נשות הקניון: "ממצאתי" היא פלטפורמה חברתית חדשה לעידוד יזמות והעצמה כלכלית של נשים, המסייעת לנשים מכל המגזרים להגיע לעצמאות כלכלית באמצעות קניון וירטואלי המאגד כמאה חנויות מקוונות מתוצרת מקומית - כולן של נשים יזמות.

את הפלטפורמה הקימו שתי יזמות חברתיות - רותם אליהו (34) ושורוק עותמאנה (41) - שפעלו כל אחת בדרכה לקידום מיזמים חברתיים בתחומים שונים וחברו יחד לאחר שהכירו. כבר בראשית הדרך גייסו השתיים לשורותיהן יועצים בתחומים שונים ובנו מודל עסקי כלכלי־חברתי. 

עותמאנה, בעלת תואר ראשון ותואר שני במדעי הרפואה מאוניברסיטת בן־גוריון, עובדת בחברת פארמה כמנהלת מוצרים ומלווה צוות במחלקת מרקט אקסס. היא שימשה נציגת עמותת "פאה לכל אישה" במגזר הערבי, עזרה להקמת שלוחות של העמותה בבתי חולים וכיהנה כיועצת בוועדת ההיגוי במחלקה לקידום הבריאות בבאקה אל־גרבייה וסביבתה. 

רותם ועותמאנה, יוזמות הפרויקט. צילום: ניק דוידס
רותם ועותמאנה, יוזמות הפרויקט. צילום: ניק דוידס


לאליהו תואר שני ושלישי בספרות עם ישראל ומורשתו מאוניברסיטת בר־אילן ותואר ראשון בחינוך מיוחד על־יסודי ממכללת סמינר הקיבוצים בתל אביב. היא בעלת עסק עצמאי המעניק ייעוץ למיזמים חינוכיים וחברתיים ומסייע בפיתוחם, והיא מעורבת במיזמים הנוגעים בקידום העדה הדרוזית. נוסף על כן היא מלווה עמותות ובהן העמותה למען החייל הדרוזי וכן את אגף החינוך הדרוזי והצ'רקסי. היא מעבירה סדנאות בתחום חשיבה יצירתית והכוונה וליווי לנשים עצמאיות במגזר הדרוזי.

היזמות המשתתפות בפלטפורמה החדשה הן נשים דרוזיות, נוצריות, יהודיות ומוסלמיות מכל רחבי הארץ ובכל התחומים. הפלטפורמה מאפשרת לצרכניה לגלות עסקים בבעלות נשים מכל רחבי הארץ וליהנות מתוצרת ישראלית מקומית, מגוונת ואיכותית. השילוח מוסדר לכל חלקי הארץ, הרכישה באתר מאובטחת והקנייה נעשית ישירות מהחנות.

החנויות הרבות השוכנות בקניון הווירטואלי מכסות תחומים רבים: מאוכל, אופנה ועיצוב ועד סדנאות חווייתיות, אומנות, גוף ונפש, הפקת אירועים, עריכת דין, עיצוב גרפי, אימון אישי ועסקי ועוד. היזמות הן חלק מקהילת נשים מקדמת ותומכת, שבאה לקדם עסקים ייחודיים ומקצועיים בבעלות נשים. תמורת תשלום חודשי קבוע של 280 שקל היזמות מקבלות מענה מקיף לקידום החנות שלהן ותמיכה המסייעים להן להתגבר על החסמים והאתגרים היומיומיים. 

נוסף על כן, חברות הקהילה נהנות ממגוון פעילויות וסדנאות שנתיות לקידום והעצמה אישית ועסקית. מהפעילויות שפותחו לחברות הקהילה - שיתופי פעולה מניבים עם חברות גדולות ומגוונות שהקניון מקדם; השתתפות בסדנאות, באירועים ובכנסים לאורך השנה; ושיתופי פעולה וחיבורים בין חברות הקהילה. 

"הפלטפורמה מאפשרת לצרכנים הישראלים לגלות תוצרת ישראלית מקומית, תוך הקפדה על חוויית קנייה מעולה ושירות מצוין. אנו מאמינים בשיתופי פעולה ורואים בערבות ההדדית מנוע לצמיחה כלכלית ולהתפתחותם של העסקים המקומיים", הדגישה אליהו.

עותמאנה הוסיפה: "אנו מאמינות שכדי ליצור פעילות משמעותית, גם מבחינה עסקית, עלינו לשים דגש רב בקידום ובהנגשה דיגיטלית. כמו כן, אנו רואות חשיבות עליונה בחיבור האנושי בין העסקים לצרכנים ובשמירה עליו, וכן בתרומה הרבה והחשובה של יחסי גומלין מגוונים בתוך קהילת היזמות".