כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים פנתה ל-FDA בבקשה דחופה להאיץ את הליך פיתוח ואישור החיסונים לילדים מתחת לגיל 12. זאת, בעקבות נתונים מדאיגים שפרסמה האקדמיה שמעידים על עלייה חדה בתחלואה בקרב ילדים ברחבי ארה"ב ובמקומות נוספים בעולם. 

לפי הדיווחים, לאחר ירידה בין החודשים אפריל עד יוני, המקרים בקרב ילדים בארה"ב עלו בחדות בסוף יולי. לפי נתוני האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים ואיגוד בתי החולים לילדים, 110,380 בני נוער וילדים נמצאו חיוביים לנגיף במחצית השנייה של החודש, יותר מפי שניים מהמקרים במחצית הראשונה. 38,654 מהמקרים דווחו במהלך השבוע של ה-22 ביולי ותוך שבוע אחד בלבד, ב-29 ביולי, מספר זה זינק ב-85%, ועמד על 71,726 ילדים. 

נשיא האקדמיה לרפואת ילדים כתב ל-FDA כי "ארה"ב חוותה את הגידול הגדול ביותר בשבוע במספר הילדים החולים מאז תחילת המגיפה". לדבריו, "זן הדלתא יצר סיכון חדש ומיידי לילדים ובני נוער ברחבי המדינה". 

בבתי חולים לילדים, הרופאים אומרים שהם רואים יותר ילדים חולים קשה מאשר בעבר. ד"ר מארק קלין, רופא ראשי בבית החולים לילדים בניו אורלינס, אמר כי "היה מיתוס שהתפשט במהלך השנה הראשונה של המגיפה כי ילדים איכשהו היו חסינים, אבל במיוחד עכשיו כשהופיע זן הדלתא התברר שילדים נפגעים מאוד".

הנתונים המדאיגים על עלייה בתחלואה בקרב ילדים מטרידים הורים רבים, שחוששים מפני ההשלכות של פתיחת שנת הלימודים המתקרבת. לדברי רופא הילדים ד"ר ריצ'רד בסר, לשעבר מנהל המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן, הורים רבים כבר מבקשים מרופאי הילדים של ילדיהם לקבל חיסונים נגד קורונה. "היו לי הורים לילדים עד גיל 9 שביקשו את החיסון", אמר. "היינו צריכים להגיד לא".

גם באינדונזיה נרשמה מגמה מטרידה: מאות ילדים במדינה מתו מנגיף הקורונה בשבועות האחרונים, רבים מהם מתחת לגיל חמש. במדינה חוששים כי קיים קשר בין העלייה בתמותת הילדים להתפשטות נגיף הדלתא במדינה.

שיעור התמותה בקרב ילדים עומד על כמאה ילדים בשבוע, ושיעור התחלואה הקשה גבוה בהרבה. מדובר במספרים משמעותיים שטרם נראו במדינות אחרות. "מספרי תמותת הילדים שלנו הם הגבוהים בעולם, ובשלב זה איננו יודעים למה זה קורה", אמר ראש האגודה לרפואת ילדים באינדונזיה. "אנו צריכים לשאול את עצמנו איך קורה שאנחנו לא מציעים את הטוב ביותר עבור ילדינו".