ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס התריעה הערב (חמישי) כי יש לנקוט בצעדים מדודים לצמצום התחלואה בנגיף הקורונה באופן מידי. "אם מפסיקים להתייחס למדד של מספר המאומתים, ומתייחסים רק למספר החולים במצב קשה - המשמעות היא להתייחס לקורונה כאילו היא שפעת", אמרה ל"כאן 11".

עוד הסבירה אלרעי פרייס, כי במצב בו יהיו אלפי מאומתים ליום ומספר גבוה של חולים במצב קשה, לא יהיו במשרד הבריאות כלי עבודה רלוונטים כמו תו ירוק וסגול וריבוי בדיקות מהירות כפי שיש היום, ומסיבה זו ניאלץ להגיע לסגר, לדבריה.

"לחיות עם הקורונה זה אומר לבצע בדיקות בכל מקום שיש בו סיכון לכניסת לא מחוסנים - בדיקות מהירות על חשבון המדינה, בדיוק כמו שעושים באנגליה. בלי לצמצם תפוסה ובלי לסגור מקומות, רק לבצע המון בדיקות", המשיכה ד"ר אלרעי פרייס. "בהמשך כשירצו לעשות את הצעדים האלה למניעת התחלואה זה כבר יהיה מאוחר מדי - ויישאר רק הגרזן של סגר".

דבריה של ראש שירותי בריאות הציבור משקפים את התסכול במשרד הבריאות מהחלטת קבינט הקורונה להתעלם ממספר המאומתים ולהתחשב רק במספר החולים הקשים בשיקולים להטלת הגבלות - החלטה שקוממה חלק מבכירי המשרד.

בתוך כך עדכן הערב משרד הבריאות  כי מספר חולי הקורונה המאושפזים במצב קשה ירד מ-46 ל-37. העדכון מגיע ברקע הביקורת הקשה שהופנתה במהלך היום כלפי משרד הבריאות ומדיניות פרסום הנתונים של החולים הקשים, בטענה כי קיים פער בין כמות המאושפזים שהוא מפרסם לבין הכמות בבתי החולים. ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי הטענות היו שגויות "מבלי לבדוק את הפרטים לעומקם, ובכך הוטעה הציבור".

המשרד מסר פירוט לגבי שבעה מתשעת החולים שכבר לא מוגדרים במצב קשה: שניים מהם מתו, מצבם של שלושה השתפר, אחד השתחרר למוסד גריאטרי, וחולה נוסף הועבר לטיפול בקהילה.