלתי מהעבודה שובר של 30 ש"ח לקפה ומאפה ברולדין. הרגשתי יותר תסכול ומחויבות מאשר סיפוק ושמחה - ראבק 30 שקל קפה ומאפה ואני צריך עכשיו לא לצאת פראייר, אבל מה אני אתחיל לנווט את עצמי לרולדין?" הוא מוסיף: "לא ידעתי שזה ישנה את מסלול חיי עד כדי כך, אבל זה באמת אירוע קטן שהפך ללימונדה".
טיפים מ"גיפקה" לניצול שוברים, תווים וכרטיסי גיפט קארד:
1. קיבלתם שובר BUYME? - בקשו להחליף אותו ל-"BUYME ALL" שמכיל 1,000 מותגים.
2. שמרו העתק של חשבונית הזיכוי כדי להימנע ממצב בו הדיו יימחק ותאבדו את התיעוד.
3. חפשו בתיבות המייל והסמס שלכם צירופים כמו "קוד שובר" ו-"גיפט קארד" ותאתרו שוברים אבודים.
4. בצעו תיעדוף בשימוש בשוברים ובתווים לפי תאריכי התפוגה ושימו לכם תזכורות.
5. הדפיסו את העלונים המפרטים את רשימת המותגים וסמנו לעצמכם דגשים.
6. אם אתם לא משתמשים בשוברים שלכם - שתפו אותם עם בני המשפחה או מכרו אותם ברשת לצרכנים אחרים.
7. הורידו את אפליקציית גיפקה שתעשה את כל אלו ועוד עבורכם.
גיפקה עלתה לאוויר לפני שלושה שבועות, ממש לקראת תקופת החגים שמתקרבת. כהן מוסיף: "ראש השנה הוא הזדמנות מצוינת לעשות 'סדר פסח' בשוברים שלנו" ומסכם: "המטרה היא באמת לתפוס בעיה צרכנית אמיתית של הרבה מאוד כסף ולגרום לה להפוך לכיף, למשהו טוב".