טיסות החילוץ של ישראלים נמשכות. קבוצת אמסלם טורס הודיעה על הוצאת טיסה מיוחדת לחילוצם של מאות ישראלים מארגנטינה ומברזיל. הטיסה המיוחדת תצא בעוד כשבוע, בתאריך ה-19 לאפריל, מבואנוס איירס עם עצירה בסאו פאולו ומשם היא תמשיך לנמל התעופה בן גוריון.

נוסעי הטיסה ידרשו להקפיד על תנאי היגיינה מחמירים במהלך כל שעות הטיסה, אשר יכללו חבישת מסכות, כפפות חד פעמיות ושימוש באלכוג'ל בתדירות גבוהה. וזאת, לורך להבטחת בריאותם של כלל הנוסעים. בנוסף, ידרשו הנוסעים לחתום על טופס מחייב לכניסה  לבידוד של שבועיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. עם זאת, ההערכות הן שאז כבר יתחילו ליישם בנתב"ג את ההנחיה להעברת הנוסעים לבידוד במלוניות. הטיסה המיוחדת מובטחת במחיר של 1,885 דולר והמחיר כולל מיסי נמל, כבודה וארוחה ושתיה קלה במחלקת תיירים.

באמסלם טורס הבהירו, כי בשל ההגבלות הנוקשות והסגר בעת משבר הקורונה, הטיסה כפופה לאישור סופי של הרשויות וזמני הטיסה  עלולים להשתנות. יעקב אמסלם, מנכ"ל ובעלים של קבוצת אמסלם טורס, ציין, כי בימים האחרונים התקבלו פניות רבות של קהילות יהודיות במרכז ודרום אמריקה להפעלת טיסה מיוחדת. 

"גם התבקשנו על ידי משרד החוץ לסייע בחילוץ מאות ישראלים, אשר נתקעו במדינות אשר סגרו את שעריהן בצל משבר הקורונה. זאת, לאור החילוצים והטיסות המיוחדות שהובלנו בשבועות האחרונים כמו מקוסקו ללימה בפרו, סאו פאולו ברזיל, ניו דלהי הודו, לאוס וויאטנם וג'קרטה", הוא ציין עוד – "החלטנו להירתם למשימה חשובה זו הדורשת משאבים והשקעה מסביב לשעון כשמטרה אחת לנגד עיננו- השבת הנוסעים הישראלים ארצה בשלום". הוא הודיע, שבנוסף נבדקים צרכים להטסה המונית מיעדים נוספים, במקביל למתן פתרונות לנוסעים בודדים.

מי שהובילו את טיסות החילוץ היו אל על שהתמקדה בטיסות ארוכות טווח, בין היתר ממלבורן ופרת' באוסטרליה, בוגוטה בקולומביה ולימה פרו וכן, חברת ישראייר שהטיסה אלפי ישראלים בטיסות מיוחדות מיעדים באירופה. שתי החברות התמקדו בימים האחרונים, על רקע הירידה במספר הנוסעים הישראלים המבקשים לשוב לארץ, בטיסות מטען, שכללו הטסת ציוד רפואי ואף מיליוני בייצים. הטיסות יצאו בין היתר מסין ומיעדים באירופה.