שיא חדש במספר חולי הקורונה המאושפזים במרכז הרפואי פדה־פוריה מאז פרוץ המגיפה. נכון לאתמול מאושפזים במחלקות הקורונה של בית החולים 53 אזרחים, מתוכם 15 במצב קריטי, 13 במצב קשה, ארבעה במצב בינוני ו־21 במצב קל.

ד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי, מסר: "לצערי, הגענו לשיא חדש במספר המאושפזים, ורובם במצב קריטי או קשה. לאור המצב החלטנו לפתוח מחלקת קורונה שלישית. הצוותים מתמודדים בשבועיים האחרונים עם עומס כבד גדול. צריך לזכור שאנחנו מתמודדים גם עם מספר גבוה של עובדים שחלו או נמצאים בבידוד – מה שמקשה על אנשי הצוות הנותרים. אנחנו מלאי הערכה לצוות שלנו על ההתגייסות".

במרכז הרפואי זיו בצפת מאושפזים 52 חולי קורונה, בהם 29 במצב קריטי עד קשה, 14 במצב בינוני והיתר במצב קל. במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה מאושפזים 133 חולים, בהם 38 במצב קשה ועוד 25 מונשמים. 270 עובדים נמצאים בבידוד, מתוכם 115 אחיות ויותר מ־50 רופאים.

במרכז הרפואי שערי צדק מטופלים 185 חולי קורונה, בהם 57 במצב קשה ו־23 במצב קריטי. במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא מאושפזים 148 חולי קורונה בשבע מחלקות שונות, בהם 65 במצב קשה, ומתוכם 11 מונשמים. 25 נוספים במצב בינוני וכ־60 במצב קל.

גם במרכז הרפואי לגליל נרשם שיא במספר המאושפזים העומד כעת על 115, מתוכם 52 במצב קשה, כולל 11 במצב קריטי. כמו כן, מאושפזים 17 חולים במצב בינוני ו־46 במצב קל. מדובר במספר הגדול ביותר של חולי קורונה המאושפזים במרכז הרפואי מאז תחילת המגיפה לפני כשנתיים. מרבית מחלקות הקורונה מלאות כמעט עד אפס מקום.

מנהל המרכז הרפואי פרופ' מסעד ברהום אמר: "המצב מאתגר אותנו מאוד. לא רק שמחלקות הקורונה מלאות, גם המחלקות הפנימיות ומחלקות טיפול נמרץ עמוסות ביותר, ושם אנו רואים חולים הסובלים מתחלואת חורף".