אמנם המלחמה הביאה לכך שבערים רבות בארץ החליטו לצמצם את היקף החגיגות ביום העצמאות, אך עדיין רוב הערים יציעו לתושבים במות בידור והופעות. ריכזנו את הרשימה המלאה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אזור הצפון

חיפה

יום העצמאות בחיפה השנה יצוין השנה ללא מופעי הזמרים וזיקוקים, אך עם עשרות אירועים בקהילה לכל המשפחה, מסיבת נוער חיפאי, שירה בציבור, ריקודי עם ומופעי סטנדאפ.

עכו

בעיר עכו לא התקיימו השנה מופעי יום העצמאות.

נהריה

שגרת החירום והנחיות פיקוד העורף מחייבות את עיריית נהריה להיצמד להנחיות, וכלל אירועי יום העצמאות יתקיימו בכפוף להנחיות פיקוד העורף ובהתאם לקבלת החרגה לקיומם. כמו כן, הופעות האמנים על במת העירייה - לא יתקיימו השנה אלא יצוין יום העצמאות באירועים קהילתיים בפארקים ובמרכזים הקהילתיים בעיר.

קרית מוצקין

הופעות סטנדאפ ושירה בציבור של להקות זמר מקומיות של העיר, והוקרה לשיאני מילואים ב-״חרבות ברזל״.

טבריה

מופעי יום העצמאות במתכונת מצומצמת ולא בבמה המרכזית בעיר כמדי שנה חדרה - בעיר חדרה יתקיימו השנה ברחבת העירייה הופעות  של מופעי אש, אמנים ולהקות מקומיות. בנוסף, תהיה מסיבה לבני הנוער בעיר מטעם העירייה.

כרמיאל

אירועי יום העצמאות בכרמיאל יתקיימו באופן התואם את רוח התקופה. לפני כחודש קיים ראש העיר משה קונינסקי סקר תושבים על מודל קיום אירועי יום העצמאות בכרמיאל. התושבים הצביעו באופן חד משמעי על כך שהם מעוניינים באירועים מצומצמים תוך מתן מענה לילדים ולבני הנוער.

אזור המרכז

תל אביב יפו

​עיריית תל אביב-יפו תציין השנה את אירועי עצמאות 2024 ללא מופעי זיקוקים ובמתכונת קהילתית. בפארק מנחם בגין (פארק דרום) תתקיים הופעה לכל המשפחה של כוכבת הילדים רינת גבאי, הופעות של הרכבים מקומיים מבית דני, נווה עופר, נווה אליעזר ומגדלי תל אביב והופעה לילדים של יניב אנג'ל הידוע בכינוי "יניב המגניב" שיחגוג על הבמה יום הולדת 76 למדינה. את הערב תסגור הופעה חגיגית של צופי תל אביב.

גבעתיים

בפארק גבעתיים יופיעו בערב החג קובי אפללו, משה דץ והכבשה שושנה, להקות נעורי גבעתיים ולהקות המחול הייצוגיות.

קובי אפללו (צילום: אלדד רפאלי)
קובי אפללו (צילום: אלדד רפאלי)

פתח תקווה

אירוע נוער עם כפיר צפריר ואיזי, יתקיים בהיכל הספורט ברחוב אמסטרדם, החל מהשעה 21:00 ועד חצות. הכניסה ללא עלות, בהרשמה מראש. בהפקת אגף חברה, נוער וצעירים.

ראש העין

על הבמה המרכזית יופיעו קופיקו, DG רמו, שקד קוממי, ליבי פנקר וסטטיק.

הרצליה

האירועים יתקיימו במתכונת מצומצמת בעקבות המלחמה ולא תהיה במה מרכזית.

כפר סבא

במסגרת האירוע המרכזי יהיה הפנינג לכל המשפחה, אומנים מקומיים, בימת שירה בציבור עם אביבה אבידן ולהקת "רוקסבא", בימת נוער ומתחם נגיש לילדים עם מוגבלויות, כאשר הבימה המסורתית תתקיים בבית הספר בר אילן, שם יופיעו נתנאל קופרמן ולהקתו עם שירי נשמה.

רעננה

במת תרבות ישראלית תוקם ברחבת יד לבנים, החל מהשעה 21:00 ובה מופע שירי ארץ ישראל עם הטיש הגדול – משה להב, ולאחריו מופע של הזמר בועז שרעבי.

רמת השרון

בשעה 21:30 יחל ערב זמר עם יענקלה מנדל שיארח את: אושיק לוי, יהודה אליאס, מאיה אברהם, חיים משה, שלומית אהרון, חלב ודבש ורן אלירן.

