ימים של ספרים באשדוד

במהלך שלושה שבועות מ-4 ועד 28 ביוני, יתקיימו באשדוד אירועי "ימים של ספרים" הכוללים מפגשים עם סופרים וסופרות, סדנאות כתיבה הצגות לילדים תערוכות אמנות וירידים ברחבי העיר. במרכז האירועים עומדת הספרייה העירונית על שם מאירהוף, בה ייערכו שעות סיפור, הצגות, מפגשי סופרים, שעות העשרה וקריאה.

בין האירועים המומלצים

סמי שלום שטרית ומרסל מוסרי מדברים אהבה. הסופרת, העיתונאית ושדרנית הרדיו מרסל מוסרי תקרא מסיפוריה ותשוחח מלב אל לב עם המשורר סמי שלום שטרית על אהבה בסיפור ובשיר וכל מה שביניהם. יאיר אגמון במפגש על ספרו רב המכר "יום אחד באוקטובר".

מאירה ברנע גולדברג (צילום: שוקה כהן)
מאירה ברנע גולדברג (צילום: שוקה כהן)

סופרת הילדים מאירה ברנע גולדברג – מחברת סדרת הספרים המצליחה "כראמל", במפגש מיוחד ביריד במהלכו תחתום על ספריה. וגם: אירועים לילדים ולמשפחה: יריד ספרים ענק ברחבת העירייה בו יתקיימו  הופעות – ללא תשלום.

הקרנת בכורה לסרט "בין האבן לפרח" של ג'ני מילגרום. מוזיאון "אנו"

ביום ראשון, 2.6.24, יקיים "אנו" - מוזיאון העם היהודי ערב מיוחד עם הגנאלוגית, ג'ני מילגרום, בנושא דואליות בחיי האנוסים, במסגרתו יוקרן בבכורה בישראל סרטה "בין האבן לפרח". הסרט הביוגרפי בבימויו של רוברטו אוטרו מורפה, חושף את מסעה של ג'ני אשר גדלה וחונכה כקתולית בקובה ובארה"ב אל שורשיה - אל היהדות.

במהלך מסעה מצאה מילגרום תגליות חשובות בתחום הגנאלוגיה של אנוסי ספרד ופורטוגל, וכיום היא מנהלת של מאגר מידע המכיל רשומות ארכיוניות ממרתפי האינקוויזיציה. בנוסף, ג'ני מילגרום כתבה בנושא המסע חמישה ספרים, אחד מהם הוא ספר מתכוני אנוסים מתקופת האינקוויזיציה. לאחר הסרט ג'ני מילגרום תענה על שאלות מהקהל בנושא חיפוש שורשים עד לתקופת האינקוויזיציה.

ראשון, 2 ביוני ב-18:30, מוזיאון "אנו"

אפולו ודיוניסוס קונצרט שיחה. אנסמבל מצו

אנסמבל מצו מקיים קונצרט שיחה מיוחד המוקדש לשני גיבורים מהמיתולוגיה היוונית: אפולו ודיוניסוס, שמהווים שני ניגודים משלימים: השכלי והרגשי.

בקונצרט החדש של אנסמבל מצו, ינוגנו יצירות משני העולמות: שירי אהבה ויין נרגשים מהמאות ה-16 וה-17, לצד אריות ומוטטים מאת מיטב מלחיני הרנסנס וראשית הבארוק, שירים של אהבה מתפרצת לצד רב-קוליות נשגבת.

לאמנית החליליות, דורט פלורנטין, יצטרפו זמרות הסופרן יעלה אביטל ונעמי בורלא, נדב עובדיה ינגן על הפסלתריון, יונתן סויסה על צ'מבלו ונבל קלטי וגדעון ברטלר ינגן על גיטרת בארוק. הרצאה מאת נעם בן זאב, סופר, עיתונאי ומרצה.

יום שישי, 31 במאי ב-13:00, סטודיו אנט, תל אביב
יום שני, 10 ביוני ב-13:00, החוג למוסיקולוגיה, האוניברסיטה העברית

"מעבר למילים" אירוע שבועות בבית אבי חי

כמדי שנה, בית אבי חי יקיים את אירוע ליל השבועות, שמושך אליו רבים. במהלך הערב יתקיימו כמה אירועים בהם מפגשי לימוד ליליים בהשתתפות הסופרת צרויה להב ואיש התקשורת אורי איזק הרבנית מלכה פיוטרקובסקי ואיש התקשורת עקיבא נוביק, שידונו בשאלה מה קרה לתורה בשמחת תורה.

בית אבי חי (צילום: AIR PRODUCTION)
בית אבי חי (צילום: AIR PRODUCTION)

יקחו חלק באירוע: ידין גלמן , יאיר אגמון, מיה טבת דיין, מלכה פיוטרקובסקי, נועם צוריאלי, עקיבא נוביק, רינה רעים, תמר וינשנקר, רוני אלדד, ג'וש בריינר, יעל פרידסון, יוסי קליין הלוי, ג'ודי קליצנר, משה קקון, נעה שקרג'י.

שלישי-רביעי  11-12 ביוני 23:00- 04:00

עברית וחיות אחרות. אירוע משותף למוזיאון הטבע והאקדמיה ללשון עברית

מוזיאון הטבע ע״ש שטיינהרדט והאקדמיה ללשון העברית יקיימו לראשונה אירוע משותף, שמטרתו לחשוף את הציבור לתהליך בחירת שמות עבריים לבעלי חיים בישראל.

למשל: איך זכתה החיפושית הקטנה לשם הארוך "פרת משה רבנו"? מהו "חזיר סמר" ואילו חיות שונות נקראו בעבר "כלב ים"? וגם – למה בכלל חשוב לתת שמות עבריים לבעלי חיים ואיך עושים זאת? האירוע יכלול גם חידון בהשתתפות הקהל על השמות המפתיעים שניתנו בעבר לבעלי חיים; הרצאה על סיפורה של חיפושית פרת משה רבנו ועוד.

ראשון, 2 ביוני ב-17:00, מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט