גילוי נאות: אני מעריץ גדול של סאגת מלחמת הכוכבים. לכן, כששמעתי שיוצא משחק חדש מעולמם של הג'די והסית', ידעתי שאני חייב לשחק בו. למרות שהפעם הדמות הראשית מחזיקה אקדח בלסטר ולא חרב ג'די, אני חייב להגיד שנהניתי לשים את הכוח בצד ולאמץ את האן סולו הפנימי שלי.

המשחק Star Wars Outlaws פותח על ידי Massive Entertainment בשיתוף עם Lucasfilm Games ומופץ על ידי חברת יוביסופט. לפני שנגיע לחסרונות של המשחק, ויש לו לא מעט, אי אפשר שלא להתפעל מעצם זה שיש משחק עולם הרפתקאות פתוח של מלחמת הכוכבים. זה כשלעצמו מקבל ממני נקודת זכות גדולה, ואין ספק שהמפתחים הצליחו ללכוד את הרוח מאחורי הסאגה הבלתי נגמרת הזו.

עלילת המשחק מתרחשת בין הסרטים “האימפריה מכה שנית” ו"מרדנות". השחקנים נכנסים לנעליה של קיי וס (Kay Vess), גנבת ערמומית שגדלה בעיר ההימורים קנטו בייט (Canto Bight). קיי מלווה תמיד על ידי חיית המחמד הקטנה שלה, ניקס (הצ'ובקה שלכם, בערך), שמסייע לה במסע. כמובן שזה לא יהיה מלחמת הכוכבים בלי דרואיד מעניין לצדכם, ומי שילווה את קיי בתפקיד הזה הוא ND5, רובוט קרב חסר חוש הומור.

המשחק הזה מנותק מהדמויות הראשיות של מלחמת הכוכבים ונותן לכם הזדמנות לחוות את הגלקסיה כפורעי חוק שמנסים לבנות לעצמם מוניטין. תוכלו להשתתף בקרבות ירי טייפ סטאר וורז, לקחת חלק בקרבות חלל שגרתיים ויותר מדי מהלכי התגנבות במשימות הצלה משונות.

המשחק מציג עולם פתוח עם ארבעה כוכבי לכת עיקריים ומרחבים מלאים באירועים. השחקנים יכולים לחקור את הכוכבים, לבצע משימות צדדיות בערים מפורטות ומלאות חיים והומור של מלחמת הכוכבים. במהלך המשחק תתמודדו עם ארבע סיעות של פושעים, ומערכת היחסים שלכם מולם תשתנה בהתאם למעשים שלכם. הדבר ישפיע על מהלך העלילה הראשי ועל אילו הזדמנויות למשימות צד שיפתחו עבורכם. העולם הוא ענק, וזה אחד החלקים החזקים של המשחק הזה. מאחר וקיי היא לא אבירת ג'די או כוח עליון מסוג כלשהו, היכולות שלה די מוגבלות ובעיקר אנושיות: כמו התקף זעם שבו אתה יורה בכמה אנשים בירייה.

דיברנו על חסרונות? אז כן, לצערי זה רחוק מלהיות משחק מושלם. העלילה המרכזית לא רעה, אבל הקצב שלה איטי להחריד והסצנות מעבר (למרות שהן באיכות יותר טובה מזמן משחק) לא צועקות לך "מלחמת כוכבים" מבחינת האיכות ורמת האקשן. העולמות מאוד יפים לעין ורמת העיצוב (כולל הדמויות וחיי הטבע והבר ביקום) מאוד גבוהה, אבל מבחינת יכולות גרפיות ממוחשבות אנחנו כבר מצפים ליותר. חיסרון נוסף, כפול למעשה, זה רפטטיביות בקרבות והמשימות. כמות הפעמים בהם תתגנבו למתקנים דומים עלולה להוציא אתכם מדעתכם, מזל שכיף פשוט לירות על אנשים בעולם הזה.

זו לדעתי גם השורה התחתונה לגבי "אאוטלוז": אם אתם מעריצים של מלחמת הכוכבים, אתם מוקסמים מהדמויות המוזרות והעולמות המעניינים, יש לכם הרבה מה לראות ולעשות בעולם הפתוח הזה והסיפור עצמו מספיק מעניין, גם אם הדמויות עצמן לא אפויות לחלוטין. עם זאת, זה עדיין לא החוויה המשחקית המלאה שכולנו ציפינו לה, אבל אולי עם הרחבות שעוד יגיעו יש כאן בסיס גלקטי חזק.

עותק המשחק התקבל על ידי עדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק בישראל