מוכת קורונה: בריטניה רשמה היום (רביעי) שיא עגום של 78,610 מאומתים לנגיף הקורונה בתוך יממה, המספר הגבוה ביותר מאז פרץ הנגיף לראשונה במדינה. זאת, במקביל להתפשטות המהירה של הווריאנט החדש, האומיקרון. לאור זאת, ראש מערך הבריאות במדינה התריע מפני עליה משמעותית בתחלואה, כבר בימים הקרובים.

שכן בריטניה נמצאת בשיאו של גל תחלואה, עם עשרות אלפי מאומתים ביממה. ראש מערך הבריאות במדינה, כריס וייטי, הזהיר מפני מסוכנותו של הווריאנט החדש, ואמר: "זה איום רציני, כל המידע שהצטבר עד כה, מעיד על חומרתו". בנוסף, הזהיר מפני עלייה במספר החולים שיגיעו לכדי אשפוז.

בוריס ג'ונסון מודיע על כניסת בריטניה לסגר. צילום: רויטרס

בנוסף לכך, השבוע ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הודיע כי לראשונה מאז זיהוי זן האומיקרון בממלכה, נרשם מקרה מוות ראשון של חולה מאומת. אך בשבוע שעבר הודיע ראש הממשלה לתושבי המדינה כי תופעל "תכנית ב' למאבק בנגיף", אשר כוללת מעבר לעבודה מרחוק, על מנת לנסות ולהאט את התפשטות האומיקרון במדינה. 

כמו כן, אמש המדען הראשי של חברת התרופות מודרנה ד"ר פול ברטון, הזהיר מפני היווצרותו של זן חדש וקטלני יותר של נגיף הקורונה. בהצהרה לבית הנבחרים הבריטי, הסביר כי "אם שני הזנים, האומיקרון והדלתא, ידביקו את אותו התא, ייתכן שהם אף יוכלו להחליף DNA וליצור גרסה חדשה לגמריי של הנגיף. בהחלט אפשרי שתהליך זה יתרחש, ועלול לגרום לגרסה קטלנית המהווה סיכון גדול יותר מאשר שאר הזנים שעברו מוטציה".