יהודה אליאס (צילום: מירי צחי)
יהודה אליאס (צילום: מירי צחי)

הוד השרון

בגן הפקאן ייערך מופע קלאסיקות ילדות עם עידו מוסרי, ניר פרידמן ושירה גבריאלוב בשירי הילדות מכל הזמנים, ולאחר מכן הקרנת סרט - "ליגת סופר פאסט" מדובב לכל המשפחה.

ראשון לציון

לא יהיו במות בידור למבוגרים, מלבד הופעה אחת של יורם גאון, בסימן הצדעה למשפחות השכולות ולמשפחות החטופים. לעומת זאת,  הילדים יוכלו להינות משש במות לילדים. בין האומנים - קוגומולו, הדוד חיים, רוי בוי, לירוני (לירון רביבו), מיקי, מלכת הילדים

חולון

בעירייה החליטו שיהיו במות, בין הזמרים שיופיעו יהיו עילי בוטנר וילדי החוץ, אושר כהן, מיקה משה וסטטיק.

בת ים

בעיר החליטו על מתכונת אמנים מצומצמת. בין השמות שיופיעו יהיה אפשר לראות את אושר כהן, שלישיית מה קשור ומיכל הקטנה.

גני תקווה

גם בעיר הסמוכה לקריית אונו יציינו את יום העצמאות בצניעות. קוגומלו וקווין רובין יופיעו לילדים לצד להקרות מקומיות.

אור יהודה

בעיר החליטו לציין את יום העצמאות תחת הסיסמא "חזקים ביחד". על הבמות יופיעו אוראל צברי, נופיקי, אושר כהן, נסרין ויסמין מועלם.

יהוד

שלומי שבת יהיה הטאלנט המרכזי, מני ממטרה יופיע מול הילדים

שלומי שבת (צילום: אוהד רומנו)
שלומי שבת (צילום: אוהד רומנו)

לוד

לעומת שער הערים, ראש העיר יאיר רביבו לחגוג במלוא העוצמה. שרית חדד תעלה ב-20:30 אחריה נסרין (21:10). אחריהם יעלו ענבל ביבי (22:15), יגל אושרי (22:30), אושר כהן (22:15) סקאזי (24:00) וטונה ינעל את הערב.

רמלה

לעומת העיר השכנה לוד, בעיר יסתפקו בבן אל תבורי ורינת גבאי.

בן אל תבורי (צילום: משה נחומוביץ)
בן אל תבורי (צילום: משה נחומוביץ)

אזור השפלה

יבנה

ביבנה יפתחו אירועי חג העצמאות ה-76 למדינת ישראל שיתקיימו השנה במתכונת שונה משנים עברו בעקבות המלחמה. את הבמה המרכזית, האמנים הגדולים והזיקוקין יחליפו מתחמים, במוקדים שונים, המיועדים בעיקר לילדים ולמשפחות.

רחובות

בהתאם להצבעת התושבים- עיריית רחובות והחברה העירונית יקיימו השנה בערב יום העצמאות, אירועים צנועים ובמות לילדים.

נס ציונה

השנה בשל המצב המיוחד, ללא חגיגות ראוותניות וללא זיקוקים. בנוסף, בצאת יום העצמאות יתקיים בהיכל התרבות ערב הוקרה לכוחות הביטחון והחירום. הערב בסימן חוסן קהילתי והוא פתוח לציבור.

אזור הדרום

אשקלון

בשל הדריכות הגבוהה וכניסת צה״ל לרפיח, החליט ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, שלא לקיים את חגיגות עצמאות בעיר.לדברי ראש העיר: ״אלו ימים של דריכות גבוהה. כניסת צה"ל לרפיח והתמשכות המלחמה, מאלצות אותנו לקבל החלטות לא פשוטות. לאחר מחשבה נוספת, החלטנו בלב כבד, שלא לקיים חגיגות בערב יום העצמאות על מנת שלא לשים בסיכון עשרות אלפי תושבים, מילדים ועד מבוגרים, תחת כיפת השמיים״.

באר שבע

יריית באר שבע החליטה השנה שלא נכון לקיים אירועי עצמאות כבשגרה ובהתאם לכך, יוקם בערב יום העצמאות מתחם אחד ( ברחבת העירייה) בצניעות וברגישות, בדגש על אירועי ילדים וקהילה, בהבלטה של ערכי וסמלי המדינה וללא זיקוקים.

