"התרבות איננה בגדר מותרות. היא בגדר ההכרח", אמר גאו שינג'יאן, הסופר והמחזאי הסיני צרפתי, זוכה פרס נובל לספרות לשנת 2000. עולם התרבות מתעורר וחוזר אט אט לאולמות לבמות ולמסכים. מדי יום מצטרפים עוד אמנים ומוסדות התרבות שבים ונפתחי.

מופעים חדשים וותיקים מועלים על הבמות ורוח ההתנדבות מוסיפה לפעום לחיזוקה של ישראל בשעתה הקשה במלחמה.

1. בסוף יהיה טוב

שלמה בראבא מאמין שבסוף יהיה טוב, ומעלה מופע חדש ואופטימי בשם: "בסוף יהיה טוב", שכולו שירים וסיפורים מהבית, שכתבה זוגתו שמר גאון.

"אבא שלי יצחק בראבא, חלוץ פטריוט שאיבד את משפחתו בגיל צעיר, היה הבן אדם הכי שמח ומצחיק שהכרתי. דווקא בימים האלה אני רוצה לחזור לשמחה שהייתה בו לספר סיפורים, לשיר שירי געגוע ואפילו להצחיק. 'בסוף יהיה טוב' זה ערב שהוא ניסיון לעודד את עצמי ואני מקווה שגם את הקהל. או כמו שיאצק היה אומר תמיד 'לא לדאוג לעולם, יאצק תמיד נופל וקם'", אומר בראבא.

המופע יעלה בתיאטרון חיפה, בשעות היום.

יום חמישי ה-16.1 ב-10:30 וב-12:30. 

ליווי הנגן: אוהב בן אבי

כתיבה: שמר גאון בימוי:  אודי גוטשלק

שלמה בראבא (צילום: יחצ)
שלמה בראבא (צילום: יחצ)

2. ככה חזית? ככה רצית?  מוזיאון הרצל

מוזיאון הרצל שבהר הרצל בירושלים מזמין את הקהל לקפיצה קטנה לעבר, עם נקודות ציון היסטוריות ואירועים משמעותיים בחייו של הרצל, חוזה המדינה ולצפות במופע אור קולי חווייתי.

המופע מתאים לכל הגילאים למשפחות גם למשפחות המפונים שמתארחות בירושלים.

הכניסה למוזיאון ללא עלות.  https://www.herzl.org.il

3. "תיקונים"  מרכז מורשת יהדות בבל

לרגל יום היציאה והגירוש המצויין ב -29.11 

מרכז מורשת יהדות בבל מעלה את ההצגה "תיקונים" תיאטרון מוסיקלי לשחקנית וארבעה נגנים.

ההצגה נוצרה על פי סיפורה האישי של השחקנית לימור יצחייק (כתיבה עדן אוליאל) ובבימויה של חנה ואזנה גרינוולד.  

"סבתא מזל שלי הייתה תופרת וככה היא פרנסה לבד חמישה ילדים. מתוך הזיכרונות והגעגוע, וביחד עם נגני הצ'לרי, נרקמה הצגה שהיא מסע מוזיקלי מרגש ומצחיק בין בגדד לישראל, המעורר געגוע לריחות, לטעמים ולימים ההם, כשלא היה כלום, אבל היה הכל", אומרת יצחייק.

ההצגה מספרת את סיפור העלייה/הגירה של סבתא מזל מעיראק לישראל מנקודת מבטה של נכדתה, לימור, נעה בין הסיפורים של הסבתא, לסיפוריה של לימור, לסיפורים של החיים בארץ.

"אנחנו משתוקקים לחזור לפעילות בצל המלחמה והמתח שחווים כעת ולחבק את הקהל שלנו", אומר עליזה דיין חממה מנכ"לית מרכז מורשת יהדות בבל.

לאחר ההצגה יתקיים רב שיח עם היוצרת. "תיקונים". מרכז מורשת יהדות בבל, אור יהודה.

יום שלישי 28.11 ב-19:00 https://bjhc.smarticket.co.il/.


4. זה יוסי בנאי. וזאת תזמורת המהפכה

תזמורת המהפכה בניהולם האמנותי של זהר שרון ורועי אופנהיים מעלה הערב (יום חמישי)  את המופע ״יוסי בנאי והמהפכה״ בהשתתפות רבקה מיכאלי, אבי גרייניק ועדי כהן. שיוצג בהתנדבות בפני מפוני נתיב העשרה במלון רויאל ביץ' בתל אביב ב-20:00.

במופע רב השבחים - יוצאת תזמורת המהפכה למסע בעקבות השירים, המערכונים והקטעים הנפלאים שיצר יוסי בנאי. עם חיבור בין המוסיקה המוכרת לבין קטעים חדשים שנכתבו בהשראתה, קטעי וידאו נדירים, ועם הגיבורים האהובים של בנאי.

אורחים: רבקה מיכאלי, עדי כהן, אבי גרייניק.

מנצח: רועי אופנהיים. מלחין ומעבד: אמיר לקנר. מעצב וידאו ארט: אורן גבאי.

יוסי בנאי ותזמורת המהפכה (צילום: משה צ׳יטיאת)
יוסי בנאי ותזמורת המהפכה (צילום: משה צ׳יטיאת)

תיאטרון ירושלים

תיאטרון ירושלים חוזר ומזמין את הקהל אל אולמותיו, לעורר מחדש את רוח התרבות. עם הצגות, סרטים, מופעי מוסיקה, מפגשי תרבות, תערוכות, הרצאות וסדרות.

בזכות תמיכתה של הקרן לירושלים קורא התיאטרון לתושבי הדרום והצפון השוהים בירושלים, להזמין כרטיסים ללא עלות לחלק מהאירועים. 

הזמנות בטלפון לקופת התיאטרון: 02-5605755.

לתושבי ירושלים והסביבה תינתן הטבה לרוב ההצגות והמופעים במימוש קוד קופון: דיגיטל.

https://www.jerusalem-theatre.co.il