עיריית תל אביב- יפו מציינת את חג השבועות במגוון פעילויות ואירועים ברחבי העיר בצל מלחמת "חרבות ברזל". בין הפעילויות: תיקוני שבועות עירוניים, טקסי ביכורי תינוקות שכונתיים וקהילתיים, חגמים בכל הקאנטרים העירוניים, סיורי טעימות, מתחמי פעילות, מיצגים אומנותיים, פעילויות לכל המשפחה, הפעלת מערך "נעים בסופ"ש לרווחת הציבור ועוד.

"התיקון הכללי" במרכז העירוני ברודט, שלישי, 11 ביוני, 23:00- המרכז יקיים השנה תיקון ליל שבועות אשר יעסוק בהקשר האקטואלי של חג השבועות כחג המסמל חיבור למסורת על רקע המלחמה והמצב העכשווי.

האירוע יתקיים בשעות 02:15-23:00 תחת הכותרת "התיקון הכללי", הלקוח מתורת החסידות ורומז לתיקון רחב יותר, אשר מתבקש לאור מאורעות השנה האחרונה. האירוע ייערך במתכונת שיחות ופאנלים של דוברים שונים ביניהם: אביגדור קהלני, אדווה דדון, רוחמה בן יוסף, אופיר טובול ועוד.  בנוסף, ייקחו חלק באירוע גם אמני ספוקן וורד, מוזיקאים ומשוררים: אריק אבר, ד"ר אמיר חרש ועומר מושקוביץ. הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי. 

תיקון ליל שבועות בבתי התרבות של כיכר ביאליק, שני, 10 ביוני, 19:00 - שיחות, הרצאות ומופעים מוזיקליים על אפשרויות לתיקון בלוקיישן הכי יפה בעיר. 

תיקון ליל שבועות במרכז הקהילתי גן התקווה, ראשון, 9 ביוני, 19:00. - האירוע נועד לטובת העמקת החוסן הקהילתי בשכונות וחיזוק השיח בין התושבים והתושבות והתמודדות משותפת עם המצב החברתי-בטחוני ותחושת הבלבול והכאב הקולקטיבי. נציין את חג השבועות במעגל שיח ולמידה משותפת של טקסט מקראי ממגילת רות (לגילאי 18 +) , ובניגונים ומזמורים של מוזיקה תימנית מסורתית לכל המשפחה.

חגמים- הפנינג שבועות חוצה עיר שיערך בכל הבריכות בקאנטרים העירוניים

שלישי, 11 ביוני

*הפנינג שחייה קהילתי ברוח ערכי חג המים והמשפחתיות, המבשר על פתיחת עונת הרחצה בבריכות בקאנטרים העירוניים.

*מקצים היתוליים של משחק שליחים בין סבא\סבתא- נכדים ונכדות, אחים ואחיות, בני נוער, ועוד, בדגש על משפחתיות, קהילתיות והפגת הבדידות בקרב המבוגרים.

*פעילות מחוץ למים בהתאם לאופי השכונה.

סלים של תקווה- סיור טעימות ומורשת לצעירים בשוק התקווה

רביעי, 5 ביוני, 20:00.

סיור טעימות מודרך בין העסקים שעושים את שוק התקווה לצעירים. הסיור יתחיל במרכז הצעירים ורדיאל 17.

המסיירים ילקטו מטעמים וסיפורים מהשכונה עד שכולם יהיו "גברת עם סלים", ויסיימו בפיקניק משותף וג'אם שקיעה בשלוחה בגן התקווה.

*הטבה מיוחדת למי שימשיכו לפאב השכונתי "עליזה" 

רוקדים בשוק הפשפשים

שלישי, 11 ביוני, 10:00.

שלמה ממן, המרקיד מחוף גורדון מגיע לשוק הפשפשים (צמוד לרחבת הרוכלים וחומוס אליהו) להרקדה מיוחדת לקראת חג השבועות.

סדנות לכל המשפחה במוז"א בשיתוף רשות העתיקות

שני, 13 ביוני, 18:00.

מוז"א מארח את רשות העתיקות לאחר צהריים של סדנאות יצירה לכל המשפחה כמו סדנת פסיפסים, סדנת קרמיקה ועוד.

הטבה למחזיקי ומחזיקות דיגיתל. לינק לפרטים והרשמה: https://bit.ly/3X55Q7m

טקסי ביכורי תינוקות במרכזים הקהילתיים ברחבי העיר

קבלת התינוקות החדשים של שנת 2023-2024 לקהילות בעיר בטקס ביכורים והענקת תעודה,

בנוסף: מתחמי פיקניק משפחות, סדנות לכל המשפחה, הצגות ועד המון הפתעות. 

ביכורים- בכורה ליצירות מוזיקליות במרכז גלילות

רביעי, 19 ביוני, 20:00.

מופע בכורה ליוצרים ויוצרות מוזיקאים מכל הז'אנרים המחפשים לחשוף את יצירות הבכורה שלהם על במה בפני קהל מגוון ורחב, ומוכנים לאתגר "יצירות הבכורה המסקרנות ביותר".

זאת במטרה לקדם יצירות בכורה, וחשיפה להתחדשות מוזיקלית של יוצרים ויוצרות עצמאיים, תושבי תל אביב-יפו, מהקהילה הסובבת (ולא רק).

סיורים חינם ברחבי העיר בלעדי למחזיקי ולמחזיקות דיגיתל
סיור טעימות יין וגבינות בנווה צדק, סיור ביכורים בין יצירות גרפיטי של אמנים צעירים בפלורנטין וסיור טעימות בעסקים צעירים בשוק הכרמל לדיגיתל 60+. הרשמה באתר העירייה.

פעילות "נעים בסופ"ש" בחג השבועות

עיריית תל אביב-יפו תפעיל את מערך ההיסעים של סופי השבוע "נעים בסופ"ש" גם בחג השבועות 2024. במהלך ערב החג ובחג עצמו (שלישי- רביעי 12-11/6/24) יפעל השירות במתכונת סוף שבוע.