הסטארט־אפ הישראלי Qase (קייס) פיתח פתרון יצירתי ראשון מסוגו בקנה מידה עולמי, שיאפשר להמשיך לבלות עם החברים והמשפחה גם בתקופת הקורונה.
הם פיתחו משחקים מוכנים של חדרי בריחה שמגיעים עם שליח לבתי המזמינים, ומספקים למשפחה או לקבוצת חברים חוויה אתגרית משותפת ומרגשת שחורגת מהבילויים השגרתיים. ניתן להזמין את המשחקים גם לאתרים אחרים (כמו חדר בבית מלון) או לכל מקום אחר שבו קבוצת חברים או משפחה רוצות לבלות ביחד.
Qase (שילוב בין המלים Case ו־Quest) הוקמה ב־2019 על ידי היזמים איתי חסיד, מצ'י מיארקי ויזמים נוספים. חסיד, 32, הוא יזם סדרתי שהקים כבר כמה סטארט־אפים ורשם אקזיט מוצלח בשנת 2016 כשמכר עם שותפים במיליוני דולרים את Mobeego, הסטארט־אפ הראשון שהיה שותף להקמתו.|
היזמים השקיעו בפיתוח החברה מאות אלפי דולרים, במטרה להביא לעולם קטגוריה חדשה של בידור ביתי במשלוח. עם פרוץ הקורונה והסגרים בבתים הואץ הפיתוח, והחברה השיקה את החוויות האינטראקטיביות הראשונות שלה בחודש אפריל, במהלך הסגר הראשון. לאחר הפיילוטים המוצלחים הושלמו הפיתוח והפקת המשחקים, ועתה החברה משיקה את מוצריה באופן רשמי ונחשפת לציבור.
איך זה עובד? הלקוחות מזמינים באתר את המשחק שבחרו, ושליח יביא להם באופן מיידי או בהזמנה מראש את המשחק במועד ולכתובת שביקשו. המשחק כולל טאבלט שבו מככבת העוזרת הווירטואלית קייסי וכן שלל חפצים אותנטיים, אפקטים ורמזים שמרכיבים ומלווים את עלילת המשחק, שנמשך באופן רגיל 60־80 דקות. לאחר כשעתיים יגיע שליח שיאסוף את המשחק.
העוזרת הווירטואלית משמשת כמפעילה של המשחק, בדומה למפעילים בני אנוש בחדרי בריחה רגילים. מדובר ב"בחורה" שנונה, בעלת בינה מלאכותית מאוד מפותחת, והיא מספקת למשתתפים הדרכה, טיפים ורמזים וגם בדיחות להעלאת מצב הרוח. כמו כן, היא גם מזהה את רמת המשתתפים ואת השגיאות שעשו, ובמקרי הצורך נחלצת לעזרתם עם רמזים שיסייעו להם לעמוד במשימה.
בתום המשחק קייסי מזמינה את המשתתפים לצילום קבוצתי בטאבלט, ושולחת במקביל פקודה חשאית לשליח שיבוא לאסוף את המשחק. השליח לא מגיע בידיים ריקות, אלא מוסר למשתתפים את התמונה הקבוצתית לאחר שעברה עיבוד תמונה (כמו פילטר באינסטגרם) בהתאם לנושא המשחק והודפסה על גבי מגנט למזכרת.
איתי חסיד, מנכ"ל ומייסד משותף של Qase, אמר: "היעד שלנו הוא להנגיש חוויות בצורה שלא הייתה קיימת עד כה. קייס תחזיר לבית את הניצוץ וההתרגשות שאבדו בבהייה משותפת ופסיבית במסכים ותספק חוויה חברתית, מאתגרת וכזו שתהפוך למסורת במאות אלפי בתים בארץ ובעולם. אצלנו לא יושבים וצופים בסרט, אלא מגלמים את הגיבורים הראשיים".
חסיד הדגיש כי גיא בוסקו, שתכנן מאות חדרי בריחה וזכה להכרה עולמית כאחד ממובילי התחום, הוא חבר במועצה המייעצת של קייס והיה שותף לפיתוח המשחק החדש, והוסיף כי החברה שלהם פונה כיום גם לשוק של משקי הבית וגם לארגונים. "מאות המשתתפים הראשונים הזמינו משחקים לא רק לבתים אלא גם לחדריהם בבתי מלון, לפארקים, לגינות ציבוריות ולמשרדי חברות", ציין עוד.