חברת Meta הציגה את הכלי עוד/פחות (Show More/Show Less), ותכניס אותו באופן הדרגתי לשימוש בכל רחבי העולם, לרבות ישראל. הכלי יאפשר לאנשים לבחור אם לראות עוד (Show More) או פחות (Show Less) תכנים מהאנשים והקהילות שאחריהם הם עוקבים בפייסבוק, וכן תכנים שהפלטפורמה ממליצה עליהם. 

בחירה באפשרות 'עוד' תגדיל זמנית את הדירוג (ranking score) של אותו פוסט ותכנים דומים לו (ולהיפך). באמצעות דרכים נוספות לאפשר משוב ישיר לדירוג הפיד, Meta הופכת את מערכות הבינה המלאכותית שלה לחכמות ורספונסיביות יותר. הבחירה יכולה להתבצע דרך תפריט שלוש הנקודות שנמצא לצד כל פוסט, וגם תוצג באופן רנדומלי בפוסטים נבחרים בפיד (כפי שניתן לראות בסרטון המצורף ובתמונות).

בנוסף, Meta ממשיכה לבחון דרכים נוספות שבהן אנשים יוכלו לבחור בהתאמה אישית כמה תוכן הם ירצו לראות מחברים, משפחה, מקהילות, ומעמודים ודמויות ציבוריות אליהם הם מחוברים - וכך להשפיע יותר על התכנים אליהם ייחשפו בפיד.

יאפשר משוב ישיר לדירוג הפיד (צילום: דוברות מטא)
יאפשר משוב ישיר לדירוג הפיד (צילום: דוברות מטא)

כלי הדירוג החדשים יהיו זמינים דרך ״העדפות הפיד״ (Feed Preferences)  אליהן ניתן לגשת במסגרת הגדרות הפרטיות של החשבון - בהן כבר ניתן לבחור כיום אילו חברים יוגדרו כמועדפים, ׳להשתיק׳ (Snooze) אנשים לפרק זמן מסוים, לבטל מעקב, ועוד. הכלי החדש ייבחן בקרב חלק מהאנשים המשתמשים בפייסבוק בשפה האנגלית. 

הכלים הללו יעזרו לאנשים לקבל יותר שליטה על התוכן אליו הם נחשפים, לגלות תוכן בעל ערך עבורם, ולבחור אילו תכנים הם רוצים לראות יותר – ואילו פחות. מטא תמשיך לעמול על כלים חדשים למען חוויית הגלישה של אנשים, ולפתח עבורם אפשרויות נוספות לשלוט על הפיד.

הבחירה יכולה להתבצע דרך תפריט שלוש הנקודות שנמצא לצד כל פוסט (צילום: דוברות מטא)
הבחירה יכולה להתבצע דרך תפריט שלוש הנקודות שנמצא לצד כל פוסט (צילום: דוברות מטא)