בוועדת התיעדוף נקבע היום (חמישי) כי מחלימי הקורונה יוכלו אף הם להתחסן נגד הנגיף, בתנאי שעברו שלושה חודשים מאז שהחלימו מהמחלה. על פי ההחלטה, המחלימים יוכלו לקבל מנת חיסון אחת, ולא שתיים כמו יתר האוכלוסייה, מכיוון שלאחר שלושה חודשים מההחלמה, הסכנה לתופעות לוואי פוחתת משמעותית. בעקבות ההחלטה, משרד הבריאות הודיעה כי כעת 400 אלף בני אדם נוספים זכאים לקבל את החיסון.

בשבוע שעבר התגלה במחקר חדש כי מנה אחת, של החיסון שפיתחה חברת פייזר, מספיק חזקה על מנת לעורר תגובה של מערכת החיסון בגוף המחלימים מהנגיף. במשרד הבריאות נשקלה בהתחלה האפשרות לקיים בדיקה סרולוגית לכלל המחלימים מהקורונה, על מנת לבדוק את רמת הנוגדנים בגופם, אך לבסוף הוחלט להסתפק במנת חיסון אחת.

המחקר, שנערך בבית החולים זיו שבצפת, נבדקה כיצד משפיעה מנת חיסון פייזר על המחלימים. הנבדקים במחקר הם  עובדים במרכז הרפואי שהסכימו להתנדב לניסוי, 514 במספר, בין הגילאים 99-17, כאשר נבדקו גם עובדים דרוזים, ערבים ויהודים.

כ-17 מתוכם אובחנו כחיוביים לקורונה בעבר, לפחות חודש בטרם החל הניסוי. רמת הנוגדנים בגוף המשתתפים בניסוי נבדקה לפני מתן החיסון ובמשך 21 ימים לאחריו. תוצאות המחקר הראו כי ה-17 שחלו בעבר בנגיף, הגיבו בצורה טובה לחיסון, המערכת החיסונית פעלה בצורה טובה ואחידה אצל כלל הנדבקים.