אשדוד

אירועי יום העצמאות באשדוד יצוינו השנה באופן שונה. המלחמה המתמשכת ,החללים והחללות, כמות הפצועים והפצועות והעובדה שהחטופים והחטופות עדיין לא בבית, אינם מאפשרים לחגוג במנותק מהמתרחש במדינה ובלבבות האנשים. כך כותב ראש העיר לתושבים: "קיבלנו החלטות שהשנה לא יהיו זיקוקים מכל סוג כלשהו באשדוד, וגם במות ההופעות הגדולות יבוטלו. אשדוד תציין את יום הולדתה של המדינה על אף הכאב הגדול כדי לסמן לאויבנו שלא ינצחו אותנו, שעם ישראל חי, חי וקיים, ושיש לנו במה להתגאות ביום ההולדת ה-76 של מדינתנו היקרה שאנחנו כל כך אוהבים. חגיגות יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל יתקיימו בתוך הקהילה – במתנ"סים ברבעי העיר, במוסדות התרבות, באולמות של מוסדות החינוך, בהובלת אומנים וכישרונות מקומיים. האירועים פתוחים לקהל הרחב, ברישום מראש.

דימונה

בדימונה החליטו לציין עצמאות ברוח הדימונאית. לאחר שהשנה, בני ביטון, ראש עריית דימונה ניסה לאמוד את התחושות בקרב תושביו ושאל אותם "תושבי דימונה האהובים, ‎אני צריך אתכם! איך נראה לכם נכון לחגוג את יום עצמאות, כאן בדימונה - השנה?".  הוחלט כי בתקופה המורכבת כל כך – העירייה תתאים  את אירועי העצמאות, לרוח הדברים ולרוח הדימונאית! השנה בעיר לא נוויתרו על ערב יום העצמאות שיפתח בטקס הדלקת המשואות בסימן מלחמת חרבות ברזל - זוכרים ומוקירים! וימשיך עם מופעי כישרונות מקומיים.

אופקים

אירועי יום העצמאות המתוכננים להתקיים השנה באופקים מעוררים מחלוקת בקרב תושבים רבים, לאחר שבמתקפת הטרור של 7 באוקטובר נרצחו כ-50 אנשים ועשרות נוספים נפצעו . אמורים להופיע בערב יום העצמאות באצטדיון העירוני האמנים קרן פלס ועידן חביב וכן להקות מקומיות.  

קרן פלס (צילום: שוקה כהן)
קרן פלס (צילום: שוקה כהן)

קריית מלאכי

בעקבות המצב הביטחוני הודיע ראש העיר אליהו זהר כי חגיגות העצמאות יתקיימו השנה במתכונת צנועה יותר – ברחבת העירייה. לדברי אליהו זהר, בימים אלו, כאשר מדינת ישראל נמצאת במערכה – מלחמת חרבות ברזל, אנו חווים תחושות מעורבות; מצד אחד, ליבנו שותת דם על חיילינו הנופלים, הגיבורים שנתנו את חייהם למען ביטחון ישראל ו-134 חטופינו הנמצאים בשבי החמאס. מצד שני, אנו עומדים בפני חג העצמאות, סמל לחופש ולגאווה הלאומית, אשר נחגוג בכל מצב. החלטתי כי קריית מלאכי תציין את יום העצמאות באופן שמתאים למצב – במתינות ובכבוד. 

שדרות

בתוכנית יהיה מופע מרכזי של אמני הילדים `שלמי וסתם` שיארחו את הגיבורים המקראיים המלך דוד ועוד. במוקד זה יהיה קיר צילום, דמויות שטח, הפנינג, סדנאות יצירה בקונספט גיבורי התנ"ך, עמדות ציורי פנים, עמדות שערות סבתא, פופקורן ושתייה. המוקד השני הינו שלוחת המתנ"ס בשכונת בן גוריון. האירוע יהיה בנושא `הצדעה לכוחות הביטחון`. בתוכנית מופע מרכזי של אמן הילדים `צ'יקו השוטר', הכוכב האהוב מחיפזון וזהירון. 

אילת

בצל המלחמה, באילת יחגגו את העצמאות במופע לילדים בפארק הטרמינל ובבמת להקות מקומיות בטיילת. כנהוג מזה מספר שנים, גם השנה לא יתקיים מופע זיקוקים.

ערד

בעיר יציינו את חגיגות יום העצמאות בשתי הופעות יקרות במיוחד, הופעות של של הזמר דודו אהרון ולהקת 'הג'ירפות'. ההתחייבות הכספית להופעות האלה ניתנה על ידי ראש העיר היוצא, עו"ד ניסן בן חמו, אולם מחליפו יאיר מעיין החליט לאשר את הסכומים. בן חמו הסביר בעמוד הפייסבוק שלו למה החליט לקיים את החגיגות על אף המלחמה והטרגדיות שפקדו את המדינה: "אין ספק שיום הזיכרון השנה יהיה קשה במיוחד, נתאבל ונחבק את משפחות הנופלים והחטופים. אך מצד שני עצם קיומה של המדינה הוא פלא ומהמשבר הגדול נצמח כעם ואומה. "ולכן בערד השנה יופיעו על הבמה המרכזית: נועה קירל והג'ירפות וביום למחרת דודו אהרון בפארק יהושפט וגם השנה נחגוג ללא זיקוקים".