שר הבינוי והשיכון זאב אלקין התייחס היום (רביעי) בראיון לבן כספית וינון מגל ברדיו 103FM לתחלואה המזנקת ולהגבלות המסתמנות. בהתייחס לאפשרות כי ישראל תיכנס לסגר, אלקין אמר כי "אני הייתי בין אלה שסברו שנכון להתחיל את הסגר באוגוסט ולא בספטמבר, ממספר סיבות. לא מיד, אבל עוד שבוע אם הנתונים ימשיכו לעלות". 

אלקין ציין כי "אני יושב בקבינט הקורונה שיתכנס הערב ומתכנס לעיתים קרובות, בו יושבים אנשי משרד הבריאות אומרים את דעתם, לא זכור לי שהיו הרבה הצעות של מומחים שלא אושרו".

עוד אמר אלקין כי "לא החלטנו לא לסגור את המשק באופן קטגורי, אלה דברים שאנשי ציבור לא יכולים להרשות לעצמם. אנחנו עוקבים אחרי המציאות מסתכלים על הפרמטר המכריע, שהוא מספר החולים הקשים ובייחוד המונשמים. זה מה שקובע את היכולת של מערכת הבריאות להתמודד עם קורונה". 

בהתייחס לסגר, אלקין אמר כי "אם יהיה צורך – נעשה סגר. הכול תלוי במספרים ובמידת ההיענות של הציבור לחיסונים. רוב מוחלט של החולים הקשים זה בני 60 ומעלה, לכן אם יתחסנו בחיסון שלישי ודאי, הסיכוי למנוע את הסגר יגדל מאוד".

השר התייחס לדבריה של איילת שקד, שאמרה כי צריך "לדעת גם להכיל להכיל מתים": "איילת אמרה שזו הייתה התבטאות לא מוצלחת והתנצלה אבל יש משהו במה שהיא אמרה שהוא מאוד חשוב. בסופו של דבר, הסיכון של אנשים שהתחסנו לחלות בקורונה ולהפוך לחולה קשה או למות קטן הרבה יותר. לכן מבחינת 'הישמרו לנפשותיכם', אני קורא לכל אחד בגיל 60 ומעלה להתחסן בחיסון שלישי".