ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הבוקר (שלישי) כי מי שיטוס למדינות אדומות ללא אישור ועדת חריגים יעבור על החוק: "הישראלים יידרשו להצהיר שלא ייכנסו למדינה אדומה - זו תהיה עבירה על החוק". את הדברים אמר במסגרת ביקור שערך במתחם חיסונים בעיר חולון.

"במשך שנה וחצי הייתה פרצה גדולה בנתב"ג, אנחנו בשלבי סגירה. אישרנו תכניות לשנה וחצי הקרובה", הוסיף בנט לבקר את טיפול הממשלה הקודמת במניעת התחלואה שהגיעה דרך נמל התעופה.

עוד התייחס לחיסון הצעירים, מאמץ עיקרי של המדינה, טרם יפוג תוקפם של מנות החיסון: "מדינת ישראל נמצאת במירוץ נגד הזמן. צריך לתת פוש גדול בשבוע וחצי הבאים. המון אנשים באו להתחסן בימים האחרונים אבל זה לא מספיק".

"יש שגיאה נפוצה שבני ובנות נוער לא צריכים את החיסון. זה לא נכון. הזן החדש כן פוגע בילדים לא מחוסנים. צריך להתחסן כי צריך לשמור על הילדים", הזהיר בנט מפני שאננות. "אני אומר להורים שחושבים שלא צריך להתחסן והכל בסדר – לא. צריך להתחסן ואם אתם עושים את זה אתם פשוט שומרים על הילדים".

"עלינו מ-3,000 ל-18 אלף ביום", ציין רה"מ, והבהיר כי "עכשיו צריכים להגיע ל-30 אלף ביום כדי שנעמוד במשימה. אני קורא לכולם - צאו להתחסן. אני רוצה להדגיש שאין בעיית מלאי, יש לכל המדינה חיסונים אך יש להם תוקף. כמו שלחלב שפג התוקף, בסוף לחיסונים יפוג התוקף, אז כמו שצריך לשתות את החלב לפני שתוקפו פג, כך צריך גם להתחסן".